Vespa-Ciao.NL
:: ArvidW’s Projecten

Home Forums Perso’s Projecten ArvidW’s Projecten

15 berichten aan het bekijken - 1,936 tot 1,950 (van in totaal 2,721)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

ciaohorst
    Bijdrager

ArvidW :

– 2x pully overbrenging met as die dwars door brommer heenloopt (veel werk)

Dit ga ik proberen te realiseren voor mijn 125 cc grasmaaier ciao 😉
      Gewoon een trapas met aan de rechterkant een poulie en een poulie op de aandrijfas van het blok.
      En aan de linkerkant van de trapas een vespa koppeling en een poulie op de achterklok..
      Alleen moet ik nog 1 kleine v-snaar zien te vinden, 1tje heb ik al.. 😉

Suc6 dr mee 😉 Klinkt erg interessant wat je aan het doen bent 😉

ArvidW
      Topic starter

Jaa, vet:) de GX-broertjes :lol

Jij mag nog wel eens gaan uitkijken met de 15Nm + die een GX160 wil leveren, een polini 80 haalt net 8.5Nm dus je mag alles wel zwaar uit gaan voeren :p Ik heb niet zo’n probleem met mij enorme koppel van 2Nm :haha

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
        Home made engine dyno

ciaohorst
        Bijdrager

Er zit een stang tussen het frame waar het blok tussen komt..
          En we hebben geen honda blok maar n ander merk.. Welk heb ik geen id van.. :p
          Maar als hij klaar is moete we n keertje gaan toere man :p

Jelle
          Moderator

Maar kun je niet de vertanding in je achterklok veranderen (tandwieletje minder), alleen waar je passende tandwielen vandaan goochelt is dan nog de vraag…

Tonni
            Moderator

Of de assen in de naaf ontdoen van hun vertanding en er ketting + tandwielen voor in de plaats maken. Daarmee keer je de draairichting ook..

Misschien zou je daarvoor wel ketting en tandiwlen van een minibike kunnen gebruiken, die zijn volgens mij ook vrij klein.

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

RiPe
              Bijdrager

bedoel je een ketting in de klok? dat lijkt me vrij lastig 😕

ArvidW
                Topic starter

Ik denk dat de klok ondersteboven hangen een stuk gemakkenlijker is… Kwestie van 1 gaatje dichtlassen en 1 gaatje boren en hij is klaar, dan heb ik ook nog mooi mijn snorvariofox vertanding die nu lekker loopt 🙂 Deze vertanding is niet te licht, en niet te zwaar en dus perfect voor het zwakke 4takt blokkie, een juiste verhouding krijgen met kettingwielen die in de klok passen wordt toch wat lastig.

Ik moet zoiezo een nieuwe brug bouwen, en of daar de vertanding aan de linker of rechter kant hangt maakt opzich niet zo veel uit, een brug bouwen waaronder dat GX31blok past is waarschijnlijk een grotere uitdaging 😛 (zeker als hij er ook nog behoorlijk uit moet zien)

Home made engine dyno

barry
                  Donateur

En als dat allemaal lukt,ben ik benieuwd naar een dieseltje op je citta.

VespaAvanti
                    Donateur

Ziet er leuk uit Arvid:thumb
                      Dit gaat heel wat tijd en denkwerk kosten, maar dan heb je ook wat:D

ArvidW
                      Topic starter

Ik ga mooi alles uittekenen in Inventor en daar passen en meten, ben al begonnen aan het frame:

Het tankgat, veermontage en dat driehoekje missen idd nog, die komen nog.

Home made engine dyno

diac
                        Bijdrager

mooi programma is dat, heb ik ook op school.
                          is even wennen maar kan je echt wat moois mee maken!

ArvidW
                          Topic starter

En het is zoo gebruiksvriendelijk 🙂 (vergeleken met autoCAD 3D, Solid Edge en NX5)

Ik zou willen dat wij dit op school zouden hadden:), daar hebben we namelijk Solid Edge wat gewoon een freeware 3D CAD programma is. Helaas is het wel te merken dat het freeware is:|

Home made engine dyno

RiPe
                            Bijdrager

wow mooi gemaakt :thumb
                              is dat met inventor getekend?

ArvidW
                              Topic starter

Jah, Autodesk Inventor 2008 🙂

Home made engine dyno

ivovanzon
                                Bijdrager

Ziet er sjiek uit arvid 😉 ben benieuwd naar het volledige resultaat..

15 berichten aan het bekijken - 1,936 tot 1,950 (van in totaal 2,721)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.