Vespa-Ciao.NL
:: angel’s ciao px 25

Home Forums Perso’s Projecten angel’s ciao px 25

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 89)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

angel
    Topic starter

😀 Net gekocht:

Ik heb hem dus gekocht van mijn neef en nicht en staat al zo’n 1.5 jaar stil. Papieren zijn erbij maar bouwjaar etc. weet ik niet…Voor 90 euro best een leuk koopje vind ik =)Brommer is eigenlijk nog in een supergoede staat is alleen een beetje heel erg vuil…
      Plannen zijn:

– kuisen en chroom opblinken
      – startklaar krijgen

Verdere toekomst:

– snelle uitlaat
      – uiterlijk wat stoerder krijgen
      – misch. een 13/13 carb.

Iemand een idee van welk bouwjaar deze is? Vind ik nergens op de papieren…IS een piaggo vespa ciao px 25

EDIT:

gewoon op balkje klikken da zie je foto (ik ben zooo slech tin foto’s plaatsen)
      FonS: hij doet het al hoor, kijk zelf maar even hoe ik het heb gedaan 😉 dan weet je het zelf ook weer

Mike
      Bijdrager

als er een keteken op zit heb je het zeker leuk gedaan man! helemaal als het een snorrie is:)

Mike

angel
        Topic starter

thanks, iemand een idee van welk bouwjaar dit beestje is? 😕 Heeft nog de klassieke chromen spaakwielen, hoog stuur en zo’n mooi zadel en koplamp met ingewerkte snelheidsmeter. Op het spatbord achteraan staat px en ergens op de zijkant van het frame is er een plaatje met een nummer in en het model: px 25. Vermoedelijk 25 omdat het een snor is….Ben er wel trots op dat het geen verneukte basis is zoals de meeste 8)8)8)

hansieb
          Moderator

Bouwjaar boeit toch niet zo ? of wil je het echt weten??? anders piaggio maar ff een mailtje sturen!

Wel geinig fietstassen eraf en stepjes monteren en nog wat leuks ermee doen komt vast wel goed :thumb

angel
            Topic starter

jep! Wil hem gewoon wat stoerder maken maar zeker neit verneuken…Gewoon fietszakken eraf, wat chromen stukken steken (heb al wat ideetjes) en misschien een nieuw laklaagje, hangt ervan af wat morgen brengt…Morgen eerste sleuteldag.

To do:

– kuisen
              – motor vrijmaken zodat ik het eens allemaal goed kan bekijken

FonS
              Bijdrager

@Mike : is een belgje, hebben ze geen kentekens he 😉

@Angel : als de originele lak nog goed is, zou ik die gewoon zo laten.
                voor het bouwjaar moet je eens aan de onderkant van de remhendels kijken, daar staat een rondje met bijv. 95 erin :thumb

Mike
                Bijdrager

oh, dat had ik ff nergens op kunnen aken uti tekst of foto’s..:D

maarre je moet je frame nummer door mailen naar piaggio benelux, dan weet je het zo!

enne.. geen lak is zo goed als de std lak he.. wellicht issie wat dof maar zet hem ff in de was nadat je heb goest schoongemaakt hebt , dan blinkt ie erover! zelfde geld voor je spaken

en stoerder maken : wat ik persoon heel gaaf vind met spaakwielen (en in jou geval zal dat dan zijn) =

-Stuurschuimpies
                  -steps ipv trappers
                  -Dikke bandjes (michelin m29 s dikte 2,25 bijvoorbeeld )
                  -budyseatje
                  -leo krulletje ( die toont lekker stevig en is goed op std setup )

succes man:D

Mike

angel
                  Topic starter

bedankt, velgejs zijn al gered dankzij staalwol, blinken echt zalig en lak moet herspoten worden..Onder fietszakken zat schade van te vallen wrs.

To do vandaag:

beginnen met de demontage van het blok:D

angel
                    Topic starter

morgen gaat het blok eraf, zowaar ik angel als nick heb :! Dus to do 26/12/07:

blok demonteren en opkuisen

angel
                      Topic starter

Heel goed nieuws…Het onverwachte is gebeurt op 26/12/07:

na de carburateur, filter en de bougie gekuist te hebben startte het brommertje na de eerste poging…En rijd super (euhm…Ssst mag eigenlijk nog niet rijden, nog een jaarte geduld) dus na nieuwjaar gaan we een malosi powerfilter bestellen en een simonini pro line uitlaat 😀

FonS
                        Bijdrager

nice :thumb

maar wel zorgen dat je deze goede sproeier in je carburateur zet, als je de filter & uitlaat wilt veranderen he :!

Loek
                          Bijdrager

Misschien kun je, als je hem wat harder wilt laten lopen, beter een gewoon bromblok met achterklok kopen.
                            dat kost je tweedehands misschien 75 euro bij elkaar incl. 12/10 carb. Dan rijdt ie lekker 45-50.
                            Een Proline (85 euro excl. verz.) op totaal standaard snor setup zal echt wel minder hard gaan dan een standaard brom.

angel
                            Topic starter

iemand dan een idee hoe ik de trekkracht kan verbeteren zonder standaard snelheid naar de zak te helpen 😕 Bwah de snelheid boeit me niet echt anders ben ik hem kwijt aan de blauwtjes, het gaat me vooral om trekkracht.

Loek
                              Bijdrager

Bromblok, snorklok laten zitten, en de grootste poelie pakken die in het frame past.

diac
                                Bijdrager

Bromblok, Snorklok, 95 Poelie, Originele Brom uitlaat en je gaat 30-35 schat ik?

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 89)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.