Vespa-Ciao.NL
:: ArvidW’s Projecten

Home Forums Perso’s Projecten ArvidW’s Projecten

15 berichten aan het bekijken - 2,431 tot 2,445 (van in totaal 2,721)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

ArvidW
    Topic starter

Ik wilde hem eerst wel verkopen maar ben nu toch echt heel blij dat ik hem gehouden heb. Het is mijn meest betrouwbare vervoersmiddel, zelfs nog betrouwbaarder dan m’n fiets 😛

Uiterlijk is niet veranderd behalve dan dat hij viezer is geworden (en iets meer krassen). Uiterlijk van dat ding boeit me echt niets en het is veel te veel werk om er iets moois van te maken 😛

Spoelers zijn idd best netjes kwa formaat, ze zijn zelfs groter dan die van de simo2007. Blokje reviseren duurt bij mij echt dagen, het schoonmaken van het spul is ws nog het meeste werk. Alles 6x controleren want je wilt niet weer heel het blok uit elkaar trekken omdat je een ringetje in de versnellingsbak bent vergeten:con Versnellingsbak uitshimmen kost ook gewoon ff wat tijd.

Maarja, is hij dan klaar kan hij er zo weer 1000den km’s tegenaan zonder enig onderhoud:D

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
      Home made engine dyno

VespaAvanti
      Donateur

Goed bezig Arvid, mooi dat je niet stil blijft zitten:thumb
        Die blokken reviseren is echt veeeeeeeeeeeel werk ja, wat zitten daar een berg ringetjes, lagers, asjes, tandwieltjes enz enz enz in man:P
        Deedt er bij mij Mt5 blok (en daar zat niet eens een waterpomp op) dik 3 dagen er over.
        Maja, was wel letterlijk me eerste blok wat ik reviseerde, maar toch.
        Succes en sterkte met de cilinder van Frank als je hem binnen hebt:D

ArvidW
        Topic starter

En je raad nooit wat ik net nog tegenkwam, een ringetje :boos Kon heel dat blok weer open…

MT5 is idd bijna hetzelfde, dat waterpompje stelt niet zo heel veel voor. Het reviseren is veel werk maar dat komt waarschijnlijk ook omdat het blok (op de lagerpassing aan de ontstekingskant na) bulletproof is 😀

Blok van Frank komt ergens de 17de deze maand, compleet met alles erop en eraan aangezien ik hem ook ga afstellen, inrijden en testen. Ik heb al van Sjoerd een Simo koppeling overgenomen… (a)

Ik ga deze keer ws het blok een beetje tunen, dan testen, dan weer beetje tunen, dan weer testen enz enz aangezien hij keihard moet gaan maar je toch niet te veel trekkracht wilt kwijtraken met pully.

Carters en spoelkanalen frees ik gelijk zo groot mogelijk zodat alleen de uitlaatpoort en timing maar gefinetuned hoeft te worden 🙂

Home made engine dyno

ArvidW
          Topic starter

Gloednieuw speelgoed, helemaal gratis 🙂 (en momenteel nog incompleet maar daar wordt aan gewerkt)

Home made engine dyno

goedguus
            Bijdrager

gratis wtf?! hoe krijg je dat voor elkaar of moet jij hem alleen in elkaar zetten en tunen?

SjoerdCiao
              Donateur

Sowhei, gratis?:P, netjes zeg:thumb

RiPe
                Bijdrager

Verklaar je nader 🙂

ArvidW
                  Topic starter

Haha, ik denk alleen dat Frank het ooit terug wil hebben. :lol Het ligt nu bij mij voor tuning, montage, afstellen, inrijden en testrijden.;)

Home made engine dyno

Rickieboy
                    Donateur

leuk speelgoed
                      blijft leuk nieuwe dingen , hou ik wel van. lekker clean en zo
                      greetz rick

FonS
                      Bijdrager

ArvidW :
                        inrijden en testrijden.

Zonder carburateur?

ArvidW
                        Topic starter

ArvidW :
                          (en momenteel nog incompleet maar daar wordt aan gewerkt)

FonS: Oeps :bloos

ArvidW: Maar wel heel scherp opgemerkt 😉

Home made engine dyno

VespaAvanti
                          Donateur

Paar lagertjes lijkt me ook wel makkelijk;):D
                            Vanweer die 43 DREvo?, ga je die ook tunen?
                            Dacht dat Frank het bij z’n Pinascotje hielt:lol

Bartjee
                            Donateur

Mooi spul, voor 40 euro kom ik het morgen nog ophalen:lol

Jij zal wel blij zijn zeker, weer zo’n 46 pinasco die je mag tunen:P Bij die van mij kwam je er ook al zo moeilijk doorheen.

ArvidW
                              Topic starter

@Stephan, die 43mm ligt hier alleen om ff af te werken.

@Bart, ja idd, en ook deze keer mag de flens er niet vanaf. Wordt weer een hoop gepiel…

Home made engine dyno

TimoO_
                                Donateur

Ik heb vorig jaar bij een autobeurs een setje gebogen vijltjes gekocht. Als ik die nou samen met de haakse frees opstuur? Een aluminium cilinder hakt de haakse frees volgens Jeannot met gemak doorheen, dus je kan eens proberen.

PM me maar even

15 berichten aan het bekijken - 2,431 tot 2,445 (van in totaal 2,721)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.