Vespa-Ciao.NL
:: ArvidW’s Projecten

Home Forums Perso’s Projecten ArvidW’s Projecten

15 berichten aan het bekijken - 2,416 tot 2,430 (van in totaal 2,721)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Daan777
    Moderator

Tomos? Och de jeugd van tegenwoordig :no

SpeedDemon
      Bijdrager

comfortabel….

Edjuh
        Bijdrager

Leuk dat je weer aan het tjoenen bent.

Die boosters doen me aan de polini 46 denken, waarom zitten er 2! hoeken in?

Batty
          Donateur

als je goed leest, begrijp je volgens mij wel dat deze cilinder neit op een vespa blak gaat komen, maar gaat arvid gewoon een thomos blok tunen voor iemand die een thomos heeft.

Loek
            Bijdrager

Tomos :'(
              Een bejaardenfiets…

ArvidW
              Topic starter

@Edjuh, ik heb ook geen idee:?

Cilinder wordt idd voor iemand met een Tomos, ik ben ook geen fan van het merk maar de poorterij van de cilinder staat me wel aan. Het is echt geen slechte basis.

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                Home made engine dyno

SpeedDemon
                Bijdrager

Ik heb er ff naar gekeken en zit te denken dat het misschien wel eens iets met krukas ruimte compressie te maken heeft en spoeling. Ze zijn breed aan de onderkant en smal aan de bovenkant dus ze gaan open bij de smalle kant en de zuiger is druk aan het opbouwen waardoor de spoeling zijn snelheid houd.

ArvidW
                  Topic starter

Tomos cilinder was al een tijdje af, alleen de uitlaatpoort en boosterpoorten zijn aangepast aangezien ik geen carter had om daar iets over te laten lopen. Ben benieuwd hoe het gaat lopen 🙂

Uitlaatpoort tunen van zo’n cilinder is echt heel gemakkelijk, kost ook gewoon de helft van de tijd van een Vespa cilinder :lol

Cilinder ligt nu bij 2 jongens die nog niet zo’n ervaring hebben met afstellen en opvoeren, dus ben benieuwd hoe lang het duurt voordat hij vastloopt:con

Home made engine dyno

Edjuh
                    Bijdrager

Ziet er weer fijn uit. Geschatte pk’s?

Bartjee
                      Donateur

Het blijft mooi hoe netjes jij die cilinders altijd af weet te werken (en te tunen natuurlijk).

ArvidW
                        Topic starter

8.4pk @8750tpm volgens berekening, maar die gaat van ideale spoelkanalen, inlaattraject en perfecte uitlaat uit dus er zullen er misschien net 5-6pk overblijven. Toch leuke upgrade aangezien cilinder origineel iets van 1.5pk heeft.:)

Denk dat hij ietsje beter zal presteren als mijn AW50-4t, komt dus leuk vooruit maar ook niet veel meer.

Bart, en het mooiste is dat je die mooie “egale” finish in de poort krijgt door heel willekeurig met je dremel rondjes en achtjes te draaien, het enigste waar je voor uit moet kijken is dat je niet uitschiet en de poortvorm vernaggelt8) H

Zodra Frank z’n evo blok komt brengen wordt daar aan gestart, hakken in een gloednieuwe pinasco 80 van 170euro wordt denk ik wel spannend.:whistle Daarom heb ik mijne nog niet verkocht zodat ik daar op kan oefenen, uiteraard werk ik die ook netjes af zodat die de verkoop in kan.

Home made engine dyno

ArvidW
                          Topic starter

M’n NSR ligt uit elkaar vanwege een versleten Big-end. D’r zit nu (na veel moeite) weer een mooie nieuwe Prox drijfstang in 🙂

Spoelkanalen heb ik deze keer ook maar gematcht met m’n malossi cilinder. Er zit een nieuw 1ste versnellingstandwiel in want de vorige heeft denk ik m’n broer kapot gestampt 😛 De oliepomp wordt ook weer aangesloten aangezien ik gek wordt van dat stomme gemeng. Waarschijnlijk komt d’r een 80cc originele uitlaat op om de topspeed wat te begrenzen en wat meer koppel te creeren onder de 7000tpm.

Het wordt dus niet echt boeiende brommer maar wel een hele prettige in het gebruik 🙂

Home made engine dyno

Bartjee
                            Donateur

Wat een enorme spoelers als je een vespa cartertje gewend bent:P

Ben benieuwd of je dan dalijk veel verschil merkt, vond hem eerst namelijk ook al super relax rijden:)

Edjuh
                              Bijdrager

Ik wist niet eens dat je hem nog had : -P

Hoe lang ben je nou bezig om het blok in elkaar te zetten?

En heeft hij nog steeds een quasi ratlook?

Bartjee
                                Donateur

(Ja Edo, hij is nog steeds lelijk haha:lol)

15 berichten aan het bekijken - 2,416 tot 2,430 (van in totaal 2,721)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.