- Dit onderwerp bevat 2,720 reacties, 190 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 3 jaren, 5 maanden geleden door ArvidW.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
29 december 2006 om 14:51 #444416
Tonni :
erwinko :
pk’s van die corrado weet ik zo niet. hij is wel snel en maakt een geluid om bij te kwijlen met die turbo
Hoogst waarschijnlijk heeft die Corrado geen turbo maar een G-lader. Dat is de meest voorkomende uitvoering. Het is dan een 1800 motor met G-lader (G60) en die heeft standaard 160 PK.
De G60 heeft echt een erg brute sound.Juist, geluid is om bij te kwijlen, bijna een usa achtige brom en lekker snerpend bovenin….
Jammer dat ze behoorlijk onderhoud gevoelig(afdichtingen/lijsten) zijn en het op een blok is gebaseerd van 1985 ofzo…
1800 8kleppertje…
Zuipen kunnen ze ook wel!Desalniettemin is er 200+ pk uit te halen en vind ik dat toch nog behoorlijk knap….
Die passatjes zag je niet zoveel in die tijd, laat staan 1 met 4wd en stationwagon!
Waarom weggedaan? Lijkt me een beest van een wagen…
Sorry arvid voor offtopic, veel succes met je uitlaatje, al heb ik bij jou het idee dat dat wel gaat lukken;)
29 december 2006 om 17:46 #444423Foto’s zeggen genoeg denk ik 😀
Dinsdag wordt hij prof MIG MAG in elkaar gelast:) Hopenlijk heb ik dan mijn proma circuit ook binnen, en kan ik direct demper ervanaf jatten. Dan kan ik hem direct helemaal 100% in elkaar lassen 🙂
Voor degene die Barry ook gaan na-apen: Het is NIET makkenlijk, en kost VEEL tijd 😉
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno29 december 2006 om 17:51 #444424=)=) Wow, maar die is pas mooi rond!!! Die is echt goed gelukt. Nu moet je hem nog aaneen lassen en dan heb je echt een vet dingetje.
Veel succes nog ermee.29 december 2006 om 17:55 #444425Sjieke dingens manneke,op het op ze’n Belgisch te zeggen.
Ik hoop dat je laswerk ook goed komt.
Laat de naden in de lengterichting in 1 lijn lopen , en achteraf laat je deze aan de onderkant lopen.
Dat is niet in het zicht & bespaard veel schuurwerk.
Ik elk geval puik werk.29 december 2006 om 18:01 #444426echt heel mooi gedaan arvid!
46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel29 december 2006 om 18:08 #444427geweldig! ziet er echt super uit!
kun je niet beter een 3 punts bevestiging erop lassen zodat je scootdempers erop kan maken?
is mischien wat makkelijker.29 december 2006 om 19:41 #444432wat un kanon :lol
hijs echt mega, mooi werk gelevert
veel succes ermee29 december 2006 om 19:44 #444433echt nice arvid.
had het eigenlijk ook niet echt anders van je verwacht.
het word echt tijd voor mij het ook eens te proberen.
we zullen zien.
nog succes ermee arvid30 december 2006 om 22:09 #444473Vandaag een 2de hands Proma Circuit binnen gekregen. Ziet er nog redenlijk uit, natuurlijk wat roest erop, maar niet doorgeroest.
Demper ziet er nog mooi genoeg uit voor op mijn ArvidW-Calibrata.
Net al stukje met circuit gereden voor de lol…. WOW, boost is iets groter dan met de techno, maar deze begint al bij 20 te trekken terwijl de techno pas bij 45 begint;) Ik heb mijn v-snaar altijd erg strak staan, maar ik kon nu duidenlijk horen dat hij doorslipte=) Het toerental veranderde gewoon niet terwijl ik wel harder ging rijden. Dus een beetje alsof ik een Vario op mijn vespa had:P (was dat maar waar)
2 januari uitlaat in elkaar lassen, wordt nog een heel karwei, maar wel leuk:) Demper maak ik zodanig dat hij demonteerbaar blijft zodat ik kan swichten tussen proma en Calibrata.
Ik ben benieuwd of ik met proma een hogere top krijg dan met techno, over een tijdje met wat beter weer eens gaan testen;) Hij gaat iig beter optrekken:)
Wat een K*T herrie maakt dat ding trouwens:S (ben standaard pijp gewend) ik denk dat die proma zelfs meer herrie maakt dan mijn Faco en mijn Techno 😐
Home made engine dyno30 december 2006 om 22:15 #444474Valt mee , ik denk dat er gewoon iets mis is met de lasnaden.
Btw mijne was NIEUW! ik reed ermee en het geluid was een keer zo hard als een oude proma circuit , lasnaad stond iets open laten lassen en superstil! 🙂
Ik weet wel zeker dat die proma circuit goed is, btw op die zelfgebakken uitlaat een proma demper buhhhhh daar hoort een carbonnen op man!
30 december 2006 om 22:21 #444475ja idd ik heb ook al 2 nieuwe proma’s gehad maar ze maken allebei een takke herrie.. maja dat hoort wel ene beetje vind ik:P hehe bij een snel brommertje
maar je kan idd tog van die universele dempers kopen? met 3 punt aansluiting.. dr zullen ook wel carbonnen verkrijgbaar zijn. anders moet je es kijken voor een gianelli scooter demper.. die zijn vrij kort..
maar die kosten denk ook wel weer wat.. maja is maar sugestie he..
leuke ciao en leuk wat je allemaal doet en kan!

Gr Mike
Mike30 december 2006 om 22:35 #444477hansieb :
Valt mee , ik denk dat er gewoon iets mis is met de lasnaden.Btw mijne was NIEUW! ik reed ermee en het geluid was een keer zo hard als een oude proma circuit , lasnaad stond iets open laten lassen en superstil! 🙂
Ik weet wel zeker dat die proma circuit goed is, btw op die zelfgebakken uitlaat een proma demper buhhhhh daar hoort een carbonnen op man!
Superstil….. Jaa, jij luisterd altijd KEI hard Hardcore, dus jou oren zullen niet meer zo goed zijn:P. Hij maakt gewoon evenveel herrie als Thomas Ciao met 42alu en proma circuit 😉
Ik maak gewoon eerst die proma demper erop, en als het me dan niet bevalt zoek ik wel naar iets anders. Ik kan alles er zo weer vanaf slijpen, en ik heb die proma voor 15 euro gekocht, een carbon demper kost toch wel wat meer;)
Mischien ga ik wel voor een zelfbouw demper, en dan geen tuutje erop maar pijpje afzagen zoals bij Too Bad uitlaat. Dan wordt het een hele lange demper want ik houd van een stille brommer ! (stil is relatief hè:P)
Home made engine dyno30 december 2006 om 22:47 #444479Supermooi, complimenten!ook voor barry
Ik vind hem eerlijk gezegd geen proma demper waard(kromme zin, ik bedoel, de proma demper verdient het niet op deze uitlaat te zitten!), maar misschien is het een idee om een pijpje te maken voor de proma aansluiting, met een opschuifbare 3 punts aansluiting met veertje(nog meer werk!).
Ik wil het zeker nog eens gaan na-apen, maar dat gaat nog wel een eeuwigheid duren ben ik bang.
30 december 2006 om 22:55 #444480Echt niet alles werkt bij mij nog perfecto hoor arvid , lever is nog totaal niet aangetast. En over me oren hoef je al helemaal nie te spreken WAZEEGGGIE! hehe
Das idd wel veel herrie ach jah lekker belangrijk wij wonen hier ook tussen de weilanden.
30 december 2006 om 22:59 #444481Zo (mijn favouriet)
Of zo (origineel)
Zo (standaard dus)
Of zo (Too Bad idee)
En dan nog foto’tje ter illustratie van de enorme omvang van de uitlaat (en omdat ik maar niet kan stoppen om er foto’s van te maken;))
Home made engine dyno -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.