- Dit onderwerp bevat 2,720 reacties, 190 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 3 jaren, 5 maanden geleden door ArvidW.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
18 januari 2007 om 18:27 #444921
Hahahah jah das idd wel uber , met zon idee zat ik ook al 😀 gewoon citypower en dan beetje rondblaazen met de 47 deps kijken ze je echt wel aan als je op het achterwiel of met 80 voorbij komt hehe.
19 januari 2007 om 21:17 #445017Yes, mijn DR70revo blok is kapot:(
2 ophangpunten geheel afgebroken:| Ook mijn frame is uitgebroken bij het 3de ophangpunt.
Dus nu heb ik een verneukt groot carterdeel wat ik zeer jammer vind van mijn 14.5 mm inlaatje 🙁 Die trouwens nogsteeds helemaal heel is 😀
Dus nu eventjes kijken wat ik ga doen, of mijn DR70revo blok maken en daarna rustig een DEPS blok maken. Of direct aan de slag met de DEPS en de DR70revo verkopen (samen met kleine carter)
Mocht je heel erg interresse hebben in mijn DR70revo pm dan maar ff wat je ervoor wilt geven, d’r zitten nieuwe zuigerveertjes in. Ik weet alleen nog niet 100% zeker of ik hem wel wil verkopen want van deze cilinder weet ik iig dat hij heel erg betrouwbaar is en toch tamenlijk snel:)
Ik heb zelf een 12pen krukas liggen met bronze glijbus erin (met een big-end speling van 0.5mm ofzo) , en ik gok dat ik deze bus ook wel in een 10pen kan persen (of eentje speciaal voor draaien) Ik denk er namenlijk aan om mijn DR70revo krukas aan te passen tot een DEPS krukas. Dit gaat zeker veel werk schelen, en zo heb ik iig een MIX krukas.
Nu ik mijn cilinder weer van mijn carter af heb gehaald en weer heb gezien hoe schoon hij is heb ik besloten om 100% zeker de DEPS op een mix-blok te zetten, ik geloof er heilig in dat de levensduur, onderhoud en prestatie met mix toch wat beter zijn dan zonder mix.
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno19 januari 2007 om 21:22 #445018direct aan de deps beginnen!
ben benieuwd ho zo’n deps gaat lopen op ie AW-carlibrata.
maar die krukas die je hebt gemaakt speciaal voor de 14,5 mm en de dr cilinder gaat dan werken met de deps?
je wou mischien toch ook een keer een homemade zijinlaat maken?
hier het ideale moment!:D19 januari 2007 om 21:38 #445019kloten van je blokbout punten 🙁
je weet al wat ik ga zeggen, ik zou zeggen bouw aan je DEPS blok. je hebt toch geen haast dus ?
14mm spruitstukje, krukas erop aanpassen + de poort (ik wou al poorterij zeggen) mooi arvidw style.
greets!
46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel24 januari 2007 om 17:53 #445116Eergister gekeken op oud cartertje van Thomas hoe ik DEPS poort ga maken, ik ben lekker met de slijptol ( ja een Flex:P) en dit is wat ik in gedachten had. (niet dat er veel meer mogenlijkheden zijn)

Dan ga ik nog alle randjes in het carter wegwerken die de flow kunnen verstoren. Uiteraard worden de normale sproelpoorten dichtgesmeert met alu-prut 😐 (ben d’r nogsteeds niet echt fan van)
Krukas dacht ik eventjes te tunen en daarna uit te laten balanceren. Dit valt alleen wel heel erg duur uit, vanafprijs is 150euro=)
Dat gaat dus mooi niet door, ik ga nu dus tijdens het tunen precies wegen hoeveel ik d’rvanaf heb gehaald en waar. Zo kan ik precies tegenover op de krukas gaten boren zodat hij weer terug in “balans” komt (van balans mag je eig niet spreken met die vespa-krukasjes:P)
Ik weet dat het “uitbalanceren de beunhaasmanier” wordt, maar het is altijd beter dan niet uitbalanceren 😉 Goeie balans is cruciaal voor maximum toerental van je brommer, trillingen verlagen dat toerental drastisch (rijdt maar eens een blokbout los rond, dan zul je zien dat door de trillingen je topspeed veel lager ligt. (niet te lang zo rondrijden, je verkloot zo heel je brommer:P)
Home made engine dyno24 januari 2007 om 18:13 #445117Heb je hem nu wel eerst kunnen toppen met de dr revo en calibrata (met kleine poelie) ? Iig veel succes met je depsje;)
24 januari 2007 om 18:19 #445118zal zeker viez hard zijn gegaan met die EVO en kleine poulie.
de 90 km/h zeker.
want de DR is sneller dan de polini.
en ik rij nu 80-85 km/h op de auto teller zittend dus niet op het stuur liggen.
dus met de DR en kleinere poulie dan een 70 poulie en dan gaat dat ook tering hard:P
en dan heb ik het nog niet over de deps die zal nog wel een behoorlijk stuk sneller zijn.24 januari 2007 om 18:20 #445119Kruk-as laten uitbalanceren voor 150€ is niet veel geld.Word nagekeken op X & Y as.Deze van de eurocilindro die ik nu heb is op een haartje na perfect.Er werd gezegd dat het de moeite niet was om eraan te beginnen.
Dus TOP kwaliteit van Eurocilindro.24 januari 2007 om 18:22 #445120Mooi getuned Arvid 🙂
Ben er blij om dat je blij met de cilinderkit bent + wat van mijn oude cartersetjes 😉 (Anders waren ze toch de prullebak in beland he 😉 )
Misschien is het nog een mooi idee om de poort van krukas kant wat schuin af te maken om misschien iets meer de flow te verbeteren.
Let er wel even op dat het gedeelte waar je je uitlaatpoort in schroeft niet tegen je carter aankomt, waardoor dus de cilinder er niet goed op komt te zitten.
keep on tuning arvid!
Gele Racefrikandel24 januari 2007 om 21:30 #445124Herr FlicK :
Mooi getuned Arvid 🙂Ben er blij om dat je blij met de cilinderkit bent + wat van mijn oude cartersetjes 😉 (Anders waren ze toch de prullebak in beland he 😉 )
Misschien is het nog een mooi idee om de poort van krukas kant wat schuin af te maken om misschien iets meer de flow te verbeteren.
Let er wel even op dat het gedeelte waar je je uitlaatpoort in schroeft niet tegen je carter aankomt, waardoor dus de cilinder er niet goed op komt te zitten.
keep on tuning arvid!
Ja, jou cartertejs zijn erg fijn om op te oefenen, ben d’r echt blij mee (worden ook gebruikt in maken van Onkruidzaaiers achterbrug)
Poort van de krukaskant? wat bedoel je daarmee?
UItlaatpoort moet idd een mm’tje afgeschuurt worden zodat cilinder goed kan aansluiten op het carter, wel goed dat je dit even zegt, scheelt mij straks weer veel zoekwerk:D
barry :
Kruk-as laten uitbalanceren voor 150€ is niet veel geld.Word nagekeken op X & Y as.Deze van de eurocilindro die ik nu heb is op een haartje na perfect.Er werd gezegd dat het de moeite niet was om eraan te beginnen.
Dus TOP kwaliteit van Eurocilindro.Ow, dat is dan zeker goed spul die eurocilindro 🙂 Man moet idd voor 150 euro complete krukas uitpersen, bigend weglaten, uitbalanceren met gereedschap wat hij nog moet maken, en daarna weer bigend erin zetten…. Best veel werk (vandaar dat het ook 150 euro is)
Maar ik ga dus voor de beunhaasmanier, en kijken hoe dat uitpakt:)
kjeld :
Heb je hem nu wel eerst kunnen toppen met de dr revo en calibrata (met kleine poelie) ? Iig veel succes met je depsje;)Helaas is het motorblok toen kapot gegaan, we waren met pully 95 aan het rijden omdat ik weet dat hij dan 65 zou moeten lopen, helaas liep hij toen maar 50 en we kwamen er snel achter waarom dat was…… 🙁
Dus Dr70revo + calibrata + 65 pully is nooit getest, en wordt denk ik ook nooit getest. DR70revo gaat het huis uit zodra DEPS blok betrouwbaar is….. (dus cilinder, zuiger, krukas, kleine carter van DR70revo ga ik verkopen)
Home made engine dyno31 januari 2007 om 16:16 #445150Eerst dacht ik “even” een 12pen glijlager busje in de 10pen naaldlager te persen, helaas had ik een meetfout gemaakt en kom ik nu dus 0.8mm tekort…
Het rare is alleen dat het busje KEI strak om de 12pen heen zit, ik weet zeker dat hij daar niet gaat glijden, maar in mijn zuiger. Dat is denk ik niet geheel de bedoeling. (dit busje is nieuw gekocht, hij is wel wat “vies”)
Dus dacht ik: Dan laat ik 12pen drijfstang in een 10pen krukas persen. Ik had nog wel een 12pen krukas met enorme hoeveelheid Big-end speling. Die dus maar eens open gesloopt. Gelijk een 10pen naadlager krukas gesloopt (ik was toch bezig:P)
Zo ziet het er nog leuk uit, lijkt die 12pen wat vies, helaas is er heel wat meer aan de hand:(
Zoals je ziet is de 12pen big-end niet zo heel erg mooi glad meer, Dus helaas kan ik dus ook niet eventjes overpersen, 12pen is gewoon kapot. Overigens is alle big end speling weg van de pen 12 nu ik er de glijlager van de 10 pen in heb gezet. Ga je eraan draaien dan klinkt het wel wat schraal:(
Ik ga dus een bus laten draaien van 0.5mm dik die precies in een 10pen naaldlager krukas past en waar een 12pen in past.
Home made engine dyno31 januari 2007 om 16:18 #445151mooi 🙂
Zou wel mooi zijn dat je je mix krukas kunt blijven gebruiken (aangezien je het mix systeem altijd goed vond bevallen)
ben benieuwd naar je volgende update..
Gele Racefrikandel31 januari 2007 om 16:33 #445152Nog vergeten:
Uitgebroken frame gerepareerd (er komt nog een dikke 4mm dikke plaat staal overheen, maar het gat moest eerst dicht.

En een inpressie hoe mijn ciao er over een tijdje bij zal staan.

Maar DEPS43mm blok heeft voorang op vario, deze moet nog geheel ingereden worden en in die tijd kan ik mooi die vario gaan maken.
Met een beetje mazzel stuurt Mike vandaag Anti-Opvoer cartertjes + krukas + pomp + snorklok naar mij op, en kan ik mooi aan de slag. Zullen we nog wel eens zien of die blokjes echt niet op te voeren zijn….. :P=)
Home made engine dyno31 januari 2007 om 17:38 #445154
!Japieoh!_!Ciao!Wat bedoel je met Anti opvoer cartertjes ? 😛
31 januari 2007 om 17:45 #445155Op blok zitten begrenzingen O.A. dat er geen grotere cilinder op past.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.