Vespa-Ciao.NL
:: angel // ciao

Home Forums Perso’s Projecten angel // ciao

15 berichten aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 63)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

mxmonster
    Bijdrager

leuke si , na al die veranderingen die nog moeten komen word hij zeker mooi

-RobinvS-
      Bijdrager

Jij houd wel van…afwisseling:o

maar zien er leuk uit, toch blijft een Citta het mooist

angel
        Topic starter

de si 😀 is blijkbaar van bouwjaar 1986 :thumb Old skool bby :!

moet zeggen zit lekker laag :lol Zal ook wel komen omdat er geen vering opzit xD moet wel zegge die spaakvelgen mistaan hem niet direct xD Maar of ze blijve dat weet ik niet

drie dingen die uit de box met onderdelen kwamen :bier Aftermarket spatbord, gasveer (moet nog even iets vinden om zoiets te kunnen monteren of anders komen er gewoon 2 gewone veren onder –> een per kant..Zie ik wel nog)en de tweede ‘luchthapper’ voor de zijkap

en in deze kleuren ga ik hem spuiten:

hierbij dus me racer (moet wel nog deftig in elkaar gestoken worden maar word toch grotendeels gedemonteerd dus ik zal even de moeite niet meer doen :lol

von hirkebosj
          Bijdrager

dat spatbord is een “aero” spatbord, die kun je kopen bij jmpb bij de puch maxi afdeling 😉

verder ziet het er wel leuk uit, ben benieuwd 😀

angel
            Topic starter

keb nog vanavond een nieuw zadel eropgebeund met meer comfort..:D Is het enigste restant van de eerste fiets van me ma :lol

en ja het zit er scheef op maar heb hem al gelost en opnieuw vastgemaakt maar bleef scheef zitte :boos:? Het werd donker dus dan toch maar foto gemaakt om er een te hebben xD

To do na me vakantie na frankerijk:

rustig verder bouwen aan de si
              me ciao zwart spuite en em klaar zette als testbrommer 😀 (ik ga de si rustig opbouwen en alles testen op de ciao en als het goedgekeurd is komt het naar me si :thumb) –> zo dient me ciao’ke ook voor iets nog he :bier

angel
              Topic starter

tis al een tijd geleden dat ik nog iets gedaan heb aan de si 😀 Maar ja zat ook in frankrijk 8) daar stond nog een oude superia oldtimer fiets waarvan ik de koplamp mee heb genomen naar belgie..:lol

RESULTAAT:

is brak afgewerkt maar doet moet ik nog voor kijken

TO DO:

* achterbrug schuren en nog eens schuren en spuiten (kleur word antraciet metallic)
                * kader bij spuiten waar er gelast is
                * camino tank spuiten
                * afwerken
                * klein fietslampje op batterijen en een fiets achterlicht op batterijen netjes monteren (moet toch wel veilig zijn xD :D)
                * blokje met gevijlde inlaat en 13/13 proberen samen te steken (maybe als ik de tijd/zin en nodige hulp van mijn vader krijg anders doe ik het op school)

de rest doe ik op school..

AxeS
                Bijdrager

Jezus.. wat ga jij beunhaas om met je spullen man! Haal eens een ciaotje van top tot teen uitelkaar. Daar leer je zoveel van! Al die brommers al in korte tijd. Die racer ziet er wel goed uit nu, persoonlijke mening.

Greets..

angel
                  Topic starter

AxeS :
                    Jezus.. wat ga jij beunhaas om met je spullen man! Haal eens een ciaotje van top tot teen uitelkaar. Daar leer je zoveel van! Al die brommers al in korte tijd. Die racer ziet er wel goed uit nu, persoonlijke mening.

Greets..

11 brommers in 1.5 jaar tijd en heb er nu nog 4 😀 Intussen ook nog wat gesleuteld:

eerst camino tankje en spatbord in de primer gezet:

toen in de kleur:

en tevens mijn zijkappen en scoops in kleur gespoten:

toen ook maar een vierspaakvelgje die ik had liggen gespoten:

deze week ergens band van de fietsspaakvoorwiel die erop zit op deze leggen :thumb

en even een ‘nutteloze’ foto met een paar onderdelen:

Setup word eerst:

50cc standaard met imitatie zuiger
                    citypower of sito +
                    std snorcarters met std kruk
                    12/12 carb
                    malossi luchtfilter of bewerkte standaard

–> moet geld hebben voor de nodige kabels en dergelijke

later moet er nog een ander uitlaatje komen, 43mm cilinder en dan ook nog ooit es gevijlde carters. Maar allemaal op het gemak.

AxeS
                    Bijdrager

Dat ziet er al beter uit man! :thumb Schuur jij ook eerst?

angel
                      Topic starter

jh ik schuur mijn onderdelen 😀 De velg is gewoon redelijk vlug gedaan maar ja…Nu het belangrijkste nieuws:

BESTELLING GEPLAATST!!

zuiger 38.2mm pen 10 (voor me tijdelijke standaard cilinder die ik liggen heb)

tecno circuit (was niet veel duurde dan sito dus heb deze maar besteld, weet dat het niet ‘superdeluxe’ uitlaten zijn jh)

—> en ja ik weet dat het geen superuitlaat is maar heb deze liever dan een standaard 😉

poulie 95 & v snaar (geen foto nodig vind ik, iedereen kent dat wel;))

blauwe benzineslang 1 meter (omdat hij ooit blauw word en vond het nu eenmaal vet)

benzinekraantje si (oude was kapot)

en ook nog even bij de dealer een sproeier besteld voor af te stellen natuurlijk.
                        setup word dus:

50cc piaggo met nieuwe zuiger
                        std snor carters en krukas
                        tecno circuit
                        12/12 carb (om het maximale uit de 12mm inlaat te halen)
                        malossi luchtfilter

en afhankelijk welke v snaar het is (staat 95 bij dus vermoed poulie 95) de poulie (heb 70, 80 & 105 al liggen dus heb die 95 besteld dan ben ik zeker)

AxeS
                        Bijdrager

Heb nog rol van 10m blauwe benzine slang ! 🙂 haha, komt altijd van pas hea :!

angel
                          Topic starter

even passen natuurlijk of het wel mooi zou staan :!

GOEDGEKEURD :lol

nu bandje om fixen:

@ work:

en ik dacht klaar te zijn…:

MAAR DAT KRENG LOSTTE WEER :boos :boos :boos :boos :boos

dus dacht ik even plakken en het is wel opgelost..Niet dus hij lost heel de tijd, andere buitenband geprobeerd, andere binnenband, binnen en buitenband gecontroleerd..Dus wat kan het dan zijn? Iemand zei me een keer naar de velg te kijken. Nog tips want ik word er gek van 😀 Ga tips verzamelen en ga morgen of vanavond weer aan de slag..

dus kortom vandaag een beundag waarvan alles mislukt xD

maar ja hopelijk snel meer (met een band die niet lost)

iemand tips? ik hoor het graag

EDIT:

ik ga voor een leuke prijs een complete si ophalen en als die door gaat en thuis staat ga daar op verder werken want er is echt ongelooflijk veel werk nodig aan de si..Dus duimen dat ik hem heb :thumb

angel
                            Topic starter

is een mens nog maar half wakkr komen ze opeens een grote en supergoed geplakte doos afgeven aan je deur 😀 Dan krab je je effe in je haar en denkt kan er nu toch niet al zijn? 😕 Normaal duurt het langer..Ach ja laten we het eens opendoen 😀

voor ik de doos openmaakte:

stevig doosje he 😉

na een paar lagen karton en tape kwam er dit al uit:

mijn 1 meter blauwe benzineslang, mijn v snaar en poulie 95, benzinekraantje si, 38.2mm std zuiger

en waar ik helemaal blij van werd:

=) mijn uitlaatje =) Tecno circuit..

dus ’s morgens nog wat op msn, middageten en dan sleutelen :thumb Wou wel eens zien of deze uitlaat dan echt zo slecht is als iedereen beweert..

orginele bocht vs. tecno bocht:

niet slecht toch :bier

hier gemonteerd en na een eerste testritje:

hier zie je goed hoe mooi hij zit onder mijn ciao:

demper:

Mijn ervaring:

getest op: std 50cc, std snorcarters en krukas, 12/10, onbewerkte luchtfilter, poulie 95 //
                              Trekt goed in een lijn door naar de 40 teller zonder een merkbare boost en dan kruipt hij door naar de 45 teller en tenslotte met wat geluk en handigheid naar de 50 teller. Geluid is hard en blikkerig maar erg mooi..Pasvorm is ook perfect want moest niks aanpassen alleen wat duwen en trekken eer ie er netjes op ging..Ik vind et een toppr voor 35.50 euro ^^ En top stijgt dus 10 km/u op teller –> kortom voor zijn prijs vind ik het een goed ding alhoewel ik bijna niks goed over hoor..Misschien dat ik hem wel nog eens test op vario wat hij dan doet..

angel
                              Topic starter

si racer is dood en begrave :'( Nu heb ik er nog een si bij voor te crosse (is *censuur* lelijk dus foto postte wil ik echt niet zoals hij nu is moet hem eerst mooier maken) en omdat ik niet anders dan problemen heb met mijn ciao gaat deze uit elkaar en word helemaal opnieuw opgebouwd met goeie stukken..Hoe ik hem wil maken:

over andere voorvork in combo met plat stuur denk ik nog na..Net zoals de kleur xD

Dylan
                                Donateur

wat een super perso dit! -niet- een perso is leuk als er elke keer weer vorderingen en leuke plannen zijn ( met 1 brommer! )maar jij veranderd elke week van brommer/mening dus een beetje lastig om alles te volgen? mijn tip:
                                  koop 1 brommer, en hou die, tot je ECHT vind dat die AF is……beetje nutteloos dit.. ( neem dit niet beledigend op ) het is een tip…

15 berichten aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 63)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.