Vespa-Ciao.NL
:: ArvidW’s Projecten

Home Forums Perso’s Projecten ArvidW’s Projecten

15 berichten aan het bekijken - 211 tot 225 (van in totaal 2,721)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

ArvidW
    Topic starter

Kay :
      Met proma cc ga je die 90 zeerzeker halen…

Dat hoop ik zeker, met lichtere vriend en wat afstelwerk gaan we de 90mischien ook net aantippen, maar ik kijk nog mooi rond voor een lekker afgeragte proma, zolang expansiegedeelte nog maar deukloos is vind ik het prima. Ik rijdt er toch maar 1’s per maand mee voor de lol, de rest van de tijd Std45km uur pijp:P

hansieb :
      Je mot gewoon ff een paar poelies nog scoren .

80 en 70 🙂 denk dat je met 80 wel redelijk netjes zit met optrekken /top.

Ik heb 95, 80, 65. 95 rijdt ik altijd mee, snaar is nu zodanig versleten dat het een 93 pully is geworden, maar hiermee rijdt ik met Malo filter 47-49, en met polini filter 59. Dit vind ik meer dan hard genoeg voor in de stad;) 80 pully rijdt ik heel af en toe mee als ik echt lange afstanden ga rijden, maar dat komt amper voor. Ik heb er totaal geen moeite mee om 20km achter elkaar met 95 pully te rijden, blokje lijkt het ook niet erg te vinden.

Als Ivar(onkruidzaaier) zijn bestellijst voor JMPB klaar heeft dan zet ik er ook nog ff 2 zuigerveertjes op, vind het wel tijd om ze te vervangen. Niet dat het slecht loopt, maar tegen die tijd zal ik wel 0.5mm slotspeling hebben en dat wordt me weer net iets te veel.

Brommertje heeft nog wel wat afstelling nodig, maar dat komt vanzelf nog wel:)

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
      Home made engine dyno

!Japieoh!_!Ciao!

Hey Arvid weltof dat je je spruitstuk 14,5 mm heb geboort! is het heel erg gammel of zou ik mijne ook bijv. 14 kunnen boren ?

ArvidW
        Topic starter

Mijne zit nogsteeds vast….. Zonder extra bevesteging ofzo, carburateur heb ik er denk ik al 25x op en af gehaald, dus ik vind zelf 0.75mm dik alu buisje geen probleem.

Ik heb hem niet tot 14.5 geboort ! Ik heb hem tot 13mm geboort en daarna opgedremelt naar 14.5mm, zo kun je direct de flow mooi maken, lastig / saai werkje, maar ik vind wel dat je er iets voor terug krijgt:)

Helaas is zo’n opgeboorde carburateur ook lastig af te stellen, dus ik zal het dus alleen maar doen als je redenlijk handig bent en niet snel de hoop opgeeft, het kan nog wel wat tegenzitten dat afstellen

Home made engine dyno

ArvidW
          Topic starter

Foto’tje van km teller, als “bewijs”, maarjah, je kunt idd altijd beweren dat km teller niet klopt…..;)

Nog 3 saaie filmpjes van het voorbij komen rijden:

Met standaard pijp:
            Ciao-Mix @ 72km uur

Met Techno en mij op brommert:
            Ciao-Mix @ 84km uur

Met Techno en Thijs op brommert:
            Ciao-Mix @ 85km uur

Home made engine dyno

Jacky
            Bijdrager

dat zou wel heer flauw zijn! mooie snelheid! Leuk tellerjte:)

PoliniCiao
              Bijdrager

Netjes, ik heb paar maanden terug 85,3 gereden met het volgende:

43mm Polini w poort (malossi kop)
                Speedengine
                Polini SP
                13/13

Dus dat is echt netjes voor een bewerkt carter met een techno en een DR! Maar jij neemt het woord tuning ook echt letterlijk he :D. Ben benieuwd wat je uit een betere cilinder en uitlaat kan halen! :thumb

ArvidW
                Topic starter

Aangezien het bijna vakantie is en ik (op het lassen van cittaachterbrug na) nog niets geplant heb in de Kerstvakantie ga ik waarschijnlijk een Simonini Calibrita namaken.

Met de maten die Barry heeft opgenomen heb ik met Cone Layout eventjes de cones uitgeprint zodat ik ze op 1mm dik plaatstaal kan overtekenen en uitknippen.

Dit zijn de Cones van het midden-expansie gedeelte, aan de ene kant komt de uitlaatdemper vast te zitten (waarschijnlijk proma circuit demper omdat ik die toch heb liggen)

Aan de andere kant komt nog een extra cone die het expansiegedeelte aan de 25mm dikke Cittypowerbocht vast zet. De cittypowerbocht gebruik ik om het simpel te houden, en die bochten zijn lang zo slecht nog niet;)

De uitlaat gaat dus zeker anders presteren dan het origineel omdat:
                  – Dunnere bocht, maar dikker heeft toch geen zin want uitlaatpoort van cilinder is niet groter
                  – Dunnere stinger (buisje in demper) Ik denk dat hierdoor de uitlaatpijp minder hoogtoerig wordt, iets wat voor mijn setup niet erg is. De uitlaat geeft door kleinere diameter van de stinger een grotere tegendruk, en zal dus op lage toerentallen beter gaan presteren en op hoge minder goed. (erg kort door de bochte theorie:P)

Past deze simonini pijp bij mijn setup, of is mijn setup daar niet extreem genoeg voor?

Barry….. Heel erg bedankt voor de maten:)

Home made engine dyno

PoliniCiao
                  Bijdrager

Hij zal in elk geval beter lopen dan die techno :), suc6 ben benieuwd hoe hij gaat worden! :thumb

pleasure
                    Bijdrager

Je krijgt met een dunne tailpipe/stinger wel een stuk hogere uitlaatgastemperatuur, houd hier rekening mee hè!

ArvidW
                      Topic starter

PoliniCiao :
                        Hij zal in elk geval beter lopen dan die techno :), suc6 ben benieuwd hoe hij gaat worden! :thumb

Er komt ook al een Proma Circuit aan, heb ik gekocht, moet nog opgestuurt worden, dus dan kan ik echt eens zien hoe slecht die techno nou echt is;)

pleasure :
                        Je krijgt met een dunne tailpipe/stinger wel een stuk hogere uitlaatgastemperatuur, houd hier rekening mee hè!

Ja, heb je volkomen gelijk in, maar ik denk dat de temperatuur wel mee gaat vallen.

Ik rijdt namenlijk al tijden met een uitlaat (genaamd std 45km uur pijp) die een tailpipe heeft van 10mm binnendiameter. Ik denk dat een Promademper wel een grotere binnendiameter heeft. Met de Std pijp heb ik tot nu toe nog geen problemen gehad met te hoge uitlaattemperaturen, dus met een iets dunnere stinger zal dat ook wel meevallen denk ik:)

Home made engine dyno

.-{2F4OV}-.

Wow man:D

Egt tof ArvidW dat je zelf een uitlaat gaat make:)

Als je bezig bent wil ik wel een keer kome kijke.. of als ie af is:lol

ArvidW
                          Topic starter

Vandaag voor de lol de cones in elkaargeplakt, en daarmee het expansiegedeeltje in elkaar gezet. Ziet er wel grappig uit zo:)

Uitlaat onder de brommer gehangen met plakband, en dan pas zie je hoe enorm die uitlaat wel niet is 😮 Dat ding is echt ENORM groot (ja, hij hangt aan de “verkeerde” kant, maar de andere kant hing een standaard uitlaatpijp in de weg;))

En hij is niet alleen lang, hij is ook nog eens vresenlijk dik:P

Helaas kloppen de 2 gebogen cones niet:( breedte aan buitekant is bij mij 7cm ipv 5cm, binnekant is bij mij 3cm ipv 1cm.

Ik heb perongelijk voor Lenght 5cm ingevuld ipv 3cm, dus vandaar dat het niet klopt. Voor de echte uitlaat wordt hij wel goed ingevoert en uitgeprint.

Verder moet ik nog wat andere dingen aan de uitlaat veranderen, iets waar ik nu pas achter kom nu ik de uitlaat in elkaargeplakt heb;)

Morgen plaatstaal halen, en ergens zo’n plaatstaalschaar kopen / lenen, mijn gereedschapskoffer is niet ingericht voor het maken van uitlaten:(

Home made engine dyno

PoliniCiao
                            Bijdrager

Je laat hem straks toch wel rechts lopen he 😮
                              K heb t namelijk niet zo op puchjes 😀

erwinko
                              Bijdrager

past al je gereedschap in een koffer dan? :O

ik heb dan wel een hele grote koffer nodig 😛

en waarom plaatstaal schaar? gewoon slijpschijf man

barry
                                Donateur

Hela na-aper , Ik heb ook lang moeten zoeken voor de 2 conen te maken voor de bocht.Maar de uitslagen die ik kreeg van het programma zien er helemaal anders uit , of heb je een ander gebruikt.
                                  Maak er een aansluiting aan & rijdt voor de grap met de papieren uitlaat.hahahaha , zou wel lachen zijn.
                                  Koop in een bouwmarkt een hand-plaatschaar,zoals je op de foto van mij ziet.Werkt beter & nauwkeuriger,dan de grote die ik heb.
                                  als je vragen hebt,pm me gerust.
                                  succes ermee

Barry

15 berichten aan het bekijken - 211 tot 225 (van in totaal 2,721)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.