Vespa-Ciao.NL
:: Arvid’s perso

Home Forums Perso’s Projecten Arvid’s perso

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 83)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

arvid13690
    Topic starter

De ciao heeft helaas heel lang stil gestaan in een niet geïsoleerde schuur..

Tis altied moar eem!

arvid13690
      Topic starter

Hallo mede vespaliefhebbers,

De afgelopen tijd weer het eea aan de ciao gedaan.
        Allereerst is de grootste update nu de vario.

Setup is nu:
        43mm Pinasco deps 22 mm flens.
        43mm Polini cilkop.
        13/13 @68
        malossi luchtfilter.
        Bewerkte kickstart carters.
        Polini top one.

Gele drukveer, witte trekveren @100 mm schijven.
        Polini voorvario @8 grams rollen.

Nu is het probleem dat de ciao vreselijke overtoeren heeft op top en heel erg inhoud, mijn vermoeden gaat uit naar de snaar.
        Voor mijn gevoel staat deze nog te slap, het blok staat al wel helemaal op de voorste stand.
        Daarnaast kan ik de ciao niet meer aan kicken om dat de ketting te kort is, nu heb ik een nieuw ketting besteld, alleen is deze of 1 tandje te lang of 1 tandje te kort. hierdoor kan ik hem dus niet goed afstellen en trap ik over de ketting heen. Ik denk dat ik hiervoor als oplossing een spanner ga maken, hoe ik dit ga doen weet ik nog niet dit moet ik nog even bedenken.
        Nu is probleem 2 dat de ciao ook met geen mogelijkheid meer wil starten, ploft wel in de pijp af en toe maar verder.. wel had ik de laatste paar keren last dat hij bij de kop plofte, dus ik vrees dat het kopje niet lekker vlak meer is.

Hier een filmpje van mijn snaar voor het spannen van mn blok:

Duidelijk dat hij hier veelste slap staat, nu heb ik hier 2 snaren liggen. Die voor de 100mm en voor de 90 mm schijven, de kortste snaar past wel, maar staan dan wel strak op de achterste stand van het blok.

De ciao staat er momenteel zo bij:

Met kappen:

Van de week maar eens bezig met de kettingspanner en de cilinderkop.

Tot de volgende post!

Tis altied moar eem!

Wilk1985
        Moderator

Ciao staat er strak bij hoor 🙂

Een variosnaar moet niet te strak staan, maar op jouw filmpje staat hij veel te los (cool filmpje trouwens 8))

Hij moet een beetje op de achterste schijven liggen, wel zo dat hij de schijven nog niet uit elkaar drukt. Als je hem zo strak spant als je je mono snaar zou spannen zou hij wel de schijven al uit elkaar drukken, kijk hiervoor uit.

Ik vind je gele drukveer erg strak, ik zou er een wat zwakkere inzetten en van daaruit de rollen naar beneden gaan afbouwen, steeds lichter dus tot het perfect loopt.

Ik ken mensen die een gele drukveer prima vonden lopen bij een setup als dit, mijn ervaring is dat het vooral veel overtoeren geeft.

zevenenergie
          Donateur

Hoe heb je dat filmpje gemaakt? :thumb

Ik neem aan dat hij stationair draaide? Dan pakt hij niet elke slag en als hij 1 keer overslaat heeft de volgende slag een heel schoon mengsel in de verbrandings kamer dat geeft een hardere klap en dat zie je terug in dit beeld.

Je vaste schijf van je voor vario hobbelt een beetje.
            Alles bij elkaar niet het eind van de wereld. 😉

arvid13690
            Topic starter

Dat alles op het filmpje zo beweegt komt mede door de snaar.
              Dit filmpje heb ik in de slowmotion stand gefilmd met mijn samsung s4.
              En het ploffen was tijdens het aantrappen/rennen, dit komt vermoedelijk door de cilkop of koppakking.

Tis altied moar eem!

arvid13690
              Topic starter

Was ie weer..

Omdat ik niet echt tijd had om even serieus te kijken naar mn ciao, heb ik hier vanavond maar even aandacht aan besteet met resultaat!
                De bougie vonkte wel, maar was telkens kletsnat oftewel geen vonk.
                Dus heb ik even een andere bougie geprobeerd en jahoor daar was ie weer.
                Ditmaal heb ik alles direct goed afgesteld, dus nu loopt de ciao echt super!

Dit was het eerst weer.

Tis altied moar eem!

Javad
                Donateur

Klinkt mooi hoor :thumb
                  Lijkt me een mooie cilinder om mee op een geveild blokje te rijden.
                  En inderdaad, een vers bougietje kan wonderen doen.

<3 Thunderstone
                  Check mijn perso!

arvid13690
                  Topic starter

Hoop hem deze week in middelstum te hebben, dan kan ik bezig met de kickstartspanner.

Tis altied moar eem!

Javad
                    Donateur

Heb je familie in Middelstum?
                      Kom anders even langs als je zin hebt, Akkerstraat 8.

<3 Thunderstone
                      Check mijn perso!

Lennaert
                      Sleutelbeheerder

waar is je koelkapje

arvid13690
                        Topic starter

Ik werk in middelstum Javad!.
                          Die zit er nu weer op! @Lennaert

Tis altied moar eem!

Javad
                          Donateur

O je knutselt op je werk wat aan de brommer?

<3 Thunderstone
                            Check mijn perso!

arvid13690
                            Topic starter

Nee dat niet hoor, maar heb daar al het mooie gereedschap liggen dus dat is 10x fijner sleutelen dan thuis.

Tis altied moar eem!

arvid13690
                              Topic starter

Hallo guys,

Afgelopen week had ik weer eens tijd om de ciao verder klaar te maken.
                                Probleem was nogsteeds de kickstartinrichting.
                                Kicken wou wel maar sloeg helaas door omdat de ketting te slap was.. en korter maken werkte helaas niet omdat hij dan veelste strak stond..
                                Vermoeden gaat voor mij dus uit naar de snaar, deze is denk ik zelf tekort, hierdoor kan de motor niet ver genoeg naar voren waardoor de ketting niet strakker kan.
                                Welke snaar heb ik eigenlijk nodig voor 100 mm schijven en polini voorvario?
                                Na het lange stilstaan was het nog steeds starten lopen, helaas lekt de kop soms wat deze is denk ik niet helemaal vlak meer..

Verder wil ik de brommer wat sneller hebben, dus zat te denken aan een speedengine icm de pina deps en een top one. Weet niet of dit veel sneller gaat lopen?, maar klinkt in mijn oren wel als een leuke setup.
                                Dit volgt later nog.

Hier nog een filmpje;

Dit was em eerst weer.

Latersss

Tis altied moar eem!

Javad
                                Donateur

Klinkt lekker en loopt netjes stationair.
                                  De maat snaar voor een Ciao met 100mm vario koppeling is 13 x 975

Ik zou gewoon een kettingspannertje maken van een oude pistonpen, kun je de maat van de ketting zelf instellen.
                                  Heb ik ook altijd gehad, werkt perfect.

Dus je wilt Speedengine gaan rijden en vraagt je af of dit sneller is?
                                  Ja dit is sneller en trekt ook nog eens harder op, helemaal als je een grotere carb neemt.
                                  Wat ga je dan met de poorterij van de deps doen? Ga je dat kanaal doortrekken in de Speedengine of niet?

<3 Thunderstone
                                  Check mijn perso!
                                15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 83)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.