Vespa-Ciao.NL
:: ArvidW’s Projecten

Home Forums Perso’s Projecten ArvidW’s Projecten

15 berichten aan het bekijken - 2,176 tot 2,190 (van in totaal 2,721)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Daan777
    Moderator

Vetjes!
      Heb je die groeven in de hemd gewoon met de dremel gemaakt?
      En volgens mij is die las geen elektrode lasje meer heh:) Nieuw lasapparaatje aangeschaft?
      Wil je mij je inlaattiming van dat blokje en de dikte van de plaat verklappen?

Lowie
      Bijdrager

ziet er weer puik uit Arvid :thumb
        80 moet geen probleem zijn 😉

peter139
        Bijdrager

hoi arvid,

kun je eens uit leggen hoe je nu zo’n spoelpoort maakt in de cilinder? Hoe voorkom je dat je uitschiet? Of maak je de spoelpoorten met een spiebaansteker? ik ben hier wel benieuwd naar. Ik heb een soort bus die je in de cilinder schuift waardoor je voorkomt dat ie uitschiet. ben benieuwd hoe jij dat doet

VespaAvanti
          Donateur

Netjes gedaan Arvid:thumb
            Heeft wat wel weg van een 50 Malossi die groeven in het cilinderhemd:D

ArvidW
            Topic starter

@Daan, ja gewoon met dremel en die HSS freesjes, cilindertje is gelast door kennis van me met MIG-MAG. 2.0mm plaat en krukas is een combi tussen brom en snorkrukas (dus eigenlijk gewoon een oridinaire topracing krukas:|) Dit omdat ik later nog stukje bij beetje elke keer wil gaan schaven en dit een veilig begin is.

@Peter, ik ben begonnen met poortjes boren:

En dan is het freesjes door het gat heensteken en een paar uurtjes op een krukje in de zon zitten met je dremeltje 😉 Heb geen mal of enige bescherming van de cilinderwand, een vaste hand is genoeg. Uiteraard controleer ik met een stuk of 5-10poortmapjes of de poort wel netjes is, kun je heel snel post-it blaadjes voor gebruiken 😛

@Avanti, daar heb ik het idd vandaan 🙂

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
              Home made engine dyno

peter139
              Bijdrager

oke maar gebruik je dan hele fijne freesjes ofzo? want ik heb natuurlijk ook de nodige cilindertjes aangepast, maar ik weet gewoon dat ie zomaar kan happen zonder dat je het doorhebt. Ik heb van die professionele freesjes van 15-20 euro de stuk, beter dan die dremel troep. Ik heb een soort van mal gemaakt die je in de cilinder klemt. Schiet je nu uit dan is je cilinderwand niet gelijk verkloot. Laatste foto is een testcilinder neem ik aan;) bedankt voor je info

ArvidW
                Topic starter

Ik gebruik gewoon van dit soort freesjes:
                  Ongeveer zulke (klik)eerste van boven en 3de van onder Dan heb ik ook nog een dunne versie van de bovenste en dat is alles wat ik gebruik samen met mijn 14euro gammadremel.

Laatste is idd testfoto van meer dan 1 jaar geleden :p

Home made engine dyno

ArvidW
                  Topic starter

Hij is terug, bij Twins Scooterservice hebben ze hem netjes gehoond:D (kostenplaatje inclusief zuiger is 62euro)

Verder heb ik vandaag bij Stephan een mix krukas, carter, pompje en plaatje gekocht zodat ik mijn citta kan ombouwen naar Mix. Dit heb ik altijd op mijn Ciao-Mix gehad en ben ik super tevreden over. Dit lijkt mij heerlijk op de VCT, lekker gewoon euro 95 erin gooien en daarna bij het tankstation in het zonnetje gaan zitten terwijl andere allemaal met mengbekers aan het klooien zijn8)

Home made engine dyno

Herr Flick
                    Sleutelbeheerder

ziet er nice uit!

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
                      Gele Racefrikandel

Tonni
                      Moderator

Mooi cilindertje.

(elke keer als ik Arvid’s avatar zie dan doet hij me denken aan een gezichtje, een gezellig gezichtje met een dikke neus)

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

jan-willem
                        Bijdrager

Ziet er goed uit :thumb

Helios
                          Bijdrager

@ Tonni nu je het zegt ja, maar nu zie ik vanaf nu ook altijd zo’n gezichtje erin :'(

Ik vindt het zo mooi hoe jij die cilindertjes weet te bewerken Arvid.
                            Ik wil dat ook wel eens gaan proberen maar wat voor gereedschap heb je hier allemaal voor nodig?

Edjuh
                            Bijdrager

Ziet er goed uit!

Helios, lees, een paar posts boven je staat het al.

RiPe
                              Bijdrager

Je hebt een dremel en goede freesjes nodig 😉 en veel tijd.
                                een haakse frees is helemaal geweldig maar dat is vrij duur.

Mooi gehoond, dat is wel handig ja, als je hem hebt getuned laten honen, dan worden de eventuele kleine krasjes die je gemaakt hebt nog weggevaagd.

Mike
                                Bijdrager

Nice man:D nu heb je een 38,6 of een 38,8 mm cilinder?:P

Mike
                                15 berichten aan het bekijken - 2,176 tot 2,190 (van in totaal 2,721)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.