Vespa-Ciao.NL
:: ArvidW’s Projecten

Home Forums Perso’s Projecten ArvidW’s Projecten

15 berichten aan het bekijken - 2,101 tot 2,115 (van in totaal 2,721)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Michel
    Bijdrager

Ben je je Porsche nou ook al aan het tunen?
      Die heeft geen boosterpoorten hè dus dat je ze er niet in gaat zitten maken :lol 😀

Netjes hoor Arvid.

Jammer van het 4 takt project maar je hebt nog zoveel te knutselen dat je je eigen niet zal vervelen 😉

frf
      Bijdrager

klinkt me goed in de oren dat je weer bezig gaat met je 50 cc blokje 😉 veel beter als dat domme 4 takt rommel 😛

Bo3T
        Bijdrager

Wat is er nu precies allemaal aan dat blokje aangepast?

en die foxkoppeling, wat heeft dat nu voor grote verandering tov normale vario? heb je daarom ook zon hoge snelheid?
          Heb je ook iets aan je krukas gedaan? voor dat 50cc blokje?

wel jammer dat je kapt met het 4takt blokje. zou benieuwd zijn of je er de 50 mee zou halen hehe.

ArvidW
          Topic starter

– Uitlaatpoort vergroot
            – Uitlaatkanaal vergroot
            – Grote flens
            – Opgehoogd
            – Krukas getuned
            – Inlaat gevijld
            – Spoelkanalen in cilinder evengroot gemaakt als van origineel carter

Fox koppeling kan meer varieren, ofwel snaar komt in vario hoge

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
            Home made engine dyno

VespaAvanti
            Donateur

Jammer dat je met het4-takt project stop Arvid:(
              Was echt benieuwt hoe het ging lopen:D
              Leg het anders gewoon ff aan de kant en ga er later mee verder;)

pindaa
              Bijdrager

Hij moest ff iets halen bij van den burgt vandaag ;P.

ArvidW
                Topic starter

Ja, met mijn geweldige out of bed look en bril vanwege jeuk in mijn ogen door boompollen :p

Home made engine dyno

pindaa
                  Bijdrager

Eigenlijk wist ik niet eens is dat jij dat was maar op eens zag ik dat door jou citta.

Daan777
                    Moderator

Ook al last van hooikoorts?
                      Er schijnt een prik tegen te zijn die bij heel veel mensen helpt.
                      Deze moet je begin januari om de week nemen (een stuk of 6x), vraag er maar naar bij je huisarts.

pindaa
                      Bijdrager

Ik ga geen prik halen.. Heb er wel last van maar neem gewoon een pilletje als het moet.

Verder on topic:

Ben je bezig met een project of ben je van plan om er eentje te beginnen?

ArvidW
                        Topic starter

Ik ben nu bezig met een 50cc met 4spoelpoorten (AW50-4T)

Uitlaatpoort is vrij vierkant geworden, dit kan niet anders aangezien de poort niet breed kan ivm zuigerveerslotjes die ernaast komen te lopen. Om alsnog een groot genoege doorlaat en Timing Area te krijgen moet hij wel enigsinds vierkant worden.

Ik zit alleen nog te dubben over de hoogte van de uitlaatpoort, deze ligt nu op 28,9mm wat 175graden uitlaattiming geeft. De cilinder zou met groot gemak naar de 185graden kunnen netzoals mijn DR639 maar dan moet je er wel mee toerenjanken wat ik zelf niet prettig vind rijden. Het zou de top wel enorm verhogen, maarja, wat heb ik aan een supersnelle cilinder als je er niet lekker mee kunt rijden:?

En het blijft natuurlijk een snorfiets, die hoort geloof ik geen 80+ te rijden….

Owja, mocht ik uitgeoefend zijn op mijn AW50-4T kan ik met deze cilinder beginnen:

Home made engine dyno

simonferrari
                          Bijdrager

maar het is toch leuk om te weten hoeveel je uit 50cc kan halen.
                            natuurlijk moet een snor voor alledaags gebruik geen 80 lopen,
                            maar jij weet hoe je dat allemaal moet berekenen, lijkt mij dan leuk om te weten wat er maximaal uit zo 50cc te halen valt 8)

Edjuh
                            Bijdrager

47mm schnaps:

Erg mooi slijpwerk aan die 50cc, hier ging een DR 38,4 zuiger in? Waarin verschilt deze van de 50 onder je citta?

ArvidW
                              Topic starter

Klopt Edjuh, komt een DR zuigertje in. Deze cilinder heeft in tegenstelling tot mijn huidige boosterpoorten en een grotere uitlaatpoort 🙂

Mijn huidige:

@Simon, helaas heb je daarna niets meer aan die cilinder, kunt hem niet fatsoenlijk op een toer gebruiken en hij is ook geen grof geld waard aangezien niemand zit te wachten op een getoende 50cc.

Home made engine dyno

TimoO_
                                Donateur

Nee, hij valt niet fatsoenlijk te gebruiken op een toer dan. Maar daar heb je je 2T toch voor 😀

15 berichten aan het bekijken - 2,101 tot 2,115 (van in totaal 2,721)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.