- Dit onderwerp bevat 2,720 reacties, 190 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 3 jaren, 5 maanden geleden door ArvidW.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
22 december 2006 om 09:33 #444179
erwinko :
past al je gereedschap in een koffer dan? :Oik heb dan wel een hele grote koffer nodig 😛
en waarom plaatstaal schaar? gewoon slijpschijf man
Ik heb helemaal niet zo veel gereedschap, lasapperaat / slijptol / bankschroef zijn mijn belangrijkste stukken gereedschap. Uiteraard nog gewoon gereedschap (steeksleutels enz enz) Maar een Kolomboormachine heb ik bijvoorbeeld niet, draaibank niet, niets om te fresen, compressor ook niet.
Dus ik heb niet zo’n grote koffer nodig;) Ik zou er natuurlijk wel eentje die flink gevuld is willen hebben:)
Met slijpschijf ga ik idd de rechte stukken slijpen, maar voor bochten en kromme delen gebruik ik denk ik toch maar een plaatstaalschaar, dit omdat je hier toch iets scherpere hoekjes mee kunt maken.
barry :
Hela na-aper , Ik heb ook lang moeten zoeken voor de 2 conen te maken voor de bocht.Maar de uitslagen die ik kreeg van het programma zien er helemaal anders uit , of heb je een ander gebruikt.
Maak er een aansluiting aan & rijdt voor de grap met de papieren uitlaat.hahahaha , zou wel lachen zijn.
Koop in een bouwmarkt een hand-plaatschaar,zoals je op de foto van mij ziet.Werkt beter & nauwkeuriger,dan de grote die ik heb.
als je vragen hebt,pm me gerust.
succes ermeeBarry
De uitslagen van jou kones zijn waarschijnlijk veel smaller dan die van mij… De mijne zijn gewoon overal 2cm te breed. Vergelijk ik mijn “uitlaat” met het origineel op de foto dan klopt de hoek van de bocht wel, dus het zal aan de breedtes va nde cones liggen:)
Als ik vragen heb pm ik je zeker;) , jij bent nu op het forum (een van) de eerste die een uitlaat zelf in elkaar gelast heeft;):)
Zo’n standaard Calabrita is die super hoogtoerig? Deze is toch voor 30mm uitlaatflens hè?
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno22 december 2006 om 13:34 #444180deze bestaat in 22mm & in 30mm aansluiting.En ik ben nog aan het roderen , na 1 vastloper van mijn splinternieuwe Polini 46mm is het welletjes geweest & ik doe het rustig aan nu.In elk geval , trekken doet hij zeker.
Ik denk dat jij een ander programma gebruikt hebt.
Ik heb het gedaan via:
http://www.pulserate.com.Dit kan je gratis downloaden.
voor de bocht moet je invullen:
Diameter 1=93mm
Angle 1=10°
Diameter 2=93mm
Angle 2=-10°
lengte=34mmVoor deze heb ik lang gezocht & afgeprint.
Problemen met het lassen????Kom maar af , ik ben nu 2 weken thuis.
ps.De conussen voor de bocht=onderkant 50mm & bovenkant 20mm.En niet 10mm zoals je hierboven ergens schreef.Er is veel werk aan , dus doe je het beter van de éérste keer goed.
22 december 2006 om 14:29 #444181Arvid, jou wheely filmpje rules 😛 dat stukje dat die scooter zit te kijken prachtig 😀 die scooter denkt egt zovan uh wat krijge we nou een vespa ciao 😮 . sorry voor de offtopic maar ik vind het gewoon grappig 😛
veel succes met je Calabrita in ieder geval.
22 december 2006 om 17:17 #444190Aangezien ik toch al bij de staalboer was (vanwege inkopen doen samen met Ivar(onkruidzaaier) voor zijn achterbrug (zie zijn perso) Heb ik direct ook maar een plaatje staal voor mijzelf mee genomen.
Plaat weegt 6.5kg en moest er 5,50 voor afrekenen:D
Toen kwam het probleem: Hoe krijg je het naar huis. Ivar en ik waren beide op de fiets, dus moesten we het ook op de fiets meenemen. Ik heb het op mijn bagagedrager gezet, en tegen mijn rug laten leunen en zo 7km naar huis gefietst. Thuis merkte ik wel dat ik eventjes 20minuten met een kromme rug had gefietst:S:(
We zijn iig thuis weer aangekomen:P
Barry:
Ik heb precies hetzelfde programmatje gebruikt als jij, alleen ik heb voor de lengte 5cm ingevuld ipv 3.4 zoals jij hebt gedaan. En omdat ik 1cm had aangenomen aan de ene kant klopt de hoek ook niet helmaal. Maar nu ik jou gegevens heb gaat dat zeker lukken.Zondag ga ik waarschijnlijk knippen (slijpen) en buigen, ik vrees dat dit best een k*t werkje wordt:( Plaat is 1mm dik.
Home made engine dyno22 december 2006 om 17:43 #444192Ik denk dat je er 4 kan uithalen.Houd wel rekening met tamelijk veel snijverlies.Het is de kwestie van je uitslagen zo te puzzelen , dat je weinig verlies hebt.met hetgeen je verliest kan je zeker nog eens gebruiken & je toch een plaat hebt ga je overschotten hebben , maak daar dan een chinese pulse-jet van.
Plan kan ik je bezorgen.23 december 2006 om 21:04 #444226Wat een K*t werk 🙁
Knippen ging niet (plaat te dik) dus moet je slijpen, wat redenlijk ging. Daarna buigen wat ook ongelooflijk veel moeite / tijd kost. Daarna lassen, natuurlijk overal gaten gelast.
Maaralsnog, het eindresultaat valt mij reuze mee:) Het zit aan elkaar, de afmetingen kloppen redenlijk, uitlaat is redenlijk rond. 🙂
Ik denk dat ik toch maar naar een vriend van mij met een MIG-MAG lasapperaat ga, want dit electrisch lassen met zo’n dunne plaat is wel erg moeilijk:( MIG-MAG moet makkenlijker gaan.
Na 1 zo’n cone zie je dat de uitlaat nog veel groter eruit gaat zien dan het papieren model. Papier ziet er toch niet zo groot uit als metaal;)
Morgen iig genoeg te doen;), ik vrees voor de cones die de hoek vormen:| deze zijn veel lastiger dan de normale cones. Mischien ga ik de decoupeerzaag ook nog proberen………..
Heel mooi zal de uitlaat niet worden, maar daar gaat het mij niet om, ik wil gewoon proberen / beleven hoe het is om een uitlaat te maken:D
Home made engine dyno23 december 2006 om 21:12 #444227Goed bezig jongen.De 2 voor de bocht zijn de makkelijkste om te buigen.Dit doe ik met de hand.Zonder veel kracht.Decoupeerzaag lukt je alleen , met een houten , niet tedikke plank eronder & die zaag je mee dus.
Anders word het gevaarlijk & ga je;jezelf bezeren.
Ik heb vandaag op een paar uurtjes,een 2de gemaakt.
Ik ben benieuwd wat je morgen gaat doen & vergeet de picca’s niet.Succes gewenst
23 december 2006 om 21:13 #444228vet mooi kerel, ik moet ook maar es iets gaan beginnen!
ik zie er niks van dat het geslagen is het is namelijk recht rond.
hoe gedaan?
46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel24 december 2006 om 18:33 #444268Vandaag niet veel aan mijn brommer gedaan (1 cone gemaakt) maar ik ben samen met Thijs bezig geweest met de uitlaat van zijn Jetforce C-tech scooter.
Dat ding was kapot, er zat “iets” los in wat de ene keer de hele uitlaat blokeeerde en de andere keer weer prima werkte. Ofwel, het “expansie” gedeelte moest opengeslepen worden
Ik had gegokt waar ik hem af moest slijpen, dit had ik heel mooi gedaan want 5mm naar links of rechts was heel wat minder goed afgelopen;)
De Bocht die vanaf de cilinder komt, hier in dit gat (kleinste) hoort de cathelysator te zitten
Deze zou er dus vast in moeten zitten, helaas is hij afgebroken. Onder het motto, zo min mongelijk rommel in je uitlaat, hebben we besloten de cathelysator er niet terug in te zetten.
De uitlaat is door de dealer ontgrenst, maar hij is wel de begrenzer in de demper vergeten:P
Nu moet de uitlaat nog dichtgelast worden, en ik denk dat hij het wel weer gaat doen. Dat bespaart weer 500 euro (ja 500 euro voor een standaard peugeot uitlaat :boos)
Home made engine dyno24 december 2006 om 18:39 #444269Wat een stuk rommel, en het kost ook nog eens 500……
Goed bezig met dat staal, ik ben benieuwd hoeveel makkelijker het met 0,7mm te bewerken is(dat wou ik zelf gaan halen).
24 december 2006 om 18:43 #444270500 euro doe normaal 😕
Sito plus eronder die dingen zijn 70 euro en hahaha wat een katalysator.
24 december 2006 om 18:49 #444271Dus jij slijpt even een catalysator open , dan ben je echt niet goed in je hoofd , want dit spul is erg gevaarlijk & giftig!!!!
Vraag maar aan een plaatselijke garagist,-of zoek het even op het internet.
Jaren geleden sloeg ik de cat door in de Citroën garage van mijn schoonvader & die gooide mij er zonder eruit , met alles ja , auto , inbegrepen.
Later begreep ik waarom , na een vergadering bij Citroën.
Kapotte cat’s MOETEN altijd ingeleverd worden!!!!24 december 2006 om 19:53 #444276Dus dit stuk staal:

Is giftig en moet ik inleveren bij chemisch afval ?
(ik heb het er niet uitgeslepen, het zat los en viel er bij het openhalen van de uitlaat gewoon uit)
Ik weet iig van het bestaan van 2 soorten cathelysatoren:
– Honingraatstructuur (zoals in deze uitlaat)
– Keramische (deze zijn bekleed met platinum, rhodium of palladium, waarvan de laatste 2 metalen volgens mij niet heel erg gezond zijn)Ik ben iig blij dat ik niet in die rommel geslepen heb, en handen goed heb gewassen.:) De kathelysator lever ik zeker weten in bij ons in de buurt op een stort waar ze chemisch afval afvoeren.
hansieb :
500 euro doe normaal 😕Sito plus eronder die dingen zijn 70 euro en hahaha wat een katalysator.
Om precies te zijn 517euro 😉 Vriend van mij had ook al een Garnelli Reverse gekocht vor 130 euro nieuw, maar dat klote ding paste niet :(( (terwijl er op je webschop bij stond voor C-tech) En hij wil natuurlijk niet zo’n potje op zijn jetfoce, dus fixen we de standaard uitlaat weer:)
Home made engine dyno24 december 2006 om 21:40 #444284Klinkt ASBEST je bekend in de oren???????Wel , dit spul is veel slechter.Het gaat niet zozeer wat er op je handen komt , maar wat je inademt.
25 december 2006 om 01:39 #444292zolang die kathalysator niet kapot is.
en hij de asbest deeltjes niet de lucht in blaast is dit een minimaal probleem.
maar je moet ook echt nooit denken van ik spuit hem even schoon met de compressor.
in elk geval niet zonder mondkapje.
zolang die honinggraat netjes heel is en je niks hebt afgespoten.
zal het niet zo heel erg zijn.
maar let er in elk geval zeer goed op hoe je met dit spul om gaat. -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.