Vespa-Ciao.NL
:: ArvidW’s Projecten

Home Forums Perso’s Projecten ArvidW’s Projecten

15 berichten aan het bekijken - 2,581 tot 2,595 (van in totaal 2,721)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Mike
    Bijdrager

Doesn’t mater, die Sava’s zijn behoorlijk slijtvast:thumb🙂

Mike

speedbuxy
      Bijdrager

Mijn sava achterband is presies 2volle toer seisoenen mee gegaan en de voorband is nog als nieuw dus idd niks mis met die banden:thumb

Staat hem trouwens ook sexy arvid:thumb
        Echt een heel mooi toer buffeltje zo8)

tnerual
        Bijdrager

wat bedoel je juist dat je de stevigheid van het frame eruit kan ”fietsen”? bij mij zijn de trappers en de andere fietssysteemonderdelen eraf, maar graag even verduidelijken, als je wil?

Wel leuk brommertje!

ArvidW
          Topic starter

Ah, goed om te horen 🙂

@Speedbuxy, ik heb de Creco43mm nu voor me liggen en begrijp je twijfels aan mijn bedachte setup, dat uitlaatpoortje is echt beroerd klein:lol De rest is eigenlijk wel erg mooi.

@tnerual, als je vanaf stilstand volle bak mee gaat fietsen om sneller op te trekken zet je als 90kg zware gast zodanig veel kracht op het frame dat heel de torsiestijfheid van het frame verloren gaat. Dan krijg je zo’n frame waar je het stuur zijwaarts kan bewegen zonder dat het zadel mee gaat. 🙁

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
            Home made engine dyno

Mike
            Bijdrager

Die uitlaatpoort riekt naar ArvidW Tuning!!!!!!!!:P

Dus je hebt al een bestelling gedaan? Nog meer leuk spul gescoord? Wat je toevallig niet laten kon hehehe:D

Mike

ArvidW
              Topic starter

Uhmm: bandjes, Creco43mm, koplampunit, pully80 & snaar en nog wat klein grut.

Owja, en een heuse Gianelly Citty power:

Ik heb altijd de Techno citty power gehad en ben zeer benieuwd of de gianelly beter is:? De bocht is fabrieksaf in ieder geval goed plat geslagen…

Home made engine dyno

speedbuxy
                Bijdrager

ArvidW :
                  @Speedbuxy, ik heb de Creco43mm nu voor me liggen en begrijp je twijfels aan mijn bedachte setup, dat uitlaatpoortje is echt beroerd klein:lol De rest is eigenlijk wel erg mooi.

Nee orgineel is het niet zoveel dan is het in presiepe gewoon een bigbore 50cc.
                  Maar de potentie is er wel en die zal jij er vast uit weten te halen/slijpen:thumb

niek1992
                  Bijdrager

Je had ook kunnen vragen om het nieuwe type Gianelli citypower. Krijg je hem ongeknepen en met andere voorbocht. Loopt hij onder je trapas-gedeelte waarvoor hij normaal geknepen is, langs.

ArvidW
                    Topic starter

@Niek, ik wist niet dat er nieuwe types waren. Nouja, deze zal ongetwijfeld ook wat doen:)

Gisteren mijn Creco blokje getuned. Ik was zo klaar maar dat zal in de foto’s wel duidelijk worden::lol

Cilinder origineel gelaten:

Het carter moest wel aangepast worden, creco spoelkanalen zijn groot:

Inlaatje is originele breedte en hoogte alleen nu vierkant gemaakt zodat oppervlakte 10% groter is dan doorlaat carb

Carter preventief gesoldeerd met durafix aangezien ik d’r toch wel doorheen zou gaan. (vliegwiel ligt ook stukje af, zie achtergrond)

En de belangrijkste aanpassing, gaten in de Creco zuiger gemaakt:

Het blokje rijdt momenteel al met het originele brom uitlaatje (stil!). Mijn kleinste sproeier ( 58 ) is te groot dus nog even op zoek naar de juiste. Zonder luchtfilter rijdt het best leuk:) Het heeft wel wat een origineel klinkend ciao’tje dat goed van zijn plek weg komt:relax

Die Gianelly maakt overigens wel best wat herrie, het geluid is minder lelijk als van een techno citty power maar echt mooi klinkt het ook weer niet:(

Home made engine dyno

Frank80cc
                      Donateur

Ziet er weer leuk uit !! kom je ook naar de lelygat tour ???

.-{2F4OV}-.

Kben benieuwd hoe lang je deze keer je onrustige ’tune-handen’ bij je kunt houden en dit blokje verder laat voor wat het is:lol Maar je bent er weer mee bezig dus dat is een goed teken:D

Waarom?

Dat ziet er goed uit, de spoellers zijn idd een mooi stukje groter zo:) Ook de Ciao ziet er nog strak uit en vind de semi slicks erg goed staan op deze spaakvelgen:thumb

Mike
                            Bijdrager

Goed bezugg:D

Mike

ArvidW
                              Topic starter

De eerste snelheden zijn bekend:

50km/uur met orginele piaggio brom uitlaat, simo koppeling & 90 pully (= ong pully 75 met normale koppeling)
                                60km/uur met Gianelly citty power, simo koppeling & 90 pully

Echt een wonderblok dus:lol Achja, het trekt goed op, loopt soepel en is lekker rustig. Binnenkort beter afstellen & simo koppeling + 80pully proberen. (= ong pully 65) Dat trekt hij denk ik wel:)

Home made engine dyno

speedbuxy
                                Bijdrager

Das al wel redelijk ja:thumb
                                  Als je dat met poeli 65 verhouding naar 65km weet op te krikken en dan nog steeds met wat trek power over komt het qua toeren wel goed denk ik:thumb
                                  Of je dat lang volhoud is natuurlijk een 2e:D

15 berichten aan het bekijken - 2,581 tot 2,595 (van in totaal 2,721)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.