Vespa-Ciao.NL
:: Apparaat carterdruk verhogen?

Home Forums Techniek Opvoeren voor gevorderden Apparaat carterdruk verhogen?

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 31)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Edjuh
    Bijdrager

Zoals ik al zei, een goede expansieuitlaat fungeert als een turbo : -) En is ook een uitdaging om te maken.

SirJohn
      Topic starter

ja bedankt edjuh ik denk dat jouw oplossing idd de beste is

tnerual
        Bijdrager

hehe ja klopt

met me mtx-r met GE2 cil, ori GJ0B uitlaat 18mm ori keihin, H2 HD kop en groot membraan..
          vanaf 6000 toeren VLIEGT de brommer echt, moet me super hard vasthouden 😛

tvmierlo
          Donateur

tnerual :
            hehe ja klopt

met me mtx-r met GE2 cil, ori GJ0B uitlaat 18mm ori keihin, H2 HD kop en groot membraan..
            vanaf 6000 toeren VLIEGT de brommer echt, moet me super hard vasthouden 😛

een automaat brommer is dan motorisch echt anders(powerband, max toerental, koppel/vermogen), dus is niet echt te vergelijken. Bij een schakelbrommer is het begin van de powerband bij 6000 toeren dan ook vrij laag.

Succes met de compressor. Zoals Edjuh al aangeeft heeft een goede expansieuitlaat ook een “turboeffect”.

SpeedDemon
            Bijdrager

Ik dacht in eerste instantie niet dat drukvulling zou werken ivm de keerringen, deze zouden er dan uit worden gedrukt. Maar…

Nou lijkt dat niet veel maar je moet indenken dat die orgineel 9,5 hele pk’s hebben. Mijn Polini 207cc heeft er 32 en hij drukt daar nog eens 10pk extra bovenop.

Daan777
              Moderator

Die blaast wel ja:P

ritze
                Bijdrager

zo zie je maar:P

maar ik vind uitlaat aangedreve turbo maar poep.
                  kan beter een compressor setje maken denk ik

De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
                  Link naar Mijn collectie / Projecten.

ChrisNL
                  Bijdrager

@ speeddemon

is dat vespa’tje 2 of 4 takt?

Edjuh
                    Bijdrager

Vespa= 2takt. Heb je het geluid uit staan ofzo?

Volgens mij is de et4 de eerste 4 takt ‘vespa’.

AA-T
                      Sleutelbeheerder

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.37502

Even een bumpje, miss weet iemand hier iets van te maken..
                        Kost geen drol, wel 2 – 3 weken wachten voor het vanuit hong kong op je deurmat ligt.

ritze
                        Bijdrager

lijkt me niet echt goeie pik, want dan zal ie waarschijnlijk de lucht door de sproeier de carb in blazen.

of je moet de carb voor het zuig gedeelte zetten dan werkt het misschien wel 😀

De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
                          Link naar Mijn collectie / Projecten.

SpeedDemon
                          Bijdrager

Ik zou ff een bruksanvisung (handleiding) zien te vinden want ik snap het plaatje niet…

AA-T
                            Sleutelbeheerder

Ik zou ook totaal niet weten hoe het gebeuren werkt.
                              Je moet er sowieso vanuit gaan dat dit voor 4-takt is, het is immers voor auto’s

Voordat ie bij ons zou werken, zou de volgorde als volgt moeten zijn:
                              blok – inlaat – compressor – carburatuer – luchtfilter.

Ik hou me er zelf verder niet meer mee bezig, maar zag dit staan
                              en dacht; miss is er nog iemand mee bezig, dan is dit een goedkoop iets om mee te prutsen..

ArvidW
                              Donateur

Haha, wat een ongelofenlijk crap ding. Dat ding is geen compressor. Het ding is niet meer dan een smoorventiel, filter en vacuummeter.

Het enigste wat je ermee kunt doen is gecontroleerd valse lucht aanzuigen. Zo “werkt” hij ook in een auto: luchtmassameter om te tuin leiden maar dit kun je ook met een priem.

Ook mooi:

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                                Home made engine dyno

AA-T
                                Sleutelbeheerder

Geweldig :p Weten we ook gelijk de werking..
                                  In dat geval is het een waardeloze bump geweest..
                                  Maar toch ben ik wel benieuwd of er nog mensen verder met het idee zijn gegaan..

Edit:
                                  Helemaal nou jij ook nog eens met dat soort plaatjes komt.
                                  Doet me wel erg denken aan een mythbusters aflevering waarin ze brandstofbesparende producten gingen testen.
                                  Helaas, en vooral gek genoeg :con bleek geen enkel apparaat/systeem brandstof te besparen.

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 31)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.