Vespa-Ciao.NL
:: Slotje

Home Forums Techniek Problemen oplossen Slotje

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Brian
    Topic starter

0B02EDBD-4125-4F2E-8B61-4FA886A8EF23F3DE7B16-5045-4BDE-8EF5-7AA3ADF57A90Ik heb problemen met mn nieuwe set up :

speedengine omgebouwd na kick verder niks aangepast
      41,8 LC polini
      15/15 Dellorto originele filter erin
      elektrische onsteking origineel
      Bougie grade 8
      brom krukas kick
      leo sp uitlaat

vorige week starte hij met sproeier 68 en kon ik ook gas geven maar leek hij aan de grote kant. Heb er toen een 66 in gedaan hij start nog steeds. Hij wil ook wel beetje stationair lopen nu maar zodra ik gas geef slaat ie af en komen er knallen uit de uitlaat. Met sproeier 68 en 62 heb ik nu nog steeds hetzelfde probleem nu. De onsteking is wat ik kan zien niks mee spie goed en conische passing ook. Hij vonkt ook gewoon goed en de choke zit niet te strak. Wat kan dit zijn ? Want ik kan zo eigenlijk niet zien wat er aan de hand is.

niek1992
      Bijdrager

3-spoels? 4-spoels? Je bruine draad ziet er in ieder geval niet erg jovel uit. Daarnaast zie ik geen aarde op je blokje zitten, hoe heb je dit opgelost? Daarnaast mis je zo te zien de rubbers die de twee kabelbomen uit je blok op zijn plek houden. Heb je het vliegwiel er al af gehad om te zien of de kabels niet tegen het vliegwiel aan schuren?

Brian
        Topic starter

Dit is geen recente foto maar eentje die ik nog had het is een 3 spoels en de draden liggen nergens tegen aan. Aarde zit aan een blokbuit waar het frame ook kaal is. Ik vind het raar dar hij het deed maar nu opeens kut. Hij vonkt ook prima maar met gas geven begint hij gek te doen.

niek1992
          Bijdrager

De keren dat mijn blokje raar deed (stotteren, vreemd op gas reageren) was het m’n CDI of de verbinding naar m’n CDI. Alle contacten goed schoon, geen corosie?

SuperSi
            Bijdrager

Met het ploffen niet toevallig je keerring er uit/scheef geploft?

Brian
              Topic starter

Blokje is er nu uit zal morgen nog alles eens goed nakijken maar zag niks raars zo op het oog. Het is een zwarte cdi weetnie of daar verschil in zit mn andere heeft een blauwe.

niek1992
                Bijdrager

Als het goed is zit er geen verschil tussen de CDI’s. Blauw werd vaak geleverd met 2-spoels, zwart met 3-spoels en wit met 4-spoels. Haal het vliegwiel er anders morgen even van af en maak van je spoelen + bedrading een foto’tje.

Brian
                  Topic starter

85DAA6D6-2822-4E51-AE9F-9BF84439E647Ik zie niks raars de kabel die kapot was had ik al afgeknipt want ga deze toch niet gebruiken. Ik knijp vanmiddag nieuwe klemmetjes aan de kabels en verzin iets beters voor de aarde. Dan kan ik hem vanavond nog een keer testen.

Danzl
                    Bijdrager

Je kan de ontsteking ook nog doormeten voor de zekerheid.

Voedingsspoel gemeten tussen de groene en witte draad 430ohm afwijking +- 20ohm

Pick up gemeten tussen de rode en witte draad 56ohm afwijking +- 5ohm

Ik heb eventueel nog zon witte cdi liggen en een 4 spoels ontsteking mocht je in de buurt wonen zou je die kunnen uitproberen.

zevenenergie
                      Donateur

De bedrading van de elektronische ontsteking is vaak veroudert. De isolatie kan je soms tussen 2 vingers kapot wrijven. Dit euvel is op het forum al heel vaak langs gekomen.

Er zit dan niets anders op dan nieuwe draden op de ontsteking te solderen.
                        Als je moeite hebt de juiste kleuren te vinden: Ik heb wel eens gehoord dat  in kabels om een trekhaak te monteren, je de juiste kleuren vind.

Brian
                        Topic starter

Wat je zegt had ik met mijn ander blokje wel daar heb ik inderdaad nieuwe draden op gemaakt maar deze zijn niet super slecht. Kan voor de zekerheid wel de andere monteren dan weet ik t ook.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Het onderwerp ‘Slotje’ is gesloten voor nieuwe reacties.