Vespa-Ciao.NL
:: Army Ciao

Home Forums Perso’s Projecten Army Ciao

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 21)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

HaroldPot
    Topic starter

Al een tijdje liep ik met het idee om iets aparts te maken, ik weet zeker dat sommige van jullie het mooi vinden maar ook zeker jammer, in ieder geval is het behoorlijk in de richting gekomen van wat ik in mijn gedachten had.

Begin dit jaar kocht ik voor 75 euro een Ciao die de gloriedagen al lang voorbij was, veel roest en slecht lopen. Na een nieuw luchtfilter, Bougie en iets kleinere sproeier liep de Ciao weer als een zonnetje. Ik had nog een setje velgen die ik heb gestraald, lagers en remmen vervangen en daarna matzwart gespoten.

Bij een dumpshop in Kampen kocht ik twee oude munitiekistjes, deze wou ik gebruiken als kofferset.

Alles moest uit elkaar, er zat erg veel roest aan de onderdelen dus ik heb alles maar gestraald, omdat de motor erg goed liep heb ik die in elkaar gelaten. Na het stralen heb ik alles twee keer in de primer gezet en geschuurd met korrel 600.

Op de Ciao zat een achterlamp van een Puch maxi… tssss.. na wat rondneuzen op marktplaats kwam ik deze beauty tegen.

Na vele uren schuren en pollijsten is dan eindelijk de dag daar dat alles in mijn gewenste kleur, Mat Groen wordt gespoten, een collega van mij heeft hier aardig wat ervaring mee en helpt me.

Na een uur of wat monteren krijgt mijn idee al vorm.

Bij http://www.plakletterdiscounter.nl/ bestel ik setjes met stickers om het geheel een beetje in stijl te laten.

Ik heb echt uren zitten zoeken naar een andere kleur zadel dan wit of zwart maar niets te vinden, in ieder geval ben ik er al wel achter dat het zadel van PVC is en neem ik maar de gok om deze met inkt te spuiten, ik zorg voor een bruine mat inkt op basis van oplosmiddel (MEK) en spuit deze… het resultaat mag er zijn.

Vandaag, 12 juli 2014 ben ik de trotse bezitter van deze U.S.Army Ciao, op de “koffertjes” komt nog een U.S.Army ster, deze heb ik op Ebay besteld.. zal nog wel een paar dagen duren.

Vandaag even de tank vol gegooid en een stukje rond gereden, onderweg even een paar foto’s gemaakt.

Harold

JoeriH
      Bijdrager

Welkom Harold!

Dat is een mooi Ciaotje geworden! Leuk idee van die munitie-koffers, staat erg netjes.
        Ik betwijfel dat iemand het jammer zal vinden. Je hebt hem tenslotte alleen maar mooier gemaakt en geen onderdelen gesloopt.

Guido
        Donateur

Hij is zeker mooi.

Edjuh
          Bijdrager

Leuke legerciao geworden!

beunhaaz
            Bijdrager

Dat zadel heb je mooi gedaan ! Doe je dit ook voor andere leden? Maar dan in het wit? ^^ Het kan namelijk leuke effecten opleveren

kv050
              Bijdrager

Hahaha wat een plaatje van een ciao, ik vind dat hele leger thema echt heel goed gelukt!

bram0vitz
                Bijdrager

ziet er goed uit, mooi gedaan met die koffertjes, kan je teminste nog een beetje spul meenemen!

beetje prutsen hier en daar
                  Link naar Mijn collectie / Projecten.

HaroldPot
                  Topic starter

beunhaaz :
                    Dat zadel heb je mooi gedaan ! Doe je dit ook voor andere leden? Maar dan in het wit? ^^ Het kan namelijk leuke effecten opleveren

Het was voor mij ook een grote gok of het wel of niet wou, ik heb een diep rode kleur over het zwarte zadel gespoten dat daarna mat donkerbruin opdroogde, het had net zo goed kunnen mislukken, ben behoorlijk lang bezig geweest om de goeie kleur te krijgen. Wat zou er met het witte zadel moeten gebeuren?

speedbuxy
                    Bijdrager

Meest geslaagde army Ciao die ik tot nog toe heb gezien:thumb

Wilk1985
                      Moderator

Ik hou van de manier waarop je werkt! Het resultaat mag er zijn!

Klein detail trouwens, het achterlicht dat erop zat toen je hem kocht hoort op dit model, en is inderdaad ook geleverd op de Puch Maxi. Het achterlicht dat je er nu op hebt zitten is van het model ervoor. Als je het mij vraagt past het huidige achterlicht wel beter bij het thema trouwens!

Lekker toeren nu! Je bent nog ruim op tijd om de mooiste dagen mee te pakken.

DinoH
                        Donateur

Vette Ciao zo!

Intellect80
                          Bijdrager

Strak Ciaotje hoor :thumb
                            Die munitiekoffers? Erg gaaf! Doet me weer denken aan de tijd dat ik die koffers vol met 7.62 patroonbanden mee moest slepen tijdens oefening :p

No stress, all fun and a bit of speed

Dr Gonzo
                            Donateur

Ik had dit topic nog niet gezien, maar kwam in de dump van die kistjes tegen..Er past precies een 5 LT jerrycan in, dus gekocht…Samen met 4 bussen verschillende kleuren camouflage lak en een pak met sjabloon letter, een hoop legergroene riemen en banden, tasjes enz enz
                              Ik was al naar oorlogsverlichting te zoeken op M-P…zie ik dat er al een army Ciao is…:|

Ik ga hem toch maken, daar niet van…maar sorry dat ik je ontwerp ‘ steel’ ….:D

Maxicaan
                              Bijdrager

Mooi ding man!! Ziet er echt stoer uit:D

HaroldPot
                                Topic starter

Dr Gonzo :
                                  Ik had dit topic nog niet gezien, maar kwam in de dump van die kistjes tegen..Er past precies een 5 LT jerrycan in, dus gekocht…Samen met 4 bussen verschillende kleuren camouflage lak en een pak met sjabloon letter, een hoop legergroene riemen en banden, tasjes enz enz
                                  Ik was al naar oorlogsverlichting te zoeken op M-P…zie ik dat er al een army Ciao is…:|

Ik ga hem toch maken, daar niet van…maar sorry dat ik je ontwerp ‘ steel’ ….:D

Ik ben erg benieuwd wat jij er van maakt Dr Gonzo

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 21)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.