- Dit onderwerp bevat 2,720 reacties, 190 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 3 jaren, 5 maanden geleden door ArvidW.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
4 januari 2007 om 14:20 #444560
PoliniCiao :
Hij is echt heftig geworden =)Nou hem goed insmeren/spuiten dat hij netjes blijft he 🙂
Ik ben zeer benieuwd naar resultaten/filmpjes!
Ik rook de zware van “Van Nelle”
4 januari 2007 om 14:40 #444561Srry Tim, ik laat deze demper er mooi op zitten, vind hem eigenlijk wel goed bij de uitlaat passen:) Dit is nog een redenlijk korte demper, en als je er zo’n 3punts scooterding (of leokrul) demper op zet dan steekt hij nog verder uit:con Dus ik houdt het mooi bij deze “demper” (al dempt hij niet zo goed)
En voor Polini-Ciao:
Net eventjes 2 onboard filmpjes gemaakt van optrekken van 0-60km uur:
Met standaard pijp (ja trek met spinnend achterwiel op:D)
http://video.google.nl/videoplay?docid=6148057034689614536&hl=nlMet zelfbouw Simonini Calibrata
http://video.google.nl/videoplay?docid=-4111533945053386297&hl=nlHelaas vallen de filmpjes mij zwaar tegen:(, op de filmpjes is helemaal niet goed te zien / horen hoe snel mijn ciao is. Als de Calibrata in zijn powerband zit is het echt monsterlijk, helaas is dat niet op te maken uit de filmpjes:( (helaas had ik hem op normale sluitertijd staan, dus is alles nogal bewogen)
Je kunt goed in de filmpjes zien dat de Std pijp VEEL sneller is tot de 30, maar daarna dik wordt ingehaald door de Calibrata. Beide filmpjes stoppen als ik 60 rijdt, dus de 0-60 tijd van de Calibrata is stuk korter dan die van de Std pijp (ja duhh) (zelfs met de “langzame” 0-30 tijd van de Calibrata)
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno4 januari 2007 om 15:37 #444565Waaaa! Hij trekt echt berengoed met die standaard pijp!
Calibrata heeft wel een dip ja, maar toch zou ik wel een filmpje met een 80 poulie willen zien.
Trouwens ik hoor kwa geluid nauwlijks verschil met std. uitlaat?
4 januari 2007 om 16:46 #444566vet man! die dip bij het optrekken is denk ik niet anders, je levert natuurlijk wel wat in als je zo’n superpijp hebt.
46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel4 januari 2007 om 18:26 #444569Edjuh :
Waaaa! Hij trekt echt berengoed met die standaard pijp!Calibrata heeft wel een dip ja, maar toch zou ik wel een filmpje met een 80 poulie willen zien.
Trouwens ik hoor kwa geluid nauwlijks verschil met std. uitlaat?
Std pijp is idd ook niet verkeerd 😀 Duurt alleen 21seconde naar de 60 ipv de 15seconde van de Calibrata, maar tot de 40 presteerd hij zeer goed (voor alleen zo potje)
Filmpje met 80 pully komt er waarschijnlijk niet, wel eentje met 65 pully en eentje met 55 pully, al verwacht ik dat die ernstig saai gaan worden 😉
Het geluid wat je op het fimpje hoort is mijn 14.5mm inlaat + geheel opengeknipt polini filter. Nu zat mijn treeplankje er nog op, maar zonder hoor je de inlaat beter dan de uitlaat.
De uitlaat maakt echt veel kabaal als je erachter rijdt, net waren 2 vrienden hier , eentje met Jetforce (top van 85+) en als ik in mijn powerband was legde hij het echt net af tegen mij. Ik denk dat ik nog wat sneller op kan trekken als mijn v-snaar niet slipt 🙂
Herr FlicK :
vet man! die dip bij het optrekken is denk ik niet anders, je levert natuurlijk wel wat in als je zo’n superpijp hebt.De dip is even groot als bij de Proma circuit, hij presteerd ongeveer gelijk aan de proma, alleen boost is iets krachtiger en gaat net iets langer door. Proma is geen verkeerde pijp, dus deze ook niet 😀
Net ff zuigerveertjes besteld + 55 pully, en kijken wat hij dan wil doen kwa topsnelheid :):D
Home made engine dyno4 januari 2007 om 19:01 #444570Vario erop & knallen met die pijp.
Echt mooi resonantie-geluid.Maarreh , met een andere sproeier kan je dit nog verbeteren namelijk.test maar eens met een paar maatjes minder-of meer.9 januari 2007 om 18:53 #444735Een hele mooi “schone” cilinderkop (voor 2takt is hij echt goed schoon)
De uitlaatpoort was echt ook gewoon nog helemaal schoon
Een nieuwe zuigerveer, zoals je ziet zit er een randje op. De veer is 1.20mm dik, maar het deel wat contact maakt met de cilinderwand is 0.85mm dik. Van een honderden kilomters terug wist ik nog dat er toen nog een klein randje zat, nu ik ze eruit haalde zat er geen randje meer op…..
En toen ik de slotspeling ging controleren kwam ik erachter waarom dat randje verdwenen was. De zuigerveertjes hadden gewoon een slotspeling van 2mm :|=)
En nog even patsen met mijn cilinder EN mijn uitlaat 😀

DR70evo rulles:D, dus GEEN Dikke Rommel;) natuurlijk loopt hij vast als je zo’n Dikke Ramdebiel bent dat je hem niet goed afstelt :pest
Oliepompje rulles:D, uitlaatpoort zat amper koolaanslag in:)
Home made engine dyno9 januari 2007 om 19:36 #444736Goed zo arvid 🙂 idd DR is goeie shit als je het maar goed afsteld dan kan het kneiter hard gaan.
Zou ff weer nieuwe zuigerveren kope als ik jou was!
9 januari 2007 om 19:36 #444737ziet er mooi uit hoor 😛 ook je patser fototjes met die vette (iets te lange) uitlaat 😀
je iclinderkop helemaal zwart maar je bovenkant zuiger clean, heb ik nog nooit gehad.
mooi hoor, en nieuwe veertjes nu kun je er weer tegen aan!
*edit, hans lees ff. je ziet dat hij ook nieuwe zuigerveren heeft gekocht 🙂
46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel10 januari 2007 om 16:36 #444745Gister een cadeautje van Barry gekregen via de post:

Barry had mijn niet verteld wat hij op zou sturen, dus toen ik het pakketje openmaakte zat ik echt even te kijken : ” HUH, wat is dit? ” 😕 Het leek erop dat het voor de ontsteking was aangezien er 2 draadjes aanvast zaten, en het geheel een koelblok is.:)
Maar was is het nou:? Juistja, een universele ContactPunt vervanger:D (Gelukkig had Barry op een briefje erbij gezet waar ik er informatie erover kon vinden)
De universele contactpunt-vervanger van SPARCON is een schot in de roos. Vaak zijn er voor veel brommers (zoals Zundapp / Kreidler / Puch / Batavus / Sparta / Yamaha etc.) geen electronische ontstekingen te krijgen omdat deze een zogenaamde vliegwiel magneet ontsteking hebben en geen accu-bobine-ontsteking. Sinds kort heeft SPARCON hiervoor de oplossing in de vorm van een universele contactpunt-vervanger.
Eenvoudig te monteren en tegen een zeer redelijke prijs is er nu volledig contactpuntloze ontsteking voor deze catagorie voertuigen verkrijgbaar. Ook bij bepaalde merken buitenboord motoren is deze contactpunt-vervanger toepasbaar!
De werking is eenvoudig maar doeltreffend. De kontactpunten openen bij vliegwiel-magneet-ontsteking altijd op het moment dat er een maximaal magnetisch veld is opgebouwd. Dit ontstekings tijdstip staat dus vast.
Door nu een een slimme electronica-truuk toe te passen, is dit moment te onderscheppen en neemt de zogenaamde inductie-sensor het timings moment over. Zowel de punten als condensator zijn nu totaal overbodig geworden en waarborgd de sensor een uitstekende vonk. Montage kan nu ergens tussen de bobine en aarde plaatsvinden d.m.v 2 simpele draadjes.

Het spreek voor zich, je laat de ContactPunten weg en de Condensator, en plaats daarvoor dit CP vervangingsmoduletje en alles moet werken (nog beter ook)
Het is alleen niet helemaal duidenlijk of deze werkt, Barry heeft hem nooit goed werkend gehad. Aangezien hij toch veel ervaring met brommers heeft weet ik dus niet of ik hem wel kan laten werken:( Maar ik ga het zeker proberen :):D
Zelf zit er op mijn brommer een electronisch ontstoken blok, maar gelukkig heeft Ivar (onkruidzaaier) een CP blok waar we dit onderdeel morgen in het droog op gaan testen (dus blok in werkbank, boormachine erop)
Als hij goed werkt dan komt hij zeker in zijn DR70evo blokkie te zitten:) Het is nogal een duur onderdeel nieuw(68euro :con) Dus als hij goed werkt heb ik wel een erg duur cadeautje van Barry gekregen=)
Barry, heel erg bedankt voor dit onderdeel
, ik hoop dat we hem werkend krijgen, en mocht je hem dan nog terug willen dan zorg ik daar voor ! 🙂 In ieder geval heel erg bedankt:)AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno10 januari 2007 om 16:39 #444746Barry der mag nog wel zon calibrata zelfgebakken 27mm versie hierheen worden gestuurt 😀
11 januari 2007 om 20:27 #444768nice stuff, ik vind die uitlaat alleen wel iets te ver naar achter doorlopen man, lijkt me irritant.
11 januari 2007 om 20:32 #444769zeker vet.
trouwens arvid ik zou wel een keer langs willen komen je ciao bewonderen.
maar of ik dan met mijn eigen ciao kom is de vraag want het is behoorlijk ver:P
maar ik wil wel eens langs komen als het je uitkomt.11 januari 2007 om 21:14 #444770Als je de sparcon monteert,ik heb het ding ook,dan moet je even de coating van de spoelkabel afhalen met een stanley mesje,het komt namelijk heel nauw,je moet echt zorgen dat alles fantastisch goed contact maakt anders loopt ie niet.
Ik denk dat Barry dit ook had,ik had in het begin hetzelfde en een maat van me ook.Suc6 ermee
12 januari 2007 om 18:26 #444773Vandaag weer iets nieuws uitgevonden:
“een v-snaar slijt” 😀 (ja duhh)
Mijn snaar is nu 7mm breed ipv de 10mm die hij bij aankoop was. Eerst lag hij helemaal bovenin de 95 pully, maar nu ligt hij 3mm diep in de pully, dus ik heb eigenlijk een 89 pully, ook voor ligt hij lager, eerst was dat 49mm, nu nog maar 42mm.
Mijn vertanding is dus groter geworden, het is dus alsof ik een 103 pully achterop heb zitten:o Ik heb hem telkens weer verder opgevoerd en heb daarom niet gemerkt dat hij steeds langzamer is gaan lopen, maar met een nieuwe snaar zou ik dus harder moeten gaan:con
(Al kom ik met een 103 pully en 65 km uur op veel te veel toeren uit, ik ga binnenkort met toerenteller rijden, eentje die je op je koppeling richt waarop je een zwarte stip hebt getekend, zo eventjes controleren hoeveel toeren hij maakt, op 65km uur is het iig best veel:D) en dan hopen dat dat klopt met de berekening want anders zal ik weer iets anders moeten verzinnen……
Ik heb ook gelijk ontdekt waarom brommer maar 54 reed ipv de 61 die hij zou moeten halen met de std uitlaat. Ik had vanwege doorslippen van de v-snaar hem strakker gezet, dit gaf zodanig veel weerstand dat hij niet hard meer kon rijden. Het lag dus geheel niet aan de nieuwe veertjes. Nu hij slap staat haalt hij weer mooi 61 met std pijp en 65 met AW-Calibrata 😀
De dip die ik met de Calibrata had tussen 10 en 25km uur is nu volgens mij minder erg geworden, dus met nieuwe veertjes is hij iets beter gaan rijden, al is het niet veel.
Dus ik ben weer blij:) heb direct maar eens brommer gewassen want dat was wel nodig:con
Home made engine dyno -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.