Vespa-Ciao.NL
:: Arvid’s perso

Home Forums Perso’s Projecten Arvid’s perso

8 berichten aan het bekijken - 76 tot 83 (van in totaal 83)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

zevenenergie
    Donateur

Je hoeft er eigenlijk, niets af te halen.
      De doorlaat is nog steeds groter dan de doorlaat van een 19mm of 21mm carburateur.

De menbramen, die geleverd worden bij de Malossie en de Polini membraamhuis setjes zijn te klein voor een 19mm carb en zeker voor een 21mm. En iets groters past er gewoon niet in zonder een flinke verbouwing. Dus dat is de bottelneck.
      Ik zou zeggen, gewoon monteren, het komt toch wel binnen.

arvid13690
      Topic starter

Dus eigenlijk vallen de malossi en polini mebranen+huis dus af. Gezien de pinasco behoorlijk wat mengsel aan kan mag er naar mijn idee ook wel een 19mm achter, of zie ik dit verkeerd?
        Eventueel kan ik een simonini mebraanhuis gebruiken, maar volgensmij is deze bijna identiek aan die van bovengenoemde merken.
        Is een mebraanhuis aan te passen zodat deze een 19mm wel fatsoenlijk aankan? Voor mijn gilardoni die op mn puch zit kan ik andere membranen krijgen met bijvoorbeeld 4 of 8 kleppen, is zoiets ook te krijgen voor de polini/malossi enof simonini mebraanhuisjes?

Edit; welke carburateur moet ik eigenlijk gebruiken ivm de stelschroeven die bij de originele dellorto’s allemaal aan de verkeerde kant zitten?

Tis altied moar eem!

arvid13690
        Topic starter

Update mbt de citta….
          Er zit een fris lakje op, nog even laten uitharden etc.
          De laatste onderdelen moeten nog bij elkaar gezocht worden voor het opbouwen kan beginnen, maar alle delen die gespoten moeten worden zijn klaar.
          IMG-20230402-WA0000

Tis altied moar eem!

Biermobiel21
          Bijdrager

Die staat weer strak in de lak, mooi kleurtje ook!
            Wat zijn je plannen voor deze citta? Komt hier dat pinasco-simonini-polini blok onder?

arvid13690
            Topic starter

Het idee van de citta is om hem max 55/60 te laten lopen, maar wel snel optrekken(vario oid)
              Dat zijinlaat blok komt onder de ciao, de citta is voor mijn vriendin de bedoeling is dan ook om deze weer op een funny te laten lijken.

Tis altied moar eem!

Smallride
              Bijdrager

Ik denk dat een 19 mm op zo een malossi membraampje nog prima kan.
                Er zijn veel betere membramen, maar niet in die bouwmaat. Op een peugeot 103 halen ze er hele leuke resultaten mee.

2

arvid13690
                Topic starter

Wegens verhuizen staan de projecten momenteel een beetje stil.
                  Maar desondanks heb ik wel wat spullen voor de citta weten te krijgen.
                  Oa een origineel wit achterspatbord en een nieuwe witte bananen zadel.
                  Leuke toevoegingen voor de citta lijkt me zo, enkels is de nok van het stuurslot gebroken en eigenlijk wil ik dit weer werkend maken. Dit is eigenlijk het enige wat nog niet goed is van de citta.

En voor de ciao kwam ik een blokje tegen via marktplaats waar ik toch echt al tijden stiekem naar zoek. Gelukkig lag het dit keer op een half uur rijden dus kon ik hem veilig ophalen. 😇

Van de verkoper hoorde ik dat dit blokje gereviseerd is door Erwin (de brandweer).
                  Hopelijk kan hij dit bevestigen want ik vraag me af welk merk krukas erin zit.

Bij het blokje zit een afgedraaid elektronisch vliegwiel, dit is mooi meegenomen..
                  En het allerbelangrijkste en misschien wel het mooiste de originele carburateur zit erbij en deze is ook nog niet gescheurd of gebroken op de bekende plekken.

De kenner weet inmiddels welk blokje ik heb aangeschaft, althans dat gok ik.
                  20230426_202035

Tis altied moar eem!

arvid13690
                  Topic starter

Weinig nieuws helaas op het gebied van de projecten. Alles staat er nog net zo bij als de laatste update..

De enige update is dit;
                    20230714_202758

Tis altied moar eem!
                  8 berichten aan het bekijken - 76 tot 83 (van in totaal 83)
                  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.