Vespa-Ciao.NL
:: ArvidW’s Projecten

Home Forums Perso’s Projecten ArvidW’s Projecten

15 berichten aan het bekijken - 2,326 tot 2,340 (van in totaal 2,721)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Lennaert
    Sleutelbeheerder

ja ga wel een frees machintje kopen ;p
      kijken hoever ik daar mee kom
      maarja anders laat ik wel me blokje leuk maken 🙂
      even kijken naar intresse ofzo xD

ArvidW
      Topic starter

TimoO_ :
        Ga jij maar eens boosterpoorten maken zonder kolomboor en dremel 🙂

Kolomboor heb ik helaas ook niet, gewoon uit het handje boren 🙂

Lennart, zo’n 14 of 20euro cheap ass-namaak gamma/kijkshop dremel is prima. Je hoeft niet veel geld uit te geven aan een echte dremel want met een goedkope namaak gaat het ook goed. Mijne komt van de gamma en ik heb er laatst ook eentje bij de kijkshop gekocht al was dat meer voor de tooltjes die je erbij krijgt :p

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
        Home made engine dyno

Lennaert
        Sleutelbeheerder

ja zag op marktplaats via zown online winkel met hele shit spul erbij dus dat maar na me vakantie en oldtimer keuring gaan voor werken. 😉
          en denk dat ik het preciesi werk gewoon door een pro laat doen ofzo van dit forum xD
          mja tmot wel betaalbaar blijven helaas ;p
          tenzij me opa van de 1 op andere dag nou is dood gaat
          dan erf ik nog ff wat xD
          ( ja ik haat me opa me hele gezin moeders kant hoor. me papas kant is echt zooo nice ;P )

Daan777
          Moderator

Kolomboor vind ik maar lomp, ik heb hem iig nog nooit nodig gehad.
            Cheap

dremel
            heb ik geen ervaring mee,
            maar cheap ass accesiores (bijv. van KinzO) moet je echt niet kopen! Dremel© Only..

TimoO_
            Donateur

Ik gebruik de kolomboor voor alles. Carters in elkaar zetten, pakkingen uitsnijden noem maar op 😛

Lennaert
              Sleutelbeheerder

haha ja maar heb je die thuis ofwa ;p?

ik ga iemand zoeken die ff me blokkie uitboort naar 13/13
                en reviseert heb setje revisie al enzo dus dat is zo gebeurd ;p

Edjuh
                Bijdrager

Daan777 :
                  Kolomboor vind ik maar lomp, ik heb hem iig nog nooit nodig gehad.
                  Cheap

dremel
                  heb ik geen ervaring mee,
                  maar cheap ass accesiores (bijv. van KinzO) moet je echt niet kopen! Dremel© Only..

Ik doe alles met goedkope action steentjes, werkt perfect. Alu doe ik wel met HSS freesjes van dremel.

of draven we nu door….

Daan777
                  Moderator

Wat bedoel jij dan met ‘alles’ als je alu met hss freesjes doet?
                    Veel zachter materiaal dan alu is er toch niet te vinden op een vespa-blokje? :pest 😀

ArvidW
                    Topic starter

Nee, maar materialen met een hoge hardheid moet je juist slijpen met bijvoorbeeld steentjes en zachte materialen kun je beter fresen.

Home made engine dyno

tvmierlo
                      Donateur

ik vind die steentjes echt rotzooi, ze slijten veel te snel bij mij(waarschijnlijk fout gebruik 😛 . Ik vind freesjes toch wel het fijnste. Ook voor gietijzer bij mijn honda-cilinder. Er zat een mooi freesje bij een set(ik dacht van van cranenbroek) en ik heb een keer 4 freesjes bij conrad gehaald voor dacht ik 20 euro(te duur en te smal) en nu heb ik 10 van die freesjes voor mijn haakse frees. Maar die heb ik nog niet gebruikt. Zelfbouw flex-as was mislukt, dus probeer ik maar het ding direct op mijn dremel te proppen. Ik heb trouwens ook gewoon zoeen goedkoop namaakding. Is wel de 2e. Bij de andere was iets versleten. Ook heb ik er 1 op luchtdruk, is ook wel fijn, maar moet je wel elke keer wat 2-takt olie oid in gooien en dat ding verbruikt vrij veel lucht per min.

buiten de freesjes gebruik ik wel eens van die doorslijpschijfjes. Deze heb ik ook gebruikt voor een ophoogplaat. Eerst allemaal gaten inboren met boormachine, daarna de rest doorslijpen met de schijfjes en dan vijlen/frezen.

ArvidW
                        Topic starter

Net mijn citta “omgebouwd” naar pully:

Zoals je al ziet zit heel het variosysteem er wel gewoon nog op maar hangt de snaar hoog in de schijven. Ik heb een aantal busjes gezaagd die je tussen de gradenplaat en variohuis kan doen die de vario buiten werking stellen. Met de dikte van de busjes kun je de overbrengingsverhouding bepalen.

Omgerekend had ik de volgende pully’s:
                          83,3mm (95,3mm op een ciao)
                          68,4mm (78,2mm op een ciao)
                          58,0mm (66,2mm op een ciao)

Daarmee haalde de brommer met ingekorte leo krul:
                          58km/uur @ 8800tpm
                          70km/uur @ 8700tpm
                          77km/uur @ 8000tpm

Best redelijk in de richting waar die AW50-4t voor getuned is, jammer genoeg trekt het echt ruk:o Met die “58mm pully” begint hij pas bij de 60:|, met die 68mm pully was het iets beter. Die begon bij 50km/uur te trekken.

Home made engine dyno

RiPe
                          Bijdrager

Slim bedacht, nu kun je ook een beetje kijken waar de powerband ligt door te kijken vanaf welke snelheid hij begint te trekken, en dat is handig om te weten als je je uitlaat nog aan wil passen.

ArvidW
                            Topic starter

Ja idd, mooi voelen waar de powerband zit:). Met die ingekorte leo krul zit hij tussen ongeveer de 6300 & 8300tpm.

Ook maar even de Techno CC, Polini SP, Leovinci HM 26mm geprobeerd maar die zijn echt ruk vergeleken met de ingekorte leo krul, echt dom dat die krul zo goed presteerd:lol

Home made engine dyno

RiPe
                              Bijdrager

wel chill, want het is een goedkope uitlaat, ik heb er zelfs een gekregen van boet :lol

TimoO_
                                Donateur

Eigelijk moet je een tiental bochtjes laten maken die je plug&play op je Leo krul kan lassen. Ook een leuk opvoermiddel, maar misschien enkel voor de hoger getimede cilinders?

15 berichten aan het bekijken - 2,326 tot 2,340 (van in totaal 2,721)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.