- Dit onderwerp bevat 2,720 reacties, 190 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 3 jaren, 5 maanden geleden door ArvidW.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
9 februari 2007 om 21:07 #445462
arvid, wanneer laat je nou iets van je horen 😉 ?
je zij dat je blokje het deed op msn maar nu ben je nergens meer te bekennen 😐
je hebt je toch niet dood gereden he 😛 ?
46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel9 februari 2007 om 21:32 #445463ik zou maar uitkijken dat dat messing sterk en slijtvast genoeg is :O
maar hoe wil je je krukas gaan balanceren zonder apperatuur?
10 februari 2007 om 17:11 #445464En loopt het?
10 februari 2007 om 17:52 #445466Herr FlicK :
arvid, wanneer laat je nou iets van je horen 😉 ?je zij dat je blokje het deed op msn maar nu ben je nergens meer te bekennen 😐
je hebt je toch niet dood gereden he 😛 ?
Haha, nee hoor, met 30 heb ik mij niet doodgereden.
Om jou ff te laten schikken: Er zit een ONgetunde snor krukas in ! 😛 Dit heb ik gedaan omdat ik niet zeker wist hoe ik het met de DEPS moest aanpakken, krukas is veel moeilijker te bepalen dan voor de DR70revo. Ook weet ik niet of ik met pully blijf rijden of met vario, dit moet ik de komende tijd uitzoeken want daarop moet ik ook mijn krukas ontwerpen.
Ik ga mooi als inrijperiode over is preformance testen van Snor krukas en die vergelijken met mijn (nog te) tunen krukas.
Ik verwacht dus kwa topspeed niet heel veel, trekkracht zou veel moeten zijn.
erwinko :
ik zou maar uitkijken dat dat messing sterk en slijtvast genoeg is :Omaar hoe wil je je krukas gaan balanceren zonder apperatuur?
Na aan het einde van inrijperiode gaat het blok uit elkaar en controleer ik alles, mocht het niet goed eruit zien komt er alsnog een bronze bus in. Nu hadden we niets anders dan messing, en messing is in princiepe veel harder dan brons.
Daarom staat balanceren ook tussen haakjes, ik weeg krukas voordat ik er een stukje vanaf frees, daarna weeg ik hem, en haal precies tegenover die plek evenveel gewicht weg. Ik weet dat het verre van ideaal is, en eigenlijk best beunhaas, maar ik denk dat het altijd beter is dan niet balanceren na het tunen.
Kay :
En loopt het?Traaaaaag :con Ik heb er nu denk ik net 20km op zitten, dus heb nog niet kunnen merken hoe snel die is, hoe hard die loopt enz enz. Vol opentrekken doe ik pas over een tijdje, en ik zorg er nu zeker voor dat ik de cilinder niet te veel toeren laat maken.
Ik kan al wel merken dat hij onderin minder krachtig is dan de DR70revo, vermogen komt naar mijn idee ook later. Maar tussen 35-40 klinkt hij echt als zo’n opgefokte scooter (met proma circuit)
En Barry: Nog bedankt voor de verjaardagskaart 😀AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno10 februari 2007 om 17:57 #445467Je moet “sinterbrons” hebben.dit is zelfsmerend.
Nog niets van mij ontvangen toevallig????10 februari 2007 om 20:17 #445482DEPS43mm Mixblok, ik denk dat ik de enigste ben die een Deps op een mixblok zet 😛
De cilinder gemonteerd op het carter, je ziet dat zuiger lager komt dan de poorten, volgens Bell zou zeker je uitlaatpoort precies evenlaag komen als dat je zuiger komt… Maar dat maakt me nu ff niets uit:P
Je ziet ook dat zuiger heel hoog komt (nog net iets hoger dan met mijn DR70revo blok) ik moet dus mijn cilinderkop nog wat uitdraaien / ophogen omdat anders de squish wel erg klein wordt.
Dan ga ik ff op zoek naar sinterbrons en als blok uit elkaar gaat pers ik er mischien een andere bus in, ligt natuurlijk ook aan de staat van de huidige glijbus.
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno10 februari 2007 om 20:20 #445483ziet er weer goed uit
10 februari 2007 om 20:27 #445484Mooi hoor. ben benieuwd wat hij doet als hij ingereden is!
10 februari 2007 om 20:49 #44548510 februari 2007 om 20:53 #445486Slim, zitten de poorten nog veel lager :con en zoals ik eerder al zei zaten ze al aan de lage kant.
Waarom zou je het op een makkenlijke manier niet zo goed oplossen als je het op een iets wat moeilijkere manier goed op kan lossen 😕
Home made engine dyno13 februari 2007 om 06:41 #445560ik vind de brommer echt wel mooi
mooi gespoten mooi kleurtje;)
spr gemaakt arvidW13 februari 2007 om 17:24 #445571Dank je:) Het is altijd leuk om te horen dat andere mensen je brommer ook wel mooi vinden 🙂
Vandaag lekker naar school in de teringherrie van mijn proma circuit. Helaas rammelde op 2km van mijn huis mijn koppeling los en kon ik dus gaan lopen. Ik thuis koppeling weer vastgezet, start dat kl*re ding niet:| na lang rennen maar besloten om toch maar te gaan fietsen. Op de fiets bedacht ik me waarom hij niet starte, spietje was waarschijnlijk gebroken en nu stond de ontsteking verkeerd.
Dus eventjes 2 spietjes gehaald (voor 2 euro, ben ik ff blij dat ik een normale krukas heb en geen malossi anders was ik 24 euro kwijtgeweest 😛 hè rebel;))
Aangezien het blok er toch geheel onderuit moest ben ik direct maar gaan kijken naar waar mijn carterdruk heenlekte. Dus mooi de keringen getest: Niets mee mis, daarna mooi de pakkingen gaan controleren en bij de voetpakking zag ik af en toe wat belletjes.
Cilinder erafgehaald en bekeken, zag er netjes uit, maar ik vond wel dat de hoonsporen best snel verdwijnen (zit tot nu toe 60km op) Zuiger zag er heel netjes uit, ter hoogte van het stokje in de uitlaatpoort waren een groot deel van de ribbeltjes op de zuiger al verdwenen.
Pistonpen zag er nog 100% uit, en de messing bus in de krukas ook (gelukkig:D)
Daarna maar zelf een voetpakking gemaakt en die aan beide kanten besmeurt met van die vloeibare pakking. Deze mooi gemonteerd en een dubbele koppaking gemonteerd. In de cilinderkop en op de zuiger was namenlijk duidenlijk te zien dat er een plek was waar kop en zuiger elkaar echt bijna geraakt hadden want er was geen roetaanslag meer zichtbaar, en op de zuiger waren die ribbeltjes wat ingedeukt. Er moet dus nog serieus iets aan de kop gebeuren want ik heb nl net opgemeten dat de squish 0.2mm is 😐 Minimale waarde aan te houden bij 70cc’s is 0.6mm 😉 (ik heb met de DR70revo btw altijd met 0.3-0.4 gereden zonder problemen 😕
Zooi weer inelkaar geflanst, onder brommer gegooit en proefritje gemaakt. Rijdt nu merkbaar iets beter, en is nu ook merbaar snel. Sneller dan mijn DR70revo is hij (nog) niet 😮
Ik heb dus nog heel wat te doen, maar nu rijdt hij tenminste acceptabel, en ik moet er ook altijd nog rekening mee houden dat ik met een ongetunde krukas rondrijd…. (heb ik btw met DR70evo ook 75 mee gehaald…)
Nog een mogenlijke reden dat ik denk dat de DEPS43mm niet zo snel is: Het vermogen komt veel geleidenlijker en veel later, en daarom merk je minder erg hoe hard hij nou eigenlijk trekt. Ik vind tot nu toe dit echt een Vario cilinder, want zelf met pully 95 is het (naar mijn idee) niet hard optrekken.
Tijd om vario te bouwen:P;)
Home made engine dyno13 februari 2007 om 17:32 #445572
Rebel😛 ja Gelukkig van je spietjes
maar denk dat die malossi spietjes zelfde zijn als scooter spietjes dus moet eens gaan vergelijken
dan bespaar ik me steeds 11,50 😛maar word echt wel vet
waarom rij je niet meer met die calibrata?Zal echt wel vet worden
(hoop dak je nog eens zie in Eindhoven, gezien ik elke doordeweekse dag daar fiets XD)13 februari 2007 om 17:57 #445577Ik heb denk ik tot nu toe mischien 50km met de Calibrata gereden, uitlaat vind ik veel te mooi om ermee te rijden want dan beschadig ik hem weer een beetje :'( 😛
Hij gaat er morgen onder, ik hoop dat het een goeie combinatie wordt, mijn calibrata heb ik tijdens bouw het ene en het andere aan verandert en in theorie zou hij hoogtoeriger moeten zijn (al zei ik eerst dat hij laagtoeriger zou zijn, volgens bell is hij hoogtoeriger) Cilindertje is ook hoogtoerig dus zou in princiepe goed samen moeten werken… Alleen krukasje is nog niet voor hogere toerentallen getuned dus dat kan de pret gaan drukken … 🙁
Je zult mij niet veel in eindhoven zien rijden, ik rijd eigenlijk om het centrum heen (terwijl ik met fiets recht door de stad ga) omdat brommer nu met proma toch wel redenlijk wat aandacht trekt. Mijn std pijp moet ik nog aan gaan rammen want hij kan niet ver genoeg over de flens heen en sluit dus niet goed af . Daarom maakt hij nogal wat herrie =)
Toch maar eens demperwol gaan vervangen van de proma demper, want nu is het toch wel erg aso 😛
Home made engine dyno13 februari 2007 om 18:05 #445578Zo doe je het weg als snorblok… en zó maakt Arvid er een Monsterblokje van
ik vind het geweldig mooi!!

ga zo door 🙂
Mike -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.