Vespa-Ciao.NL
:: ArvidW’s Projecten

Home Forums Perso’s Projecten ArvidW’s Projecten

15 berichten aan het bekijken - 2,281 tot 2,295 (van in totaal 2,721)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Svennoow
    Bijdrager

Heb precies hetzelfde gehad met mn speedengine blok. die liep super stroef(ook tegen de inlaat aan)
      Heb gewoon een houten hamer gepakt, gekeken welke kant die op moest en ben rustig gaan slaan. na 5 minuutjes rustig slaan liep die weer perfect.

Heb er nu zeker 6k gereden met deze krukas+lagers. eerst met polini 46 blok met vario dus naar mijn mening gaat het gewoon prima, heb geen last van gekke trillingen.

G-no
      Donateur

dat blok ziet er weer heerlijk vers uit arvid. op welke toerentallen ben je aan het mikken met dit 50je?

Loek
        Bijdrager

Mooi Arvid, dat zijn de echte kerels… 50cc!

G-No: Heb je een 50 special? Super vet man, ik heb net met mijn buurjongen een Vespa 50 (Prima serie) uit ’64 opgeknapt. We zijn nu bezig met een PK’tje die iets sneller mag. Geweldige dingen, vespa’s!

ArvidW
          Topic starter

Loek, anders is het eigelijk niet eens meer een brommer meer waar je op rondrijdt 😛

G-no, jammergenoeg liep hij niet zo vers. Mocht die straks goed lopen is het streef toerental zo ongeveer 9000tpm, ruim 2000 meer dan mijn AW50-2t die gelijke timingen heeft…

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
            Home made engine dyno

Loek
            Bijdrager

In de jaren 60 mocht je in Duitsland als jong ventje zonder rijbewijs met 50cc rijden. Er was echter geen snelheisbeperking dus al gauw reden die dingen makkelijk 90, dan heb je het over o.a. de Kreidler super 4 en super 5’s. In de racerij hadden ze al de 210 km/h gemiddeld gehaald met 50cc. Uiteindelijk werd de techniek zo verfijnd en dus snel dat de regel achterhaald bleek. Nu moet je zo’n 50cc motorfietsen rijden met motorrijbewijs, of je moet in It wonen. Ik vind het echt super wat je aan het doen bent Arvid, Luc foekema kan je zeker goed helpen met deze uitdaging.

ArvidW
              Topic starter

Zou wel vet zijn als ze dat nu weer invoeren (a)

Er zit nu weer een nieuw getuned krukasje in, totale openingsduur is nu met 185gr net iets langer dan de oude. Ook deze krukas is niet geheel geruisloos maar het kan er mee door.

Wat ik nu al merk is dat deze cilinder ondanks zijn gelijke timingen een heeel stuk hoogtoeriger is dan mijn AW50-2t. Timingen zijn dus bij lange aan niet alles zeggend, wel grappig dat je met poortoppervlakte op bepaalde hoogte ook vermogensverlies op lage toerentallen kan bereiken :haha

Of er vermogenswinst is op hoge toerentallen kan ik na 30km nog niet zeggen, brommertje haalt wel met gemak 60km/uur rechtopzittend en wil dan nog door. Maarja, toen was het weer tijd om weer rustig op 40km/uur verder te knorren… :con

Home made engine dyno

Herr Flick
                Sleutelbeheerder

Succes met inrijden :pest

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
                  Gele Racefrikandel

Daan777
                  Moderator

Hey Arvid heb je ook een poortmapje van de nieuwe cilinder?
                    Ik zou graag de verschillen zien met een 50DR.

ArvidW
                    Topic starter

Grootste verschil is dat de DR50 een grotere potentie heeft kwa spoelpoorten (mits opgehoogd) en dat mijn AW50-4t een grotere uitlaatpoort heeft. Poortmappen maak ik niet meer zo actief, doe nu alles met scheets en TA berekeningen.

Timingen zijn als volgt:
                      – Uitlaatpoort 173,5gr
                      – Spoelpoort 121,9gr
                      – Blowdown 25,8gr
                      – Inlaat opent 128,7gr voor TDC
                      – Inlaat sluit 56,3gr na TDC

Home made engine dyno

zoef
                      Bijdrager

ArvidW :
                        deze foto doet mij denken aan mijn examen 😛

u rij hier 60 mag dat ??:P

Lennaert
                        Sleutelbeheerder

bij mij juist u moet hier rechts af van een tom tom reclame ;x

zoef
                          Bijdrager

update sorry verkeerd geqote 😉

ArvidW
                            Topic starter

Wees niet bang, op die foto wilde ivar’s brommer max 43km/uur :p

AW50-4t heeft 170km gereden, helaas rijdt hij nog niet echt boeiend met zware rollen en een squish van 3.45mm. Daarom is er van het deck van de cilinder wat afgedraaid:

Topspeed tot nu toe is 73.0km/uur, helaas kan ik nog niet licht in de rollen aangezien de cilinder nog niet geheel ingereden is. 🙁 Kan niet wachten totdat ik er echt mee kan gaan gassen 😀

Home made engine dyno

Lennaert
                              Sleutelbeheerder

pff pimp hoor 😉
                                echt zeer zeer trots op zulke mense op het forum
                                dik die scooter noob gastjes hier aan het verslaan met hun zo genoemde verstand van brommers ^^

maar weer ontopic

vind het echt goed bedacht en echt zeer vet gedaan!

speedbuxy
                                Bijdrager

Weer lekker bezig arvid:thumb
                                  Idd alleen wel raar dat je nog niet echt veel power winst kan bespeuren maar daar gaat vast nog verandering in komen in de future:thumb

15 berichten aan het bekijken - 2,281 tot 2,295 (van in totaal 2,721)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.