Vespa-Ciao.NL
:: ArvidW’s Projecten

Home Forums Perso’s Projecten ArvidW’s Projecten

15 berichten aan het bekijken - 316 tot 330 (van in totaal 2,721)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Jayton
    Bijdrager

Die calibrata rules:rules bigtime!

Ik kan hem zelf nog niet kopen, omdat ik bijna m’n rijbewijs kwijt was(140km op een 80weg) en rekeningen moet betalen. Flink gepartiet vorige maand. Ach ja is ook belangrijk

Maar waarom ga je niet een grotere cilinderinhoud rijden? Vind ik echt wat voor jouw om bijvoorbeeld een Polini 80cc even verder te tunen (grotere spoelpoorten, bredere uitlaatpoort)=)

ArvidW
      Topic starter

Polini 80cc past alleen niet in mijn carter, en de grootste boor waar ik makkenlijk aan kan komen is 46mm, en dat is net 4mm te weinig:(

Verder vind ik de polini 80 geen leuke cilinder, poorten zijn zo ongelooflijk saai:pest en of je die nog fatsoenlijk gaat krijgen weet ik niet…. (ja ik weet het, het is een goede cilinder, maar ik vind hem niet leuk:P)

De DR bevalt mij nu erg goed, ik moet hem nog testen met de Calibrata en 65 / 55 pully, en ik denk dat hij wel flink hard wil….. Wat er daarna gedaan wordt om hem harder te laten lopen weet ik niet, mischien speciaal Membraaminlaatcarter maken:D

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
        Home made engine dyno

hansieb
        Moderator

Jayton :
          Die calibrata rules:rules bigtime!

Ik kan hem zelf nog niet kopen, omdat ik bijna m’n rijbewijs kwijt was(140km op een 80weg) en rekeningen moet betalen. Flink gepartiet vorige maand. Ach ja is ook belangrijk

Maar waarom ga je niet een grotere cilinderinhoud rijden? Vind ik echt wat voor jouw om bijvoorbeeld een Polini 80cc even verder te tunen (grotere spoelpoorten, bredere uitlaatpoort)=)

Idioot :con is dat een punt op je rijbewijs? moet wel 😀

Btw arvid een 47 deps is meer wat voor joU 🙂 of een 43 deps 😀

ArvidW
          Topic starter

hansieb :

Idioot :con is dat een punt op je rijbewijs? moet wel 😀

Btw arvid een 47 deps is meer wat voor joU 🙂 of een 43 deps 😀

Hmm, eig niet eens zo’n slecht idee;) 43mm lijkt mij beter idee omdat hij dan in een std carter past:)

Nu alleen die 43mm nog winnen…… :con 😀

Home made engine dyno

Rebel

😛 jou gun ik hem wel arvid
              wil wel eens zien wat je met een DEPS doet gek 😛

of bouw je eigen deps 😛

ArvidW
              Topic starter

:rulesYooo:rules

DEPS Here I come 😀 , echt cool:D (vandaag deed heel de dag internet het niet, dus kom er nu pas achter:con) Ben d’r echt super blij mee =)

En ik had vandaag al zo’n geweldige dag:D

Begonnen met uitlaat schuren met P320, ging prima:) Daarna 5 lagen hittebestendige blanke lak eroverheen.

Helaas heb ik geen oven waar mijn uitlaat in past (en mag van Mam:P) Dus ben ik gewoon een heel stuk volgas gaan rijden. Onderweg nog een leuke foto genomen:

Daarna naar Maarten gegaan (man waar mijn uitlaat gelast is) en hem het eindresultaat laten zien. Hij vond het ook erg mooi en de moeite waard:)

Toen nog een cadeautje van hem gekregen, een Malossi vario en een complete achterkoppeling van een scooter 😀 Ook geweldig blij mee, deze laat ik zo wel zien in Pro-acces, scootervario op vespa topic zien 😉

Maar dat ik DEPS heb gewonnen….. 😀 JMPB & Thomas / Hans bedankt :thumb 😀

Home made engine dyno

TimoO_
                Donateur

mooi spul arvid 🙂 alleen waarom geen olie bij de lasnaden gebrand?:P dat ziet er toch vet uit (kan ook smaak zijn) en de lasnaden niet weggeslepen?

maarja use your DEPS well 🙂 zodat de andere 2 genomineerden zich niet down voelen 😛

trouwens, scheen het zonnetje vandaag zo mooi omdat je zo’n geweldige dag had? 😛

ArvidW
                  Topic starter

Hij is binnen 😀

Hopenlijk wordt dit een goedde combi….. 😀

Echt een super mooie cilinder, hij komt op een std bewerkt carter, dus nog wat werk aan de winkel.:)

Ik kan helaas niet zeggen wanneer ik ermee begin, want laatste jaar VWO + aankomende toetsweken vreten ook nog wel wat tijd.

Home made engine dyno

Herr Flick
                    Sleutelbeheerder

mooi hoor 😀

meer kan ik er van niet zeggen, heb m al best een tijdje hier op mijn bureautje gehad dus 😉

succes met het blok “projectje”

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
                      Gele Racefrikandel

.-{2F4OV}-.

Cker vet man:D

Die brommer van jou gaat nog iets harder blazen denk ik:thumb

Jacky
                        Bijdrager

Mooie uitlaat, en nog gefeliciteerd met je prijs:D Ook wel leuk dachtik:P

barry
                          Donateur

En begin nu maar aan de sprocatti.Tekening staat er al op.

timschilders
                            Bijdrager

mooi spul arvid! erg mooi, wel jammer dat je niet ff met olie en een gasbrander de uitlaat een beetje blauw maakt zeg maar. cilinder ook zeker nice! die vlinderpoort is huche=)!

!Japieoh!_!Ciao!

ArvidW :
                                Vandaag weer iets nieuws uitgevonden:

“een v-snaar slijt” 😀 (ja duhh)

Mijn snaar is nu 7mm breed ipv de 10mm die hij bij aankoop was. Eerst lag hij helemaal bovenin de 95 pully, maar nu ligt hij 3mm diep in de pully, dus ik heb eigenlijk een 89 pully, ook voor ligt hij lager, eerst was dat 49mm, nu nog maar 42mm.

Mijn vertanding is dus groter geworden, het is dus alsof ik een 103 pully achterop heb zitten:o Ik heb hem telkens weer verder opgevoerd en heb daarom niet gemerkt dat hij steeds langzamer is gaan lopen, maar met een nieuwe snaar zou ik dus harder moeten gaan:con

(Al kom ik met een 103 pully en 65 km uur op veel te veel toeren uit, ik ga binnenkort met toerenteller rijden, eentje die je op je koppeling richt waarop je een zwarte stip hebt getekend, zo eventjes controleren hoeveel toeren hij maakt, op 65km uur is het iig best veel:D) en dan hopen dat dat klopt met de berekening want anders zal ik weer iets anders moeten verzinnen……

Ik heb ook gelijk ontdekt waarom brommer maar 54 reed ipv de 61 die hij zou moeten halen met de std uitlaat. Ik had vanwege doorslippen van de v-snaar hem strakker gezet, dit gaf zodanig veel weerstand dat hij niet hard meer kon rijden. Het lag dus geheel niet aan de nieuwe veertjes. Nu hij slap staat haalt hij weer mooi 61 met std pijp en 65 met AW-Calibrata 😀

De dip die ik met de Calibrata had tussen 10 en 25km uur is nu volgens mij minder erg geworden, dus met nieuwe veertjes is hij iets beter gaan rijden, al is het niet veel.

Dus ik ben weer blij:) heb direct maar eens brommer gewassen want dat was wel nodig:con

Dan heb je toch geen andere vertanding het gaat toch om de “binnenkant” van de snaar zegmaar niet om de “Buitenkant”?
                                want de binnenkant zit op de pouli’s en niet de buitenkant.

ArvidW
                                Topic starter

Vlinderpoort is idd Huge Tim 😀 De flens met binnendiameter van 18mm is denk ik een begrenzing van deze cilinder. Vandaar dat er ook over tijdje eentje komt met binnendiameter van 23mm+ Natuurlijk zelfbouw want dan kun je hem net iets groter maken dan ze bij malossi doen:)

De uitlaat zit alleen nog maar blanke lak op, dus nog geen olie. Of ik olie op de lasnaden ga inbranden weet ik nog niet. Ik vind het zo wel een mooie uitlaat omdat hij zo smettenloos glimmend is:) En door geen olie in te branden blijft het een unieke uitlaat die duidenlijk niet fabrieksmatig gemaakt is;)

Barry, ik denk dat de sprocatti 100cc uitlaat het wel goed doet op een super extreme setup, mijn DEPS ga ik op een cartjertje bouwen met 14mm inlaat, dus extreem zal het niet worden. Met wat mazzel gaat dit blokje 5-6pk op het achterwiel leveren. Wat toch wel wat minder is dan 25pk op krukas wat Sprocatti zou moeten leveren. Daardoor denk ik dat de uitlaat op mijn blok overkill is, op een 50cc std leg je ook geen polini SP toch? 🙂

Als ik nog een uitlaat ga maken zal het denk ik een door Foekema ontworpen uitlaat zijn, dit kost 20 euro, maar is een uitlaat die helemaal voor jou setup ontworpen wordt.

De Calibrata wordt aangepast zodat hij op een 27mm flens kan, en dan mischien de demper nog vervangen voor een expemplaar met een dikkere stinger. Dan komt de uitlaat direct meer naar voren te hangen, en komt de demper op een fatoenlijke plek te hangen:)

Wat mij ook wel leuk lijkt om te doen is een 27mm Citty power te maken=)

Home made engine dyno
                                15 berichten aan het bekijken - 316 tot 330 (van in totaal 2,721)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.