Vespa-Ciao.NL
:: ArvidW’s Projecten

Home Forums Perso’s Projecten ArvidW’s Projecten

15 berichten aan het bekijken - 151 tot 165 (van in totaal 2,721)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

erwinko
    Bijdrager

dat hij 29 loopt is gewoon dom.

je zegt het zelf al.

vooral een brommer die wel wat pit heeft en niet echt standaard klinkt

als ik mn begrenzer erop heb loopt ie 45/50

precies de snelheid die hij loopt met een snelle uitlaat en 13/13

krijg je gewoon boete van 100 euro en hun blij en jij klein beetje blij (omdat je geen boete van 400 euro krijgt en certi pleitos)

ook geen gelul dat ze hem gaan meenemen voor onderzoek

ciaoracer
      Bijdrager

Daar heb je wel gelijk in jah wat je zegt erwinko.
        Alleen weet ik niet hoe het zit hier in België. Hoop toch niet dat ze mijn boeltje dan in beslag nemen, want dan word het toch wel een dure hobby. Wat het toch al een beetje is 😀

ArvidW
        Topic starter

29 is idd te laag, precies wat ik eerder al zei.

Normaalgesproken rijdt ik met 95 pully en een 45km/uur uitlaat (22mm bocht ipv 25 van cittypower) hierdoor reed ik 47, nu 52. Eerst reed hij 29.5km uur met begrenzer, maar dat vond ik toen al te weinig, maar ik ben te lui om anders in te stellen. Met begrenzer erop maakt hij nog nieteens zo’n vresenlijke herrie en ik ga begrenzer dus op 35 instellen.

Net weer stuk gereden, gas los is iets van 30-40km uur, maar ik heb nu echt het gevoel dat hij met 80 pully evenhard optrekt als eerst met 95 pully… Of dat gevoel juist is weet ik niet, maar ik hoop het natuurlijk wel:)

Morgen ga ik stationairprobleem oplossen, ben nu allang blij met de Enorme brul die uit luchtfilter komt bij vol gas, auto zag mij net niet, ipv toeteren eventjes flink gas geven, en door de brul keek bestuurder direct mijn richting op:P

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
          Home made engine dyno

ciaoracer
          Bijdrager

Wat voor een soort begrenzer heb je er op zitten?

ArvidW
            Topic starter

Electronisch (condensator) begrenst, heb nu 10uF condensator, ga denk ik naar iets richting de 8-9.

Home made engine dyno

ArvidW
              Topic starter

Fuck Vespa-Piaggio:smack

Zit er een fucking gietfout in mijn vliegwiel, en door het hoge toerental is het aluminium dus naar buiten getrokken, en gewoon compleet vastgelopen in mijn carter. :boosWe dachten dus eerst dat cilinder vast was gelopen, maar god zij dank is dat dus neit zo:)

Ik was 14km van huis, dus blok geheel onder brommer vandaan gehaald, vliegwiel alles wat uitstak eraf geramt met een hamer, en platgevijld met een handvijl. En daarna helmaal op 20-25km uur naar huis gesukkelt, vresenlijk trillend vanwege vliewiel wat in onbalans is:(

Snelheid viel ook nog eens tegen, met techno ging ik maar 59km uur, dat is 8200rpm terwijl we eerst met 80 pully de 9000rpm haalde. Er zit dus nog wel wat afstelwerk aan het blok. (heel maby was snelheid laag vanwege aanlopen van vliegwiel)

Hij trok wel klote hard vanaf de 40km uur, je zat echt (als je eenmaal boven de 30 was) echt zo op zijn top. Was echt leuk om weer ff te doen, helaas koste het mij wel een vliegwiel:(

Dus blok mag weer onder brommer vandaan:con

Home made engine dyno

Jelle1989
                Bijdrager

jammer, had ik niet verwacht, heb je een afgedraaid vliegwiel of niet?

Onkruidzaaier
                  Bijdrager

Ja, kzat op dat ding, met 59 km/h, Ging ie steeds langzamer rijden….. toen bij 56 dachtk Huh, zo hard waait het toch niet. Dus ik stoppen, valt ie meteen uit.
                    Kreeg hem ook niet meer aangerend, zat hartstikke vast :P.
                    Maarja, dat word dus een nieuwe vliegwiel.

ArvidW
                    Topic starter

Jelle1989 :
                      jammer, had ik niet verwacht, heb je een afgedraaid vliegwiel of niet?

Mijn vliegwiel was 1mm aan onderkant afgedraaid, en minder dan 1mm aan zeikant afgedraaid. Dit omdat anders mijn Epoxi in mijn carter afgeschuurt zou worden door het vliegwiel. Hij trilde wel heel erg op top, dit kan komen door: mijn fanatieke krukastuning en het vliegwiel wat eigenlijk al fucked was.

Ik hoop dat het aan het vliegwiel ligt, dit is tenminste wat minder hardnekkig:P

Trouwens, ik heb nu sproeier 72, dit is met een malossiefilter met schuursponsje (dus veel dichter dan standaard sponsje) rijd ik zeer licht koffie bruin. Dus ik denk dat ik snelheid ga meten met Techno en 65 pullly dat ik een 76-80 sproeier monteer zonder filter. Eerst maar eens dat probleem met dat verrekte vliegwiel oplossen:!

Home made engine dyno

Herr Flick
                      Sleutelbeheerder

vage shit, en raar dat die techno nu anders rijd.

word misschien toch tijd voor een ECHTE uitlaat 😛 ?

Wil wel es fototje zien van je vliegwielie?

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
                        Gele Racefrikandel

KennyVespa
                        Bijdrager

erwinko :
                          dat hij 29 loopt is gewoon dom.

je zegt het zelf al.

vooral een brommer die wel wat pit heeft en niet echt standaard klinkt

als ik mn begrenzer erop heb loopt ie 45/50

precies de snelheid die hij loopt met een snelle uitlaat en 13/13

krijg je gewoon boete van 100 euro en hun blij en jij klein beetje blij (omdat je geen boete van 400 euro krijgt en certi pleitos)

ook geen gelul dat ze hem gaan meenemen voor onderzoek

wat 100 euro gek, ik hat 1,5 op de roller kreeg maar 75 euro boete, niet iets lullen waar je een verstand van hebt maat

michel o/

KennyVespa :
                            wat 100 euro gek, ik hat 1,5 op de roller kreeg maar 75 euro boete, niet iets lullen waar je een verstand van hebt maat

ik denk dat hij maar een voorbeeld noemde :con

KennyVespa
                            Bijdrager

ow ok dan neem ik het terug 😛 :pest

ArvidW
                              Topic starter

Foto’tje van mijn verneukte vliegwiel:|

Nee, er mist geen stuk, aluminum wat op de plek van het “gat” zat is beetje naarbeneden gesmolen, dus richting het carter=)

Bekijk ook eens het slijpsel wat eruit is gekomen:lol (rechts bovenaan op de grond)

Toen heb ik dus met een tang en hamer alles ervanaf getrokken wat maar in de weg zat om naar huis te rijden, en lekker trillend naar huis rijden (brommer was één grote vibo geworden:lol)

Home made engine dyno

Onkruidzaaier
                                Bijdrager

Whaha, Wat een zooi was dat zeg :P. Wel erg geluk dat het je cilinder niet was!! 😀
                                  Nu nog een nieuw vliegwiel…. 😛

15 berichten aan het bekijken - 151 tot 165 (van in totaal 2,721)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.