Vespa-Ciao.NL
:: ArvidW’s Projecten

Home Forums Perso’s Projecten ArvidW’s Projecten

15 berichten aan het bekijken - 2,161 tot 2,175 (van in totaal 2,721)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

ArvidW
    Topic starter

@Edjuh, Nee is niet aangepast aangezien ik de 27flens niet heb (maby maar beter ook, want de 22flens die erbij zat is nu namelijk eventjes zoek…. :bloos)

@Bartjee, ja alleen de uitlaatpoort is aangepast. De zuiger kan Thomas zelf aanpassen 🙂

Ik heb al iets van Thomas gehoord dat we deze zomer samen dit blok even onder mijn citta gaan gooien en bij mij in de buurt een beetje gaan spelen, lijkt mij erg leuk :lol

Edit: Op verzoek van Thomas nog wat in de cilinder gekrast. Vreemd genoeg heb ik bij het fresen van een poort wel een vaste hand maar bij een simpel logo weer net niet:?

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
      Home made engine dyno

Edjuh
      Bijdrager

Hij is nu wel 2 keer zoveel waard : -) *slijm*.

Over die poort, bij mij moest ik de 27mm poort nog aanpassen want er stond een randje in nadat de uitlaatpoort ruimer was gemaakt.

Enne, who need’s 22mm….

Piet30
        Donateur

:thumb what nice channels

RiPe
          Bijdrager

Mooi gedaan :thumb
            Jammer dat er altijd nog een decompressiekanaal zit, die verstoort de mooie flow weer 😐

hansieb
            Moderator

Nice stuf arvid 🙂

speedbuxy
              Bijdrager

ArvidW :

@SpeedBuxy, nu nog maar hopen dat het evengoed of beter loopt dan Thomas huidige door Crullie getunde DEPS47mm gietijzer… :nerd (hier komt het eerste excuus: “Maar de spoelpoorten in een DEPS alu zijn kleiner dan in een DEPS gietijzer !” :P)

Die giet ijzeren versie wou bij de uitlaat test en de grunn meeting maar net de 2kw aantikken op de rollerbank dus zo snel is die niet.
                Ik draai bv met m,n 43mm euro al leuk over de 2kw heen.
                Maar als ik deze poorterij(tuning)bekijk moet ie toch wel sneller gaan wezen dan 2kw en anders zijn het echt flut cilinders.

Javad
                Donateur

Hoi Arvid, dat programma, Inventor, hoe kom je daar aan.
                  Heb je dat gekocht of geript? of mag ik dat niet vragen?

<3 Thunderstone
                  Check mijn perso!

ArvidW
                  Topic starter

Geript, kopen kan ik niet als arme student. Een volledige bedrijfslicentie kost 20.000euro per jaar :p

@Speedbuxy, kan ook komen omdat er met een originele achterkoppeling getest is die niet meer snelheid toelaat wat toch het gene is wat de rollerbank meet. Met pully heb je daar niet zo’n last van

Maar we zullen zien, ik ben zoiezo geen fan van het ontbreken van spoelkanalen in de cilindervoet, daar kan volgens mij veel vermogenswinst mee behaald worden. Voor de rest is het wel een leuke cilinder zeker voor vespa begrippen 🙂

Home made engine dyno

Javad
                    Donateur

Tja, wat moet ik dan als arme christelijke student? Stelen mag ik niet. Toch maar eens met de dominee over hebben dan,… Anders maar met de hand ofzo.
                      Ik heb namelijk net alle bittorrent bende van mijn com gehaald.

<3 Thunderstone
                      Check mijn perso!

ArvidW
                      Topic starter

Je kunt Solid Edge downloaden, dat is gratis voor studenten en kan hetzelfde als Inventor. Het werkt alleen minder handig.

Home made engine dyno

Martijnvanheerde
                        Donateur

Mooi werk Arvid:thumb Maarre van Inventor snap ik ook nog niet zo veel:pest:P

speedbuxy
                          Bijdrager

ArvidW :

@Speedbuxy, kan ook komen omdat er met een originele achterkoppeling getest is die niet meer snelheid toelaat wat toch het gene is wat de rollerbank meet. Met pully heb je daar niet zo’n last van

Maar we zullen zien, ik ben zoiezo geen fan van het ontbreken van spoelkanalen in de cilindervoet, daar kan volgens mij veel vermogenswinst mee behaald worden. Voor de rest is het wel een leuke cilinder zeker voor vespa begrippen 🙂

Ja pully is sowieso het best voor snelheid, want die geeft wat ie kan geven een vario kan idd best inknijpen door slechte afstelling of zoals bij vespa slechte koppeling.
                            Maar dan nog vind ik de deps tegen vallen voor 47mm en vlinderpoort(maar misshien dat die mening straks veranderd:D)

En het is idd wel jammer dat je de 2hoekspoelers die orgineel ook in het deps carter zitten er niet bij getrokken hebt, want daar had volgens mij ook wel een leuke winst in gezeten:thumb

TimoO_
                            Donateur

Nou mij lijkt eigelijk het enige goede aan de vlinderpoort van de deps dat het tapeind in het spijltje loopt. Hierdoor is je uitlaatkanaal stukken rechter als bij een ovale uitlaatpoort. Voor de rest is de poort zoals Arvid aangaf qua TA erg matig en heb je vrij weinig aan. Je kan hem natuurlijk wel mooi tunen zoals deze!

Ik denk dat deze cilinder niet tegen zal vallen Speedbuxy, en hij is nog niet eens voor maximale snelheden getuned.

frf
                              Bijdrager

zozo netjes hoor :thumb

waarom heb je dit nooit gedaan met je 43 mm DEPS 😕

daar was misschien nog wel een stuk meer uit te halen dan een DR evo.

ArvidW
                                Topic starter

frf :
                                  waarom heb je dit nooit gedaan met je 43 mm DEPS 😕

Toen kon / durfte ik dit nog niet;) Ik heb toen helaas de cilinder veel te snel verkocht:(

@Timo, idd:) Tim is nu wel bezig met 47DEPS max te tunen.

Ik heb vrijdag voor het eerst meer dan 35euro uitgegeven aan een cilinder:| Ik heb mijn nieuwe AW50-4t naar Twins gebracht voor een nieuw DR50zuigertje + honen van de cilinder. Zo zag hij eruit toen hij vertrok:

Hopelijk is hij dinsdagmiddag klaar, er ligt in ieder geval al een gevijld carter, getunde krukas en een ophoogplaat op hem te wachten:knuffel

Home made engine dyno
                                15 berichten aan het bekijken - 2,161 tot 2,175 (van in totaal 2,721)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.