Vespa-Ciao.NL
:: ArvidW’s Projecten

Home Forums Perso’s Projecten ArvidW’s Projecten

15 berichten aan het bekijken - 166 tot 180 (van in totaal 2,721)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

barry
    Donateur

Het “gat” is aluminium dat weg is,accoord?????
      Lees & geniet:
      ik heb mijn vliegwiel afgedraaid,ineens ,toen ik de beitel naar rechts draaide vlogen er pellen materiaal rond mijn oren.
      Dit komt omdat aluminium geen hechting heeft op ijzer;snappie???
      Dus word het alu zeer dun & door de middelpunt vliedende kracht komt dit naar buiten;dit verklaart het slijpsel.
      Zo word het alu nog dunner,scheurt ineens & bang,alles loopt vast.
      Dat dit maar op 1 plaats gebeurd is komt waarschijnlijk door een minimale onbalans in de motor.Waar die zit kan ik niet zeggen,helaas.
      Op de draaibank vloog de ganse pel er in 1 keer in stukken af & was het blank ijzer wat ik zag.
      Misschien dat er een onbalans in je kruk-as zit , of een roulement dat versleten is.Hier 2 picca’s van mijn afgedraaid vliegwiel.

PoliniCiao
      Bijdrager

Net vliegwiel barry :thumb

Hoe rijd deze ten opzichte van een pinasco?
        Want afdraaien lijkt me goedkoper dan 95 euro..

barry
        Donateur

Heb hem er nog niet onder gehad.geen zin & tijd om de brommer terug uit elkaar te halen.

kuffi
          Bijdrager

fakking Arvid haha .. ff paar maandjes niet in de gaten gehouden en kijk em gaan die mafkees.. ben benieuwd waar dit naar toe gaat.. ik baal van die kentekens anders had ik ff een opknappertje erbij gekocht om iets raars mee te doen. Mjah, ben eigenlijk ook voor me waggie aant sparen haha.

ArvidW
            Topic starter

barry :
              Het “gat” is aluminium dat weg is,accoord?????
              ……….
              Misschien dat er een onbalans in je kruk-as zit , of een roulement dat versleten is.Hier 2 picca’s van mijn afgedraaid vliegwiel.

Ja, dus het aluminum hangt eigenlijk “los” om de metalen verstevegingsring.

Als ik het dus goed begrijk kan ik mijn eigen vliegwiel dus nog redden. kwestie van al het aluminum wat eromheen zit eraf draaien (zeikant, natuurlijk van bovenkant en “vinnetjes” afblijven).

Is de Metalen verstevegingring sterk genoeg om magneten binnen te houden?😕

Ik ben niet van plan om uberhaupt iets van de verstevegingring af te laten draaien want ik wil echt een zo stevig mogenlijk vliegwiel over houden Ik hoef niet een 2de keer een “ontploffend” vliegwiel:o

Het probleem met stationair lopen is bijna geheel opgelost:). De spraybar zat (vanwege grotere diameter van carburateur) niet laag genoeg meer om bij stationair mengsel mee te geven. Hij kreeg dus heel arm mengsel en daar gaat je blok veel toeren van maken. De spraybar heb ik 0.75mm naar beneden geplaatst en ook het gaatje voor stationair bijna 2-3x zo groot gemaakt. Hij loopt nu nog steeds wat hard stationair, maar hij kan tenminste stationair lopen:)

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
              Home made engine dyno

barry
              Donateur

Ik heb je al dikwijls gezegd:
                neem de trein & kom naar me toe:!
                Hier bij mij kan je draaien , frezen , lassen ,enz…….
                Je vliegwiel is echt niet om weg te gooien.Gewoon even in de draaibank , om de troep eraf te halen.
                Thats all folks=).

ArvidW
                Topic starter

barry :
                  Ik heb je al dikwijls gezegd:
                  neem de trein & kom naar me toe:!
                  Hier bij mij kan je draaien , frezen , lassen ,enz…….
                  Je vliegwiel is echt niet om weg te gooien.Gewoon even in de draaibank , om de troep eraf te halen.
                  Thats all folks=).

Het grote “probleem” is dat ik een adressje 2minuten van mijn huis af heb die precies hetzelfde doet:| Dan is het natuurlijk voordehandliggend om 2 minuten te fietsen ipv 1-1.5 uur te treinen;)

Ik neem aan dat jij zelf ook eerder naar de albert hein om de hoek gaat dan in Amsterdam :lol

(daar ga ik dus ook deze week heen om vliegwiel te repareren)

Home made engine dyno

ArvidW
                  Topic starter

Vliegwiel weer gefixt:)

Er is echt zo min mogenlijk afgedraait, ik heb liever een wat zwaarder steviger vliegwiel (snapt denk ik ook wel waarom;))

Alsnog is hij toch 1074gram geworden, hij was eerst 1330gram, dus er is 256gram af. Dit vind ik mooi genoeg:lol

(srry voor deze ongelooflijke KUT foto’s, camera heeft mijn vader mee, dus moest ik het met de “camera” van mijn telefoon doen, je mag het alleen geen camera noemen;))

Home made engine dyno

.-{2F4OV}-.

Nog best mooie foto’s hoor:D

En leuk gedaan. Scheelt tog weer een beetje he.. en elk beetje helpt;)

En je hebt hem dus al getest en hij loopt er goed mee? Omdat er staat vliegwiel gefixt;)

ArvidW
                      Topic starter

Nee, vliegwiel heeft brommer nog niet gezien, maar als ik met dat “gat” kon rijden kan ik het me deze ook wel. Hopen op een beetje balans, en anders toch een ander vliegwielleke kopen.

Die vliegwielen zijn wel ongelooflijk scheef zeg, met draaien kom je daar pas achter. Uitbalanceren hebben ze daar met hamers gedaan geloof ik=)

Home made engine dyno

ArvidW
                        Topic starter

Vliegwieleke zit er weer onder, echt behoorlijk goed in ballans, daar durft ik wel hard mee te rijden:)

Ook voor de “lol” een geheel opengeknipt polinifiltertje van thomas eronder gelegt, en nu weet ik weer waarom ik zo langzaam ga normaal. Er zit namenlijk een schuursponsje in mijn malossie filtertje die de hele boel vresenlijk begrenst:P

Dus:
                          – DR70revo
                          – Standaard 45km/uur uitlaat (22mm bocht)
                          – 95 pully
                          54km uur zittend, 60km uur liggend:D

Echt super blij mee, restulteerde in dikke 8600rpm @ 60km uur=) Dit terwijl ik met techno voor tuning net 9000rpm haalde, en een begrenste cittypower houdt dik in:P

Ben echt super blij, tuning heeft dus weldegenlijk gewerkt, nu weer vertrouwen in de 85-90km uur, gaan we zeker halen.

14.5mm RULLESSZZ:D

Home made engine dyno

ArvidW
                          Topic starter

Aangezien Barry niet zo heel tevreden over mijn laskunsten was de laatste keer heb ik mijn FACO uitlaat opnieuw gelast:

barry :
                            Waaaaat,1 bagget in zo’n dun buisje?????,Nu ja,zo stel je dus een brommer af jongens.Ik zou deze terug openslijpen & eens kijken hoe klein deze binnenin geworden is.Met een oud fietsstuur kan je het terug repareren.Zo blijft er werk in de wereld zeg ik altijd.

Er zat dus één complete 35cm lange 3.2 mm electrode in die de pijp dus tot 18mm samenkneep:P

Nu heb ik het dus opnieuw gedaan, dit keer met een 2.0 electrode, en hiervan is maar 20cm gebruikt. Ook heb ik dit keer een oplas gedaan en geen doorlas.

Er ik heb dus nu 4.5x zo weinig laselectrode gebruikt als vorige keer, dus dit keer moet de begrenzing minimaal zijn:)

Dus:
                            – DR70revo
                            – Home made Faco uitlaat
                            – 95 pully
                            56km uur zittend, 63km uur liggend

Niet zo heel veel meer dan de standaard pijp, maar met deze trok hij echt als een gek:D Was je boven de 30 dan zat je echt zo op de 55, waarna het rustig doorging naar 63. Hij haalt nu bijna weer 9000rpm die hij voor de tuningsbeurt ook heeft gehaald, en toen was het met fucking wind mee.

Morgen gaan we een oefenrun doen met 65 pully en Techno circuit, hopenlijk komt hier iets van 80 uit ofzo:) Daarna nog wat meer afstellen en dan proberen nog wat harder te gaan:D

Home made engine dyno

J3sp3R
                            Bijdrager

En dat op een snor, dus lekker zonder helmpie. 😛
                              Keep on tuning! 8)

hansieb
                              Moderator

Gekke harry ben je wel arvid 🙂

Veel verschil in 13-13 / 14.5mm opgeboord?

ArvidW
                                Topic starter

Zeker veel verschil tussen 13mm en 14.5mm, die 25% grotere doorlaat merk je echt, het is natuurlijk samenspel van alles wat ik eraan getuned heb, maar toen ik er een 13.13 op had zitten reed ik dus echt veel langzamer, en trekkracht was ook zeker minder.

Voor iedereen die niet bang is om wat extremer te gaan met tunen, zeker een aanrader;) Doe hem dan tot 14mm, dan is je spruitstukje tenminste 1mm dik:P

En Jaspur, het is een grote uitzondering dat ik harder dan 50 rijdt, ik heb deze brommer voor 2 dingen: Normaal mee rondrijden in de rollerbankrijke stad eindhoven (deze week gewoon al 12mailtjes van rollerbank.nl gehad over controles in eindhoven:S) En om eventjes flink op te fokken.

Als ik veel harder dan 50 ga rijden dan gaan we altijd naar dezelfde plek toe in veldhoven, altijd met helm van vriend, en altijd met zijn 3’en, zodat mocht er iets mis gaan dat er altijd iemand 112 kan bellen. Altijd met zo dik mogenlijke jassen aan, om het zo veilig mogenlijk te houden.:) (het is en blijft naar mijn idee lijp om op zo’n focking klein brommertje hard te rijden)

Home made engine dyno
                                15 berichten aan het bekijken - 166 tot 180 (van in totaal 2,721)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.