- Dit onderwerp bevat 2,720 reacties, 190 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 3 jaren, 5 maanden geleden door ArvidW.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
29 november 2006 om 18:03 #443689
komt wel heeel erg mieterig over :pest
29 november 2006 om 18:04 #443690en wat denk je van barry dan, dalijk met 140 op een superbravo:p
dat lijkt me pas lijp:p29 november 2006 om 18:08 #443691erwinko :
komt wel heeel erg mieterig over :pestJa, mischien wel, maar mag ik je ff aan herinneren dat mijn brommer veel harder tot nu toe heeft gereden dan jou citta:pest (wel 1km uur=))
Maar of je over mieterigheid mag spreken weet ik niet, het is gewoon veiligheid inbouwen. Ik hecht wel wat waarde aan mijn lichaam, ik weet niet hoe dat met jou zit;)
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno29 november 2006 om 18:08 #443692ArvidW :
Die vliegwielen zijn wel ongelooflijk scheef zeg, met draaien kom je daar pas achter. Uitbalanceren hebben ze daar met hamers gedaan geloof ik=)
Voor de uitbalancering waren ze idd gigantisch in onbalans ja! Maar daarom worden ze met die gaatjes uitgebalanceerd.
Met afdraaien kwam ik daar ook achter: Het vliegwiel is totaal niet rond en bovenop niet vlak.
Met afdraaien verhelp je dat.
Maar het is voor hun goedkoper om een gegoten vliegwiel (dat dus nooit in balans is) achteraf te te balanceren, dan de vliegwielen te laten draaien/frezen. En vooral in de tijd waaruit de vespa dateert denk ik…29 november 2006 om 18:11 #443693erwinko :
komt wel heeel erg mieterig over :pestJij bent ook nog niet geflikkerd, je zou maar met 85 km wat gebeuren…. dan ben je half dood.
Zelf ook eens met 55 km/h in de bocht geflikkerd met een scootie die 120@autoteller ging… was ook niet erg prettig voor me knieeen / handen / ( helm gelukkig op )
29 november 2006 om 18:31 #443694ArvidW :
erwinko :
komt wel heeel erg mieterig over :pestJa, mischien wel, maar mag ik je ff aan herinneren dat mijn brommer veel harder tot nu toe heeft gereden dan jou citta:pest (wel 1km uur=))
Maar of je over mieterigheid mag spreken weet ik niet, het is gewoon veiligheid inbouwen. Ik hecht wel wat waarde aan mijn lichaam, ik weet niet hoe dat met jou zit;)
mijn citta haalt met goede voor de wind 80 :!
en dan is niet op scooter teller (anders gaat ie 90 XD)dat je voorzichtig bent is verstandig ja.
maar in mijn ogen komt dat wel heeel erg overdreven over29 november 2006 om 18:34 #443695en trouwens, dat malossi blok van mn broer heeft alleen bij ons nog onder MIJN citta gezeten.
dus mijn citta gaat nog wel harder als die 80 km/h 🙂29 november 2006 om 18:58 #443696erwinko :
ArvidW :
erwinko :
mijn citta haalt met goede voor de wind 80 :!
en dan is niet op scooter teller (anders gaat ie 90 XD)dat je voorzichtig bent is verstandig ja.
maar in mijn ogen komt dat wel heeel erg overdreven overFilmpje @ 1 of andere digiteller?
29 november 2006 om 19:03 #443697Ik ga niet die Ciao op morgen, Zonder helm op hoor!
En die spijkerbroek is ook zeker aanwezig.
Met/Zonder jas wil nog wel eens uitmaken, dus dat word eerst een keer met jas proberen, en kijken hoe erg het trilt…Voorzichtigheid klinkt misschien mieterig, alleen gehandicapt in een rolstoeleke da ziet er pas mieterig uit.
29 november 2006 om 19:13 #443698hansieb :
erwinko :
Ff ingekort: dit werd anders wel een hele lange quote…..
Filmpje @ 1 of andere digiteller?
denk je dat ik met die snelheid op een snorfiets met 1 hand ga rijden :S
29 november 2006 om 19:24 #443699Okey, duidenlijk:p
Ik weet dus nu hoe je Erwinko op de kast kan jagen…. gewoon zeggen dat je ciao harder rijdt dan zijn citta:lol Maar ik geloof best dat je na goed afstellen van je citta die 80 met flinke wind mee hebt gehaald hoor, je zult je citta goed afgesteld hebben, je cilinder is echt een leuk geval, en je hebt er nog goeie uitlaten bij:) Dus je citta rijdt wel wat harder dan mijn ciao heeft gereden.
Dus daar hoeven we geen discussie meer over te hebben;)
Als je eenmaal gewend bent om hard te rijden dan is 75 zonder helm mischien niet meer zo byzonder, ik rijdt normaal gesproken niet veel harder dan 50 dus dan is 75+ echt flink hard, en neem ik daar dus ook veiligheidsmaatregelen voor. Mischien klink dat in jouw oren wat mieterig, maar ik vind het noodzakenlijk.
Maar we zullen morgen eens zien of de Ciao vooruit te branden is, tot nu toe haalt hij snelheden boven mijn verwachting, dus ben benieuwd of hij de verwachte 80-85 gaat overschreiden:)
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno29 november 2006 om 19:29 #443700erwinko :
hansieb :
erwinko :
Ff ingekort: dit werd anders wel een hele lange quote…..
Filmpje @ 1 of andere digiteller?
denk je dat ik met die snelheid op een snorfiets met 1 hand ga rijden :S
Je hebt toch wel vrienden genoeg..?
Ik filmde maatje van mij die reed op de citta ik op de scoot… wil wel eens een citta zien die echt 75 – 80 haalt zonder al dat geblaat dat die hard gaat maar zonder feiten.
Citta 75- 80 : http://members.home.nl/gbos/VIDEO_033.mp4
29 november 2006 om 19:51 #443701Maarja, Hoe “feit” is jouw scooterteller.
ArvidW en ik hebben het er wel eens over gehad, een camera op de teller te richten, maar dit hebben we nog nooit uitgewerkt.
Leek mij ook wel leuk.29 november 2006 om 19:52 #443702ahaaaaaaaaaaaaah,het is wel met Erwinko zijn electronisch getuned carter dat mijn mini-ciao zo snel rijd.
Dus denk ik wel dat hij iets van tunen kent.Ik heb er enkel de cilinder + de carburator opgezet.29 november 2006 om 20:06 #443703dat kan hij wel halen maar hij zal in elk geval niet veel harder gaan.
maar het is zeker haalbaar -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.