Home › Forums › Techniek › Problemen oplossen › Slotje
- Dit onderwerp bevat 10 reacties, 5 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 3 jaren, 11 maanden geleden door Brian.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
13 april 2022 om 18:23 #815076

Ik heb problemen met mn nieuwe set up :speedengine omgebouwd na kick verder niks aangepast
41,8 LC polini
15/15 Dellorto originele filter erin
elektrische onsteking origineel
Bougie grade 8
brom krukas kick
leo sp uitlaatvorige week starte hij met sproeier 68 en kon ik ook gas geven maar leek hij aan de grote kant. Heb er toen een 66 in gedaan hij start nog steeds. Hij wil ook wel beetje stationair lopen nu maar zodra ik gas geef slaat ie af en komen er knallen uit de uitlaat. Met sproeier 68 en 62 heb ik nu nog steeds hetzelfde probleem nu. De onsteking is wat ik kan zien niks mee spie goed en conische passing ook. Hij vonkt ook gewoon goed en de choke zit niet te strak. Wat kan dit zijn ? Want ik kan zo eigenlijk niet zien wat er aan de hand is.
13 april 2022 om 21:42 #8150783-spoels? 4-spoels? Je bruine draad ziet er in ieder geval niet erg jovel uit. Daarnaast zie ik geen aarde op je blokje zitten, hoe heb je dit opgelost? Daarnaast mis je zo te zien de rubbers die de twee kabelbomen uit je blok op zijn plek houden. Heb je het vliegwiel er al af gehad om te zien of de kabels niet tegen het vliegwiel aan schuren?
13 april 2022 om 21:45 #815079
Dit is geen recente foto maar eentje die ik nog had het is een 3 spoels en de draden liggen nergens tegen aan. Aarde zit aan een blokbuit waar het frame ook kaal is. Ik vind het raar dar hij het deed maar nu opeens kut. Hij vonkt ook prima maar met gas geven begint hij gek te doen.
13 april 2022 om 21:51 #815081De keren dat mijn blokje raar deed (stotteren, vreemd op gas reageren) was het m’n CDI of de verbinding naar m’n CDI. Alle contacten goed schoon, geen corosie?
13 april 2022 om 21:54 #815082Met het ploffen niet toevallig je keerring er uit/scheef geploft?
13 april 2022 om 21:56 #815083Blokje is er nu uit zal morgen nog alles eens goed nakijken maar zag niks raars zo op het oog. Het is een zwarte cdi weetnie of daar verschil in zit mn andere heeft een blauwe.
13 april 2022 om 22:03 #815085Als het goed is zit er geen verschil tussen de CDI’s. Blauw werd vaak geleverd met 2-spoels, zwart met 3-spoels en wit met 4-spoels. Haal het vliegwiel er anders morgen even van af en maak van je spoelen + bedrading een foto’tje.
14 april 2022 om 08:21 #815091
Ik zie niks raars de kabel die kapot was had ik al afgeknipt want ga deze toch niet gebruiken. Ik knijp vanmiddag nieuwe klemmetjes aan de kabels en verzin iets beters voor de aarde. Dan kan ik hem vanavond nog een keer testen.14 april 2022 om 09:00 #815093Je kan de ontsteking ook nog doormeten voor de zekerheid.
Voedingsspoel gemeten tussen de groene en witte draad 430ohm afwijking +- 20ohm
Pick up gemeten tussen de rode en witte draad 56ohm afwijking +- 5ohm
Ik heb eventueel nog zon witte cdi liggen en een 4 spoels ontsteking mocht je in de buurt wonen zou je die kunnen uitproberen.
14 april 2022 om 09:24 #815094De bedrading van de elektronische ontsteking is vaak veroudert. De isolatie kan je soms tussen 2 vingers kapot wrijven. Dit euvel is op het forum al heel vaak langs gekomen.
Er zit dan niets anders op dan nieuwe draden op de ontsteking te solderen.
Als je moeite hebt de juiste kleuren te vinden: Ik heb wel eens gehoord dat in kabels om een trekhaak te monteren, je de juiste kleuren vind.14 april 2022 om 09:57 #815099Wat je zegt had ik met mijn ander blokje wel daar heb ik inderdaad nieuwe draden op gemaakt maar deze zijn niet super slecht. Kan voor de zekerheid wel de andere monteren dan weet ik t ook.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Het onderwerp ‘Slotje’ is gesloten voor nieuwe reacties.