- Dit onderwerp bevat 2,720 reacties, 190 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 3 jaren, 5 maanden geleden door ArvidW.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
31 januari 2007 om 17:46 #445156
!Japieoh!_!Ciao!O ok, tnx 🙂
31 januari 2007 om 21:57 #445162Ik heb weleens een carter van een oude honda uitgekotterd zodat er 90cc oppastte,met vijlen,dremelen en weet ik wat,dat ging prima hoor,dus dat moet met een vespa carter ook lukken.
Als je maar zorgt dat de afwerking op het laatst netjes is.31 januari 2007 om 22:13 #445163ja ik heb het vandaag naar arvid opgestuurd,
hij zal het vrijdag binnen hebben hoop ik. ik had er voor dr grap eens me oude 41 mm polini tegeaan gehouden.. die paste nét niet.. ging om slecht 0,4 mm ofzo en ook een 43 mm en die had ietse meer..
dit was overigens de enigste begrenzing op het blokje. er zit geen busje in de inlaat of andere rare dingen,
alleen de groter carterheft heeft die begrensing op het grootste stuk tussen de spoelpoort en naar de onderkant toeik rij nu ook zo’n anti-opvoer blok ( het is welliswaar geen mix en ook nog een brom uitvoering!) maar begrenst was ie zeker! ik heb m’n 43 mm polini gewoon passend gekregen met schuren en het ruwe van de cilinderhembt af te schuren.. na een paar keer kijken en weer door schuren gleed ie er mooi in! de rest heb ik ook gewoon getuned.
ik wens je er veel succes en plezier mee arvid,

Heb de krukas wel uit het blok gehaald en de carters mooi schoongemaakt en Onvet met terpetine
Mike
Mike31 januari 2007 om 23:01 #445165Arvid van het zomer mag je ciaotje wel weer eens gespoten worden , hij ziet er nu weer rot uit 🙁
Waarom pak je gewoon geen pen 12 krukasje?
31 januari 2007 om 23:27 #445166Kmeen omdat hij een mix kruk wil blijven houden en die er alleen in pen 10 zijn?
31 januari 2007 om 23:30 #445167Ja idd, hij wil perse mix blijven rijden. Heb ik ook lang volgehouden nooit problemen mee gehad maar heb nu polini carters eronder dus gaat niet meer he. Zo ver ik gezien heb wat Arvid allemaal kan/bedenkt zal hij zeker een mooie oplossing vinden en heel wat uit die deps halen. Ik ben zeer benieuwd wat je ermee gaat halen met die calibrata erop!
Veel succes
1 februari 2007 om 00:55 #445168nu je het zegt? waarom zou het niet kunnen! je kan natuurlijk een mix krukas, kleine helft en pompje op een speed carter zetten toch:)
je zal es moeten kijken of t mogelijk is ergens een nippel voor die olie toevoer te maken ergens bij het spruitstuk,, ik weet zo ff uit me hoofd niet of het kán.. maar als je dat kan realiseren zou het leuk zijn.je kan het natuurlijk altijd oefene op een oud carter!
ik doe maar een gooi, maar als er een creatief iemand is die ook zweert bij een mix systeem.. zou het kunne probere, de olie reservoirtje kan je zelf maken en vast wel ergens redelijk netjes wegstoppen.. als is dat van latere zorg als je de moeite neemt!:)
Mike1 februari 2007 om 09:44 #445169arvid, waarom pers je niet gewoon de hele rechter wang met mix pen over op een pen 12 krukas???
bij mij komt het nu beetje over als “waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan”
1 februari 2007 om 15:12 #445170Omdat een koperen bus ervoor laten draaien veel makkenlijker is voor mij dan een goeie 12pen krukas vinden, die uit laten persen, en over laten zetten op een mix krukas.
Dit kost mij gewoon veel minder tijd, is dichter bij huis, hoef niet krukas over te laten persen (wat in eindhoven best duur is btw) en dan hoef ik niet op zoek te gaan naar een 12pen krukas. Ik weet dat Barry ze heeft liggen, maar daar komen ook nog altijd die vezendkosten uit belgie bovenop.
Dus dit is voor mij veel makkenlijker, vandaar dat ik het zo doe (als het tenminste lukt:P)
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno1 februari 2007 om 15:19 #445171ik kan hem ook voor je halen bij barry 😉 dan verstuur ik hem voor je
1 februari 2007 om 15:29 #445172hij heeft al een mix cartersetje gekocht, ook nog goedkoper ook.
dat is ook voordeliger natuurlijk (en het mix systeem houden)nu hoeft hij alleen nog maar het blok te “tjoenen”
dus inlaat, krukas, poort en de bus in de krukas doen.46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel2 februari 2007 om 15:44 #445191Het pakket van Mike is binnen 🙂
De onderdelen die ik gekocht heb:)
– Carters
– Krukas
– Pomp
– Klok (snor) (niet op foto)Wat op mysterieuze wijze in de doos is gekomen 😀
– Vsnaar 13mm voor Vario
– Vario rollen 4.7gram
– 2 drukveren (passen helaas niet in mijn vario)
– pakking 42mm alu cilinder
– compleet mix achterlicht (ga ik zeker gebruiken;))
– Nog een plastic bus, waarvoor geen idee:?Mike Hartenlijk dank voor dit hele pakket, het zijn gewoon goede (niet versleutelde) onderdelen en hier kan ik zeker wat mee:) Bedankt

Het blok kan ik niet blijer mee zijn:), duidenlijk nooit aan gesleuteld, blok is echt als nieuw. Zo te zien is de koppeling er wel vaak afgeweest, maar dat boeit geen f*ck want krukas is gewoon goed:) (maby schoefdraad opnieuw tappen)
Hier zie je hoe “ver” het carter opgefreest moet worden:

Zoals je ziet valt dit reuze mee, ik ga er geen dremel voor gebruiken want dat duurt eeuwen, ik gebruik liever boormachine met opzetstukje. Straks ff kopen, maar dit gaat zeker goedkomen.
Vanavond dump ik het krukasje bij degene die bus ervoor gaat draaien, en dan kan ik mooi zelf vanavond het blok uitfresen, dichtplakken, bewerken met slijptol. Gaat leuk worden:)
Ik hoop aan het einde van volgende week het blok onder de brommer te hebben zitten, dan begint het inrijden…. het frame heb ik vandaag verstevigt op het punt waar je het achterste blok bevestigt, ook heb ik gelijk alle scheurtjes dichtgelast. Blijkbaar heeft die DR70Revo flink wat gevochten in het frame, dus ik ben benieuwd of het frame de Powahhhh=) van de 43mmDEPS aan kan……:|
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno2 februari 2007 om 15:46 #445193Haha 🙂 nice blokkie
Als dat vario gebeure werkt is het wel echt de man 🙂 !
2 februari 2007 om 15:50 #445194
!Japieoh!_!Ciao!Mooie spullen Arvid en mooi blokkie zoals hansieb al zei 🙂
2 februari 2007 om 16:25 #445198arvid, ik ben blij dat je de onderdelen goed keurt,
het carter was idd nooit egt opegeweest, enkel geviseerd had ik het een keertje.. hetblok was gruwelijk smerig dat ik het er af halde maar heb het schoongemaakt met terpetine wat dus meteen ontvet!
die krukas is idd nog erg mooi alleen de schoefdraad niet 100% zuiver maar het is herstelbaar en je hoeft het volgens mij niet eens op nieuw te tappen,
die extra troep deed ik toch niks mee, die rollen zate orgineel bij me vario:P en die bus is volgens mij de vario ring.. haha een begrenser dus! maargoed.. die heb ik er meer in het motto bij gedaan van “ag miss kan arvid er ooit wel wat mee..” en die lamp..tja.. ik rijd geen ciao mix meer
succes ermee
Mike -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.