Vespa-Ciao.NL
:: ArvidW’s Projecten

Home Forums Perso’s Projecten ArvidW’s Projecten

15 berichten aan het bekijken - 2,491 tot 2,505 (van in totaal 2,721)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

SpeedDemon
    Bijdrager

Ja zeker netjes, mijn Polini 207 heeft dat ook gehad zelfs zo erg dat een rand van de zuiger brak en het hemd scheurde.

kevin 27
      Bijdrager

het kan ook dat de cilinder niet helemaal rond is
        heb het probleem ook gehad
        kan je gewoon nameten
        maar het zal wel niet zo zijn
        ziet er netjes uit:thumb

ArvidW
        Topic starter

Vandaag voor de limburgtoer bezig geweest, m’n polini 50 was niet zo heel geweldig snel met cittypower en een andere 22mm uitlaat heb ik niet liggen. Dus maar frees in de cilinder gezet:

Vrij basic aanpassing, 1.5mm verhoogd (26.5mm vanaf deck) en ong 3.5mm verbreed. Wel weer 5kwartier aan het fresen geweest omdat polini meester is in krappe uitlaatkanalen maken, lang leve DR 😀 Timingen zijn nu met een dikkere voetpakking 172.5uitlaat, 119.0gr spoel en 26.8gr blowdown.

Net al even getest en had uhmm:|, beter een andere uitlaat kunnen nemen:con Eind deze week nogmaals testen met een andere condensator want deze heeft zijn beste tijd gehad.

Alles is overigens met dremel en flexible as gefreest zonder de flens eraf te slijpen. Dit gaat best goed alleen je kunt alles wat minder goed zien door die kleine flens.

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
          Home made engine dyno

RiPe
          Bijdrager

Mooi 🙂 zo’n flexibele as is dus best handig.
            Want je moet er aardig diep in, ik had al moeite om overal bij te komen bij mn DR zonder flens. Komt trouwens wel door de dikke ‘boorkop’ drieklauw die ik er aan heb hangen.. 😛

ArvidW
            Topic starter

Jah, de enige manier om erbij te komen is gewoon een groot kanaal te fresen. Eerst het kanaal opfresen en daarna kun je pas echt aan de poortvorm beginnen. Achja, dan heb je gelijk een mooi kanaal 🙂

Ik laat binnenkort eens een verloopbusje 22-26mm draaien zodat m’n leo krul en GUN op de polini 50 kan proberen, ben benieuwd wat hij nu in huis heeft.

Home made engine dyno

Bartjee
              Donateur

Als je wilt kan je wel eens een keer mijn proma cc of proma cannon lenen? Kan je eens testen hoe ie het daarmee doet.

ChrisNL
                Bijdrager

ZEER net werk arvid :thumb

.-{2F4OV}-.

Ziet er weer soepeltjes uit arvid:D Volges mij kun jij je egt uren vermaken in de schuur met een dremel!:thumb

Zou niks voor mij zijn denk ik;)

ArvidW
                    Topic starter

@Bart, die proma zou ik wel graag willen lenen! De Cannon past niet.

@Chris, dank je 🙂

@Sil, het is best rustgevend zo’n uurtje met muziek aan een beetje in gietijzer zitten fresen maar dat is inderdaad niet voor iedereen weggelegd. Ik heb groot ontzag voor de Marco’s Twins’s enz enz, dat die dat dagelijks doen en gewoon volhouden…

Home made engine dyno

Bartjee
                      Donateur

Noem maar een dag, dan kom ik wel langs met mn citta;) Ben de komende 3 dagen vrij dus dan kan ik wel even langskomen.

ArvidW
                        Topic starter

Vandaag heeft Franks evo blok voor het eerst gelopen, gelijk heel mooi stationair en rijdt ook gelijk best redelijk. Ik zit alleen nu met een sproeier 82 (begonnen op 85) en hij verzuipt fors bij veel gas. Ik denk dat die pijpjes in het “luchtfilter” beetje te kleine doorlaat hebben, heeft iemand ervaring hiermee?

Morgen weer verder met afstellen, rijdt heerlijk rustig zo met cittypower. Veel stiller dan mijn 50cc blokje met cittypower:|

Home made engine dyno

VespaAvanti
                          Donateur

Mooi Arvid:thumb
                            Gooi dat vieze Polini Filter trouwens maar snel aan de kant, dat wil gewoon niet lekker lopen!
                            Malossifilter er op, sproeier 85 terug er in en je probleem is verholpen:thumb
                            Denk dat die Citypower ook niet echt optimaal is voor het lopen op volgas trouwens, heb hem voor de lol ook eens onder mijn Evo gehad, wilde met geen enkele afstelling netjes lopen toen.

speedbuxy
                            Bijdrager

Dat polini filter is niks mis mee ik rijd niet anders:thumb
                              En die buisje is ook niks mis mee, het opvlak van mijn scooter filter heeft een ongeveer even groot opvlak en dat trekt eazy een 50mm fabrizi met 10.000+ toertjes
                              Ik zou het eerder in die shitty power zoeken of in het membraan, want z,on 1klepper liep bij mij stukken minder dan de orginele 2klepper.

@stephan
                              De laast grunn toer fockt jouwes met malossi filter in de regen veel eerder en meer dan mijnes met polini filter:pest:D

Tonni
                              Moderator

Citypower is zeker niet ideaal voor die setup , maar het probleem van niet goed af te stellen had ik ook hoor, met het Polini ‘luchtfilter’ .
                                Dat jij (Speedbuxy) er geen problemen mee hebt zal te maken hebben met het feit dat je een 43mm cilinder gebruikt en ‘maar’ een sproeier in de 70+ range gebruikt.
                                Het Polini doosje heeft redelijk moeite met alles boven de 80/82.

Daarom is mijne ook voorzien van een setje extra buisjes, dan kun je iets verder gaan maar is het nog behelpen. De Malossi variant laat gewoon meer lucht door maar klinkt ook bout.

Los van dit alles vind ik dat de EVO erg lastig af te stellen is op top. Hij blijft (bij mij) ergens tussen driekwart en volgas net zo hard lopen als bij volledig volgas, wat ik er ook aan afstel.

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

speedbuxy
                                Bijdrager

@tonni
                                  ”mijn scooter filter heeft een ongeveer even groot opvlak en dat trekt eazy een 50mm fabrizi met 10.000+ toertjes”
                                  En die heeft dezelfde carb alleen dan 21mm en draait op een 98 sproeier.
                                  Ik durf er wel 1000 euro tussen te leggen dat je iedere cilinder kan afstellen op het polini filter.
                                  Als je die buisjes bij elkaar opteld zit er namelijk een best luchtgat in z,on filter zeker als je bv vergelijkt met orginele filters van scooter daar is het niet groter dan een 10cent muntje.
                                  En dat loopt ook gewoon 80km met best toertjes.
                                  En zo zijn er nog veel meer broms die rijden met veel minder lucht doorlaatbare filters.

15 berichten aan het bekijken - 2,491 tot 2,505 (van in totaal 2,721)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.