- Dit onderwerp bevat 2,720 reacties, 190 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 3 jaren, 5 maanden geleden door ArvidW.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
3 februari 2007 om 20:57 #445297
En,heb je nu mijn raad opgevolgd???Met dat wit zand.
Nu zal ik het zeggen,ik bouw ” privé zwembaden”.
Daardoor heb ik de ervaring opgedaan.
Ziet er zeker goed uit,ik zal er ééntje opsturen,je doet dit mooier dan ik.3 februari 2007 om 21:07 #445298Ik heb helaas je tip niet op kunnen volgen, de epoxizooi zat al in het carter:(
Maar wat doet dat witte zand dan?
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno3 februari 2007 om 21:10 #445299Sterkte geven & een betere hechting natuurlijk.
3 februari 2007 om 21:14 #445300Ziet er mooi afgewerkt uit.
Ik hoop alleen dat het goed hecht mijn vader maakt mallen voor een gieterij en vond het erg riskant.
Maar goed wie niet waagt die niet wint he:!wens je veel succes Arvid
4 februari 2007 om 13:39 #445317Dan hoop ik dat jou vader ongelijk heeft, maar ik kan me wel veel redenen bedenken waarom de epoxi los zou laten. Ik hoop gewoon op het beste 🙂
Niet zo verrassend, vandaag de inlaat uitgevijld:
Bijna hetzelfde als vorige keer, alleen nu heb ik de originele hoogtes echt aangehouden (vorige keer had ik behoorlijk naar beneden gevijld) Dit keer ben ik niet uitgeschoten en is het rechthoekje dus ook echt rechthoekig:)
Helaas zat er een gietfoutje in (luchtbelletje) en zit er nu een miniscuul klein gaatje in het spruitstukje, dat gaatje krijg ik nog wel dicht, alleen ik verwacht dat mocht het spruitstukje afbreken dat het bij dat gaatje begint….:(
Het is geen groot probleem, maar ik had natuurlijk liever geen luchtbelletje gehad;)
Het spruitstukje moet nog opgefreest worden naar 14mm en daarna moet nog geflowed worden.
Als je goed op de foto’s kijkt dan zie je dat ik behoorlijk diep heb geboort, normaalgesproken boor je 18mm diep, maar zoals je kunt zien gaat 24.5mm ook prima 😛
Home made engine dyno4 februari 2007 om 13:42 #445318als je denkt dat de epoxi los kan gaan laten zou ik eerst met een andere cil rijden zodat je niet je deps verneukt
-edit- stom idee…poorten heb je niet meer
4 februari 2007 om 13:48 #445319Ik heb bij mijn vorige cartertje ook al gereden met epoxi erin, en dat is ook niet losgelaten:) Ik neem aan dat dat hier ook nier gebeurd.
En mocht het losraken dan kan het geen kant op:P
Maar die zooi raakt niet los, heeft veel te groot contactoppervlak met het carter om zomaar los te komen.
Het zou eventueel los kunnen komen omdat het uitzettingsqoefficient anders is van de epoxi dan vab het alu carter, maar alsnog ga ik gewoon met DEPS43mm erop rijden:)
Home made engine dyno4 februari 2007 om 15:06 #445322ook geen mini gaatje aan de vliegwiel kant??
zeker weten ook de 13mm boor gebruikt?
ik ging ook kleine 24mm diep met een 12mm boor 🙂
daarna rag je er ff lekker op los met de dremel :loldat gietfoutje kan je ook gewoon dicht maken met tin..
4 februari 2007 om 15:16 #445323Is netzoals jouwe opgeboord met een 12mm boortje, en zoals je al zegt, daarna lekker verder open fresen met de dremel:)
Met Tin ga je dat niet dicht krijgen denk ik, tin hecht niet aan aluminium.
Er zit nu gewoon al een flinke drol van die epoxi troep op, en dan maar hopen dat het goed gaat 🙂
Inlaatje doe ik dus ook maar tot 14mm want hij is nu al verzwakt:(
Home made engine dyno4 februari 2007 om 16:47 #445324Arvid!!
Wiskunde leren jij!!!(mooie inlaat btw ;))
Het is je weer gelukt 😉4 februari 2007 om 17:11 #445325haha ivar 😛 man man 😀
Maar arvid mooi hoor, net ong als je vorig inlaatje.
wel beter dat je niet zo hoog en laag bent gegaan (op de fotos gezien) want dan heb je tenminste nog een beetje kans op goeie afsluiting.(zal denk ik wel goedkomen aangezien de krukas ook bij dit blok hoort)
mooi hoor, iedereen zal uitkijken naar de rest
46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel4 februari 2007 om 17:59 #445326
!Japieoh!_!Ciao!Mooi Arvid 🙂 Mooi recht 8)
4 februari 2007 om 18:40 #445327ArvidW :
Met Tin ga je dat niet dicht krijgen denk ik, tin hecht niet aan aluminium.je hebt ook s-39 om alu te solderen dus kan vast wel 😛
5 februari 2007 om 15:02 #445336erwinko :
ArvidW :
Met Tin ga je dat niet dicht krijgen denk ik, tin hecht niet aan aluminium.je hebt ook s-39 om alu te solderen dus kan vast wel 😛
Als dat er is dan kan het ongetwijfeld, wist ik niet, weer wat geleerd vandaag 🙂 (je leert op dit forum bijna meer dan op school:P)
Net eventjes het spruitstukje opgefreest naar 14mm (had hem opgeboord naar 12mm)

Mijn vorige spruitstukje was idd dunner en had een grotere doorlaat. Ik heb mij alleen nooit helemaal veilig gevoelt op mijn brommer omdat ik toch wel een beetje bang was dat hij af ging breken. Nu is het spruitstukje dus een kwart milimeter dikker dan eerst en dat geeft wel een veilig gevoel. Mijn vorige is trouwens nooit afgebroken, en ook als ik er een 200grams hamer op laat vallen van 30cm hoogte gaat hij niet kapot:o Dus ik denk dat het nu dus zeker stevig genoeg is.
Helaas zat er niet een gaatje in maar 2, de ene is duidenlijk een gietfout, maar die andere is duidenlijk een indicatie van mijn fanatiekheid tijdens het vijlen. Ik ben er dus doorheen gegaan (schaam:ehh) Zoals je ziet heb ik heel de zooi dichtgemaakt met epoxi, nu hopen dat dit genoeg afsluit:)
Net ook de spoeler voor de boosterpoorten van de DEPS43mm cilinder doorgetrokken in mijn carter.

Zoals je ziet ben ik toch maar voor model “groot” gegaan. Ik heb een hele mooie grote tube met voeibare pakking van Ivar (Onkruidzaaier) geleend en daarmee moet ik die zooi wel geseald krijgen:) En zo niet dan lassen we toch gewoon de carterhelften aan elkaar :con:D
En nog een foto’tje van de cilinder en het carter
Home made engine dyno5 februari 2007 om 15:07 #445337echt netjes arvid.
had het eigenlijk ook niet anders verwacht;).
ben eens benieud hoe dat gaat rijden. -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.