Vespa-Ciao.NL
:: ArvidW’s Projecten

Home Forums Perso’s Projecten ArvidW’s Projecten

15 berichten aan het bekijken - 136 tot 150 (van in totaal 2,721)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

joey636
    Bijdrager

ja maar gaat je inlaat niet breken als die zo dun is

edit:800post

woe
      Bijdrager

ik heb nog wel een snor elec mix carter voor je.
        nieuw model, dus moet je hem uitfrezen om je cilinder passend erin te proppen

ArvidW
        Topic starter

]

Inlaatje van vriend wat verder uitgevijld, eerst had ik hem zo gemaakt, maar ik vond hem nu te klein:P

Zo was hij eerst;)

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
          Home made engine dyno

michel o/

ik denk dat we onderhand wel weten dat je kan vijlen 😉

ArvidW
            Topic starter

Dan zal ik maar eens een ander foto’tje posten dan van mijn inlaat:

Carburateur moest beter bevestigd worden ivm dunne spuitstuk. Vandaar deze extra beugel:

De carburateur schuif je er schuin op:

En dan draai je hem naar normale positie, en bout je de moer vast

En dan heb je dubbele carburateurbevestiging, hopen dat hierdoor mijn spuitstukje niet scheurt.. we zullen zien:lol

Home made engine dyno

hansieb
              Moderator

Hahhhahaha arvid je bent me der 1

Onkruidzaaier heeft goodies mee volgens mij, gekke kerel uit eindheuvuh.

Hij had al verteld dat je in de les een beetje zat te kijken 😀 wanneer de poorten open stonden met een geo enzo hehe, je mot later werktuigbouwkunde gaan doen mag je draaien/frezen/ doen wat je wil.

Edjuh
                Bijdrager

Je moet wel het spruitstuk aandraaien anders kan je valse lucht krijgen denk ik.

erwinko
                  Bijdrager

dat weet ik wel zeker 😉

ArvidW
                    Topic starter

Blok ligt onder ciao en werkt….:D
                      – loopt van geen meter stationair
                      – kunt OF 30 + rijden of stilstaan
                      – valt uit op “stationair”

Maar hij rijdt echt gewoon goed, vermogen laag in de toeren is amper afgenomen, in het middengebied is er veel bijgekomen, en bovenin is het helemaal verbeterd.

– Standaard 45km/uur uitlaat (22mm bocht)
                      – 95 pully
                      52.5km uur, ipv de 47 eerst

– Standaard 45km/uur uitlaat (22mm bocht)
                      – 65 pully
                      67km uur

– Zelf verlaste FACO uitlaatpijp
                      – 65 pully
                      76km uur

Binnenkort testen met Techno Circuit, maar nu eerst eventjes afstellen, Mag nog wel wat gebeuren aan stationair, valse lucht, filter, en het blijven hangen van gasschuif.

Maar ik ben er echt KEI blij mee:D, nu ligt snelheid nog niet zo hoog, maar de 85 gaan we zeker halen:lol met Techno circuit, en wat andere uitlaten te bieden hebben…..

(en ja, ik hang er ook nog fatsoenlijke uitlaten onder ;))

Home made engine dyno

G-no
                      Donateur

67 met een standaartpijp=) indrukwekkend:thumb

Herr Flick
                        Sleutelbeheerder

haha supervet man, nog steeds jammer dat je hier niet woonde zodat we samen konden knutselen en rijden 😛 en vooral andere onderdelen proberen 😀

ben benieuwd wat t probleem is van statinoair, lijkt mij niet door de krukas komen aangezien er nix aan de inlaat is verandert en de krukas en carters bij elkaar horen(oftewel hij zal niet lekker daar) misschien je oliekeering van je oliepomp kant kapot ? die van 25-14-4 ofzoiets was t

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
                          Gele Racefrikandel

Jelle1989
                          Bijdrager

kvind het zeer vet…kwil wel de snelheid weten als je er een andere pijp op hebt:D maar nu is het ook al ram vet

woe
                            Bijdrager

Herr FlicK :
                              ) misschien je oliekeering van je oliepomp kant kapot ? die van 25-14-4 ofzoiets was t

28-15-5 noemen we dat hier?:p

ArvidW
                              Topic starter

“eventjes” carburateur van blokje gehaald. Nu is ook gelijk mijn 2de bevestigingspunt voor carburateur afgebroken dus ik zal iets nieuws moeten verzinnen…..

Carburateur is oorzaak van het kut stationair draaien, het blijven hangen van het gas.

De gasschuif blijft nergens achter hangen, maar de veer die de gasschuif naar beneden duwt wel. Deze blijft achter een randje hangen (die ik weg heb gehaald) maar alsnog is het niet ideaal.

Het afschroefbare “petje” van de carburateur past er eigenlijk niet op, de carburateur is anders kwa vorm dan het petje. Helaas past het petje alleen maar op mijn kapotte carburateurs en zal ik dus een passend “petje” moeten vinden. Mischien past hij op een 12/7, en deze ga ik dus ook proberen op te boren naar 14.5mm, een 10/7 is niet mogenlijk omdat dan de gasschuif dan niet helemaal naar beneden kan, en je een flink gat boort bij de vlotterbak…

Hij is echt veel sneller geworden in het middentoerengebied, bovenin toeren heb ik nog niet zo veel gereden aangezien ik nog niet tè veel toeren wil laten maken ivm cilindertuning. nu kom ik tot 7000rpm max, maar 9000 wil ik zeker weer halen.

Vanavond als het goed is 12/7 opboren, en morgen testen. Vandaag maarliefst 4 meldingen van Rollerbank.nl gehad over rollerbanken alléén in Eindhoven zelf, dus maar lekker op afgelegen weggetjes racen. Snorfiets en 76km uur vinden ze vast niet grappig;) gelukkig werkt mij begrenzer weer voor de volle 100% (120% zelfs want hij begrenst tè goed, 29.0 is wel heel verdacht voor verstevigde ciao;))

Home made engine dyno

ciaoracer
                                Bijdrager

Wat voor een begrenzing heb je er precies opgezet?

Ik vind het wel heel maf wat je nu allemaal doet met die cilinder:thumb
                                  Vind het echt vet, want wil wel eens gaan zien wat het max is wat je er uit haalt.

15 berichten aan het bekijken - 136 tot 150 (van in totaal 2,721)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.