Vespa-Ciao.NL
:: ArvidW’s Projecten

Home Forums Perso’s Projecten ArvidW’s Projecten

15 berichten aan het bekijken - 2,311 tot 2,325 (van in totaal 2,721)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Lennaert
    Sleutelbeheerder

en mocht deze niet meer werken dan maak jij toch zo een nieuwe ;p

peter139
      Bijdrager

misschien is het handig om met een klein boortje bv 2mm een aantal gaatjes aan de onderkant van de zuiger te maken. Wel jammer maar geduld met inrijden dat moet je hebben. Hoeveel km had je eigenlijk gereden met de cilinder?

ArvidW
        Topic starter

@Lennaert, kost idd bijna geen tijd zo’n cilinder maken… :p

@Peter, ik ga vanavond eens kijken of die smeergaatjes iets is. Cilinder heeft nu 260km achter de rug, allemaal met vario.

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
          Home made engine dyno

Lennaert
          Sleutelbeheerder

voor jou niet nee arvid 😉
            ik ben ook opzoek naar zown blokkie etc.
            krijg vdaag / morgen origineel blokkie binne 🙂
            dus dan maar ff planne maken

speedbuxy
            Bijdrager

Zonde:( Maar idd goed herstelbaar dat schilt:thumb
              Maar lijkt erop de het warm loop spoor presies bij het draadeind zit en volgens mij kan een draadeind ook extra uitzetting veroorzaken.

ArvidW
              Topic starter

Haha, heb vooral geen ilusie dat dit mij weinig tijd kost:p Cilinder zit 6uur freeswerk in, 2 uur rekenwerk, laten lassen en afdraaien ook een goeie 2 uur aan kwijt geweest, dan nog naar Twins brengen en 4x op en neer omdat de bijgeleverde zuigerveer een gietfout had en je komt wel op een leuke 16uur uit.

Succes met je eigen blokje, probeer vooral niet te overdrijven met het groter maken van kanalen, poorten en timingen. Als je de verhoudingen netjes houd loopt het blokje het mooist met veel trekkracht en ook veel vermogen. 🙂

Home made engine dyno

niceVespa
                Bijdrager

so 16 uur 🙂 maarja de brommer hobby kan jaren in beslag nemen;) met leuke en minder leuke dingen.

GTZ NV

Lennaert
                  Sleutelbeheerder

ja ik ben twijfelen of ik het zelf ga doen haha 😛
                    maar bedankt !

en 16 uur tja hoe meer ervaring enzo hoe sneller het gaat natuurlijk he

tvmierlo
                    Donateur

je moet er gewoon rustig de tijd voor nemen en niet snel alles afraffelen. Dat schiet niet op. Zo neemt een simpel ding zoals een ophoogplaat ook al genoeg tijd in beslag(echt een rotklusje)

Lennaert
                      Sleutelbeheerder

ja het leuke is ik heb totaal geen apperatuur thuis of in de buurt vandaar.

angel
                        Bijdrager

gelukkig valt de schade mee :thumb

TimoO_
                          Donateur

Apperatuur is ook niet echt nodig Lennaert-ciao. Je hoeft heus niet een draai- en freesbank thuis te hebben om je blokje op te voeren, ook een haakse frees is echt geen vereiste. Dremel, vijlen, kolomboor en natuurlijk goede materialen en een bankschroef is eigelijk het enige wat je nodig hebt.

Nu even terugvallen op Arvid 😛 Het is jammer van je cilindertje maar na hem weer opgeknapt te hebben kan je z’n echte power ondervinden :thumb Je bent er gelukkig wel al tevreden over zo te lezen!

ArvidW
                            Topic starter

tvmierlo :
                              Zo neemt een simpel ding zoals een ophoogplaat ook al genoeg tijd in beslag

Hahaha:haha, idd ! Maar het is achteraf wel super handig om je eigen pakkingen uit te snijden :p

@Timo, veel meer heb je idd niet nodig… De citta rijdt iig weer en gelukkig kan ik geen verschil merken in de prestaties 😀 Nu me nog de komende 100km inhouden, blokje moet op de meeting natuurlijk nog wel lopen want ben benieuwd hoe hij zich kan houden tov de “70”cc’tjes

Home made engine dyno

Lennaert
                              Sleutelbeheerder

Dremel, vijlen, kolomboor en natuurlijk goede materialen en een bankschroef is eigelijk het enige wat je nodig hebt.

dremel = nee
                                vijl = ja
                                kolom = hell no
                                bank = ja

😛

TimoO_
                                Donateur

Ga jij maar eens boosterpoorten maken zonder kolomboor en dremel 😛 En ik heb het eigelijk ook over het algemeen he, cartertjes tunen gaat ook stukken gemakkelijker met de dremel.

15 berichten aan het bekijken - 2,311 tot 2,325 (van in totaal 2,721)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.