- Dit onderwerp bevat 2,720 reacties, 190 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 3 jaren, 5 maanden geleden door ArvidW.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
25 december 2006 om 10:37 #444295
lol!!
een collega van me op stage heeft een dikke corrado
zn cat tikte als een gek (die bende binnen in was helemaal kapot)
dus de chef zegt, moet je gewoon eruit kloppen met een lange stalen pen. CO waarde vooor dat bouwjaar is gewoon nog goed en je hebt nog 5 pk extra ook.dus wij huppa, cat eraf en uit geklopt XD
later hebben we zelfs nog door dat spul staan kijken 😉 (was vet vaag want maar in 1 gaatje zag je lichts zegmaar)en ik leef nog steeds 😉 haha 😛
25 december 2006 om 10:41 #444296ja dat kan ik mer voorstellen je leeft gewoon door ja.
maar of het zo goed voor je is???
en dat merk je meestal niet direct.
maar ik denk ook niet dat je van kath dood gaat.
zolang je niet te lang en teveel binnen krijgt is er niks aan de hand.
goed is het niet maar je zal er niet meteen aan dood gaan.25 december 2006 om 10:49 #444297erwinko :
llater hebben we zelfs nog door dat spul staan kijken 😉 (was vet vaag want maar in 1 gaatje zag je lichts zegmaar)Ja is wazig spul hè, je zou verachten dat je er zo doorheen kan kijken, maar voor elk gaatje moet je de kathelysator anders draaien:| Dus je kunt nooit door heel te cathelysator tegelijk heenkijken. Dat vond ik ook wel grappig:) Ik ben alleen minder blij dat ik niet wist dat het giftig is:S, het zal allemaal wel meevallen, maar als ik dat vooraf geweten had had ik heel wat voorzichiger ermee omgegaan……
Als zo’n kathelysator 5pk van een (120?) pk sterkte corrado afsnoept denk ik dat de vermogenswinst op die scooter van mijn vriend nihiel zal zijn. Alleen die begrenzer uit de demper zal wel wat verschil geven;)
Edjuh :
Wat een stuk rommel, en het kost ook nog eens 500……Goed bezig met dat staal, ik ben benieuwd hoeveel makkelijker het met 0,7mm te bewerken is(dat wou ik zelf gaan halen).
Ik heb dus nu 1.3mm, ik dacht dat het 1mm was, maar ik zat er wat naast. Dit is vrij moeilijk te buigen, veel kracht / lompheid voor nodig. Het grote voordeel is weer dat ik het met mijn eigen lasapperaat kan lassen:) Al ga ik het waarschijnlijk afmaken op een Mig Mag lasapperaat.
0.7 moet zeker te knippen zijn, helaas is mijn schaar wat bot en oud, dus ik moet alles slijpen (wat heel erg goed gaat trouwens;))
“Helaas” is het nu kerstmis en heb ik van mijn ouders een sleutel verbod gekregen:P Dus pas eind van de week ga ik verder aan de uitlaat.
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno25 december 2006 om 10:53 #444298hehe, ik heb gister hier midden in de kamer op de tafel malossi blok in elkaar gezet 😛
zometeen ga ik weer verder. kop lekt als een gek.
pk’s van die corrado weet ik zo niet. hij is wel snel en maakt een geluid om bij te kwijlen met die turbo
25 december 2006 om 10:57 #444300haha arvid ik weet hoe je je voelt met je sleutel verbod:P
25 december 2006 om 11:07 #444305joey636 :
haha arvid ik weet hoe je je voelt met je sleutel verbod:PJah, vorig jaar ook al:S, Toen ben ik met mijn motorskelter door de straat heen gaan rijden, en net toen opa en oma kwamen kijken ging ik iets te fanatiek op 2 wielen door de bocht en kapte ik om:( Daar gingen mijn net nieuwe mooie kerstkleding;)
Natuurlijk ook nog benzine over me heen die uit dat benzine “tankje” kwam (ding was zo lek als een zeef)
erwinko :
hehe, ik heb gister hier midden in de kamer op de tafel malossi blok in elkaar gezet 😛zometeen ga ik weer verder. kop lekt als een gek.
pk’s van die corrado weet ik zo niet. hij is wel snel en maakt een geluid om bij te kwijlen met die turbo
Alweer? Hoe vaak hebben jullie dat malossiblok al uit elkaar gehaald dan?
Corrado met Turbo zal wel wat meer dan 120pk geven denk ik:P:) Ik vind het niet de mooiste auto’s maar als er zoeen voorbij komt rijden met behoorlijk wat gas is het toch altijd wel ff slikken:)
Home made engine dyno25 december 2006 om 11:12 #444307zijn echt leuke dingen om te zien rijden.(en ik heb het niet over je skelter die lekt als een zeef:P)
maar ik zou hem niet willen hebben eigenlijk.
het is niet ech mijn stijl auto.25 december 2006 om 14:04 #444313erwinko :
Hoogst waarschijnlijk heeft die Corrado geen turbo maar een G-lader. Dat is de meest voorkomende uitvoering. Het is dan een 1800 motor met G-lader (G60) en die heeft standaard 160 PK.
De G60 heeft echt een erg brute sound.I came, I saw, and I forgot what I was doing...25 december 2006 om 15:21 #444317is idd een g60 met spagatti spruitstukkie en verder weet ik niet wat ie er aan heeft verandert.
maar vaag. hij zei tegen mij dat het zn turbo was…
wat doet een G-lader dan eigenlijk?
25 december 2006 om 15:48 #444319joey636 :
haha arvid ik weet hoe je je voelt met je sleutel verbod:Pik leef met jullie mee 😛
25 december 2006 om 17:35 #444321Muahahah ik heb daar geen last van:D
Edit@erwinko, een g-lader werkt hetzelfde als een turbolader maar dan met een riem aangedreven. Niet als een supercharger door 2 ”staven” maar door een ronddraaiend wiel in een slakkenhuis.
26 december 2006 om 00:35 #444333Centrifugale Supercharger dus, grote vermogens toename op hoge toerentallen, vreet niet zo veel vermogen als Root’s of Twinscrew superchargers. Zit ook in de Mini S works
Home made engine dyno26 december 2006 om 02:40 #444334Verdere voordeel t.o.v. een turbo is dat ie ook op lagere toerentallen zijn werk al doet. Hij draait altijd mee met de motor, en geeft power over het gehele toeren gebied.
Er draait overigens geen ‘wiel’ in rond, er zit een spiraal vormige verdringer in die excentrisch langs de spiraal vormige huizen draait en zo de lucht voor zich uit duwt..
Voorbeeldje:

De lucht wordt bovenaan binnengehaald, en door de gaten in het midden de intercooler buis ingeperst.
Ik heb 2,5 jaar zo’n G60 gehad. Ik vind vooral het geluid echt machtig. Helaas is de verdere techniek van de motor enigzins bejaard en redelijk onderhouds gevoelig, daarom heb ik hem weggedaan.
Ik had trouwens geen Corrado, maar een Passat GT G60 Syncro Variant. Was echt een hele mooie en fijne wagen (vond ik).**Sorry voor o.t. Arvid. Ik kon het ff niet laten, en haal het met een paar dagen wel weer weg.**
Edit Arvid: Laat maar staan hoor, leerzaam voor iedereen:)
I came, I saw, and I forgot what I was doing...29 december 2006 om 14:21 #444413Aangezien je door mijn vorige uitlaat heen kon kijken (vanwege slechte laswerk) ben ik opnieuw begonnen. Ik kan bij een vriend van mij MIG MAG lassen en dat is bij de scooteruitlaat erg netjes geworden:)
Het aanbeeld wat ik ga gebruiken voor het maken van de conussen:)
Home made engine dyno29 december 2006 om 14:23 #444414looking nice, benieuwd naar het laswerk
46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.