- Dit onderwerp bevat 82 reacties, 18 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 2 jaren, 8 maanden geleden door arvid13690.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
15 september 2017 om 14:01 #500097
De Pinasco DEPS cilinder heeft er idd een handje van vaak niet mooi uit te komen. Op het BDP raakt de zuiger de cilinderkop en in ODP zit de zuiger onder de poorterij. Bij mij was het voldoende een eigen voetpakking van 0,5 en aluminium koppakking van 0,4 te gebruiken en nu loopt de zuiger mooi vrij. Vreemd genoeg heb ik nu een squish van 1mm. Dit in combinatie met een Pinasco deps cilinderkop. Zoals Javad ook al aangeeft. Ik zal een eigen voetpakking maken van de gewenste dikte.
23 augustus 2022 om 17:33 #816675Hallo forum!
Sinds 2017 zeer weinig gedaan met de vespa brommertjes, heb destijds alles verkocht.
Maarja, zoals verwacht ben ik weer terug.
Een maand of 3 geleden had ik van een kennis een vespa ciao mix gekocht voor een bedrag waarvoor ik hem niet kon laten staan, spietje was gebroken toen ik hem kocht.
Deze heb ik vervangen en heb er een paar keer mee gereden, alleen die mix frame’s zijn naar mijn idee onwijs slap, en reed ook heel oncomfortabel.Nu na 3 maand heb ik het blokje eronder weg getrokken, en eens gekeken wat er voor cilinder opzat.
Dit is bijzonder genoeg een W-poort van Avionic ofzo?
Loopt heel goed moet ik zeggen.Maarja, toen had ik weer dat frame, opknappen vond ik zonde, gewoonweg omdat ik een mix niet mooi vind, en het voelt heel slap aan allemaal.
Maar niet getreurd ik heb via marktplaats een vespa ciao gekocht van het eerste model.
Gaaf brommertje, met 17inch 10 spakers.
Enkel is dit een snor frame, in de toekomst ga ik toch eens kijken om hem om te keuren naar brommer.
De eerste bestelling is alvast geplaatst bij jmpb.Nu heb ik enkel een probleem, het kenteken is geldig en niet gestolen. Alleen het chassisnummer klopt niet met wat op het pasje staat, of nja 1 cijfer klopt niet.
Op de brommer eindigt het framenmmr op 6069 en op het pasje op 6059.
Heeft iemand dit al eens vaker meegemaakt?Tot snel!
Tis altied moar eem!24 augustus 2022 om 10:08 #816684Hallo,
Vandaag toch maar gekozen om het RDW te bellen ivm het chassisnummer, dit zat me niet helemaal lekker, mede omdat ik van plan ben om hem om te keuren naar brommer tzt.
Ik heb het RDW uitgelegd wat het probleem was, en ik kan 7 oktober komen voor een chassisnummer check.
Ik ga er nog altijd vanuit dat het een typfout is, omdat het hele chassisnummer klopt op een cijfer na, 156069 is ingeslagen op de brommer en op het pasje staat 156059.
Hier dus later meer over..De brommer in kwestie;
Tis altied moar eem!24 augustus 2022 om 10:25 #816686Goed dat je weer terug bent Arvid, het blijft toch een terugkerend virus!
Hopen dat de RDW dit kan oplossen, lijkt mij inderdaad ook gewoon een typfoutNo replacement for displacement2 september 2022 om 12:28 #816770Hoihoi!
Vandaag wat pakketjes ontvangen voor de brommer.
Een met wat kapwerk, spatbordje, gaskabel, voetstepjes etc en wat montage materiaal.
En de andere natuurlijk een varioset.
Helaas is hiervan de as waar het grote tandwiel op komt niet goed, (pinnetje gebroken om tandwiel aan te drijven)
Tevens heb ik viavia een originele kabelboom kunnen krijgen voor elektrische ontsteking. Hier ben ik opzich heel erg blij mee omdat de brommer van origine contactpunten was, ik had dus ook het idee om alle elektronische extra componenten zoals claxon, remlicht etc werkende te krijgen op het oude type frame.
Het enige wat ik nu nog zoek is de bevestiging van de cdi aan de linkerkant van het frame, ik kan er ook zelf een maken, maar wou graag een origineel steuntje overzetten en vast lassen.Over de vario gesproken, zit er origineel wel of geen variobus in? Zou mooi zijn als dit wel zo was, want dan kan ik de brommer voor de keuring begrenzen op de vario.. 🙄

Tis altied moar eem!Even weer een update.
Heb zonet de brommer weer uit de hoek getrokken, en de onderdelen uit vorgaande post gemonteerd.
Helaas is de pasvorm van de kappen wel wat matig, terwijl ze wel van originele mal komen? Zal wel komen omdat het een oud frame is met nieuwe kappen denk ik, maar dat mocht de pret niet drukken natuurlijk.
Want wat is een vario een genot, ik was even vergeten na al die jaren vespaloos hoe een vario reed. 🙄

Verder had ik een trapas gekocht bij jmpb omdat de bestaande er niet meer uit zag, samen met een zijstandaard. Helaas is deze as veelste kort? 16mm ciao model, maar past van geen kant helaas.
De gaskabel ook direct vervangen, en de remkabels afgesteld ivm een hele grote vrije slag.
En natuurlijk het voorspatbord erop gezet.Nu de laatste dingen nog afronden, zoals de kabelboom vervangen en een hele mooie en vooral nette manier bedenken om de cdi te monteren op het frame.
7 oktober staat eerst het chassisnummercheck op de planning, hier verwacht ik niet al teveel problemen van eigenlijk.
Voor in de winter is het plan natuurlijk de hele brommer strippen en laten spuiten, weet iemand toevallig de kleurcode van de velgen? Is naar mijn idee de originele kleur van een bravo?Tot later!

Tis altied moar eem!12 september 2022 om 00:13 #816890Goed je hier weer te zien Arvid, die kappen horen gewoon netjes te passen hoor…
12 september 2022 om 00:14 #816891Had je niet ipv dit frame laten zien en omkeuren bij de RDW een ander ciao frame met geel kenteken kunnen kopen?
12 september 2022 om 10:20 #816892Was inderdaad wel makkelijker geweest.
Ik kon dit frame alleen goedkoop kopen, en ik hou wel van een uitdaging. Maar, mocht ik een frame tegenkomen met geel kenteken, dan is de kans goed aanwezig dat ik daar voor ga.Tis altied moar eem!Hallo!
Zoals aangegeven moest ik vandaag naar het RDW voor een chassisnummer check en eventueel herinslag.

Bij aankomst met de keurmeester bekeken en uitgelegd wat er aan de hand was, hierbij werd het bloknummer ook opgeschreven om te kijken of dit overeen kwam met de data van het RDW. Ik had toen al gelijk aangegeven dat het originele blok defect was, en deze dus is vervangen.Na ruim een uur kwam de keurmeester met het goede nieuws dat er inderdaad een tyofout gemaakt was door het RDW, en dat dit kostenloos zou worden aangepast. Maar omdat er een ander motorblok onder zat moest hij op de rollerbank… Dit was niet iets waar ik rekening mee had gehouden, en heb dus ook mij setup niet veranderd van de voren.
41mm w-poort ar
Polini hogedruk kop
Bromcarters
12/10 carb
Malossi filter
VarioToen de vraag of hij starten wou omdat hij de hele tijd op de fietsstand stond, eerlijkheid duurt het langst zeggen we dan maar. Ik de brommer starten, warm rijden en toen op de rollerbank..
Stiekem kneep ik hem wel een beetje omdat hij normaal 60 loopt, alleen had ik kort geleden de drukveer veranderd voor een gele.. op de rollerbank kwam hij dus niet door zn powerband op een of andere manier en liep hij 32km na correctie 27.Eind goed al goed, want nu is dit motorblok officieel goedgekeurd voor dit frame, dit zal straks dus ook in de data staan bij het rdw.
Meer updates zullen nu snel volgen omdat het frame nu officieel goedgekeurd is!
Groetenn!
Tis altied moar eem!8 oktober 2022 om 12:20 #817177Ha nice..kan me goed voorstellen dat je even het zweet uitbrak wbt de rollerbank😅
No stress, all fun and a bit of speed12 oktober 2022 om 23:14 #817292Hi!
Ik wil toch alvast wat los laten met betrekking tot het spuiten tzt..
De groene velgen bij het zwarte frame past op een of andere manier heel goed bij elkaar, dus ik wou dit eigenlijk zo laten.Alleen jammer genoeg hebben de velgjes wel behoorlijk wat lak schade, weet er iemand heel toevallig de naam of de kleurcode van de bravo?? 🙄
Gezien de bravo en ik dacht ook citta geleverd zijn met onderdelen in deze kleur groen, leek het me wel leuk om een bravo kwa kleurstelling na te maken.
Dus een zwart frame, met groene velgen en wat groene details.
Nu heb ik al stuurschuim in de juiste kleur groen gekocht, maar ben nog zoekende naar andere onderdelen in deze kleur groen.Ik was en ben ook opzoek naar een koplamp en achterlicht rooster van kunststof, maar ik twijfel er aan om deze 3d te laten printen in jawel ook groen. Hier wil ik alleen jullie mening om vragen, zullen groene roosters mooi staan? Of is zwart toch beter? 💡
Vanmiddag heb ik nog even een blokje om gereden met de brommer, maar ik merk toch dat er bovenin meer te halen valt kwa top. Dit komt 100% zeker door oa de uitlaat en de voeding van brandstof, maar ook door een niet goed afgestelde vario. Is er iemand die een idee heeft wat voor afstelling juist is op mijn setup? De rollen zijn naar mijn aan de lichte kant ivm overtoeren.
De setup is nu alsvolgt
41mm AR
43mm polini kopje
Elec carters met 12mm inlaat
12/10
Malossi luchtfilter
Ori uitlaat 😳Malossi vario
100mm schijven
Gele drukveer
Std trekveren
1:10,5 vertandingEn als ik het goed heb 7gram rollen?, zaten bij de malossi vario in de set.
Hij trekt echt geweldig, maar voor mijn gevoel heeft hij toeren over.
Tot de volgende update! 😉
Tis altied moar eem!7 november 2022 om 23:31 #817621Hoi!
Een tijdje terug heb ik een si opgehaald voor mn vriendin, de bedoeling was om deze op te knappen. De kleuren zouden dan iets met zwart en paars worden, maar ook iets van meerdere kleuren leek haar leuk.
Echter was de si toch wat te zwaar en te lomp. Zodoende ging ik opzoek naar een citta..Op marktplaats viel mn oog op een funny, met de kleuren erin die we de si wellicht zouden geven.
Deze hebben we zaterdag opgehaald, helaas liep de brommer niet meer.
Na het reinigen van de carburateur en contactpunten liep de brommer heel even waarna hij alleen maar probeerde aan te slaan, maar niet bleef lopen.
Na het demonteren van het blok vielen een aantal dingen op.
Oa een zuiger met ver versleten zuigerveren, en een ontstekingsdraad welke aangelopen heeft tegen de nok, deze maakte af en toe denk ik iets van sluiting.De zuiger in kwestie, wel zonder veren;

De kabel;

Ook de contactpunten waren achteraf niet zo geweldig. Bij jmpb heb ik wat onderdelen besteld zodat het blokje straks weer lekker fris is.
Helaas mist het rubberen “dopje” in het vliegwiel, als iemand deze nog heeft neem ik hem graag over.De citta verdiend nog wel wat optische aandacht, ook staat het achterwiel er wat scheef in? Slappe achterbrug, of toch een andere oorzaak?
De citta staat er momenteel zo bij.

De ciao staat momenteel nog even in de hoek van de schuur, hier wil ik as weekend weer het eea doen. Hiervoor zijn al wel wat onderdelen binnen gekomen, oa een setje voorvorkdempers met beugels en een leuke extra bagagedrager/rekje
Laterss!
Tis altied moar eem!8 november 2022 om 10:15 #817627Leuk klusje toch.
Paar kleine dingetjes repareren en je hebt een rijdende Citta.
Nieuwe zuigerveren doen ook wonderen idd.
Die twee rare lampjes vervang je toch wel voor een nette koplamp?Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.8 november 2022 om 15:27 #817638Leuk klusje toch. Paar kleine dingetjes repareren en je hebt een rijdende Citta. Nieuwe zuigerveren doen ook wonderen idd. Die twee rare lampjes vervang je toch wel voor een nette koplamp? Gr. Wim.
Er komt zeker een origineel koplampje in! Dit lijkt inderdaad oorlog haha
Tis altied moar eem! -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.