Home › Forums › Algemeen › Kroeg praatjes › Amsterdam heeft besloten, milieuzone per 2018
- Dit onderwerp bevat 47 reacties, 17 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 9 jaren geleden door Kinderbrueno.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
1 maart 2017 om 19:24 #33511
Edjuh :
Hoe het ook went of keert met bepaalde politici, verbrandingsmotoren gaan eruit. Duurt nog wel een jaartje of, 15-20? Maar het is onomkeerbaar. En ik ga die putlucht in Nederland niet missen. En politici moeten toch dingen doordrukken want de doorsnee mens koopt gewoon weer een stinkende dieselbak, kijkt liever de kat uit de boom. Als goedkope 2 takts nog vol in de handel waren zouden die ook goed verkopen. Want men is te dom om vooruit te denken. Geld is alles.Jammer van de brommerhobby ja, maar er zijn toch belangrijker dingen?
Wat ze met vliegtuigen en boten doen is wel de vraag, want daar zet je niet zomaar een elektromotor in of wel?
Symbool politiek. Met twee takt brommers verbieden bereik je niks. Ze kunnen beter de grotere gebruikers aanpakken http://www.industrytap.com/worlds-15-biggest-ships-create-more-pollution-than-all-the-cars-in-the-world/8182
1 maart 2017 om 20:06 #33512dirkwim :
Edjuh :
Hoe het ook went of keert met bepaalde politici, verbrandingsmotoren gaan eruit. Duurt nog wel een jaartje of, 15-20? Maar het is onomkeerbaar. En ik ga die putlucht in Nederland niet missen. En politici moeten toch dingen doordrukken want de doorsnee mens koopt gewoon weer een stinkende dieselbak, kijkt liever de kat uit de boom. Als goedkope 2 takts nog vol in de handel waren zouden die ook goed verkopen. Want men is te dom om vooruit te denken. Geld is alles.Jammer van de brommerhobby ja, maar er zijn toch belangrijker dingen?
Wat ze met vliegtuigen en boten doen is wel de vraag, want daar zet je niet zomaar een elektromotor in of wel?
Symbool politiek. Met twee takt brommers verbieden bereik je niks. Ze kunnen beter de grotere gebruikers aanpakken http://www.industrytap.com/worlds-15-biggest-ships-create-more-pollution-than-all-the-cars-in-the-world/8182
Mee eens. Maar ik vraag me af hoe je lucht- en scheepvaart naar elektrisch verandert. En die boten zijn voor vervuiling dan wel veel erger, in de stad zijn het (vracht)autos. En daar leven de meeste mensen. En ik mag dan verketterd worden door liefhebbers, maar achter een 2-takt fietsen vind ik echt bijzonder onaangenaam. Zo werkt het in de stad waar je dicht op elkaar zit. Ik heb er zelf nog een paar, die houd ik als historisch object, en mogen af en toe best even puffen (in frankrijk, daar is nog genoeg schone lucht 😀 ).
1 maart 2017 om 20:19 #33513speedbuxy :
Of we moeten iets anders baanbrekens uitvinden.
(maar dan nog word de olie echt wel eerst opgereden, want is all about the money)Toch wordt steeds meer stroom met zon- en windenergie opgewekt. Partijen die kolencentrales openhouden moeten daarvoor misschien afgerekend worden. Politici gaan over het algemeen ook voor de korte termijn voordelen voor economie. In china zijn ze hun eigen kolenstank ook beu, omdat de lucht gewoon te slecht is geworden om in te leven. Ik denk ook niet dat we in een paar jaar een 100% schone bloemetjes en bijtjes idylle hebben, maar het is mede omdat de meeste mensen het geen reet interesseert (omdat het langetermijn denken vergt) dat het zo langzaam verandert.
Dat het noodzakelijk is om anders met duh planeet om te gaan moet wel een keer doordringen. Wij in de rijke landen zouden moeten beginnen, net zoals we met vervuilen zijn begonnen.
2 maart 2017 om 00:59 #33514Nucleaire energie is nog het meest efficiënt, daar ga ik mijn brommer op laten rijden.
2 maart 2017 om 10:43 #33515Ik zou het fijn vinden om een brommer te hebben die op stroom rijd en zo,n 70 km per uur haalt.
Misschien iets om eens naar op zoek te gaan.Maar er is een alternatief voor 2tacktolie en kernenergie.

Je schijnt er raar van te gaan praten.
Heeft iemand daar ervaring mee?
2 maart 2017 om 10:48 #33518of je koop deze :lol
2 maart 2017 om 10:53 #33519Sexy.
2 maart 2017 om 16:40 #33520Meest omslachtige ketting die ik ooit gezien heb.
3 maart 2017 om 14:30 #33521Interessante discussie, en bijzonder om te lezen dat veel van jullie van mening zijn dat het een keer anders moet, hoe vervelend dat ook is voor onze hobby.
Wat ik raar vind is dat er geen alternatief word aangeboden door middel van bijvoorbeeld het gesubsidieerd laten ombouwen van benzine naar elektrisch. De mensen die op oudere brommers rijden (ook auto’s) zijn vaak de mensen die het minste geld hebben om deze te laten vervangen, en die zijn al zo vaak de klos.
Een Ciao is volgens mij prima om te bouwen naar elektrisch. Alle oude brommers laten slopen, en daarnaast het produceren van nieuwe elektrische voertuigen (veelal in China e.d.) China brengt ook weer heel veel milieubelasting met zich mee.
Een weekend vignet vind ik ook niet echt een oplossing voor onze oldies, je wil er ook een keer mee op vakantie o.i.d. Liever een 30 of 60 dagen ‘knip’ kaart waarbij je de dagen dat je rijd van tevoren aanmeld via internet, zo moeilijk kan dat toch niet zijn.
3 maart 2017 om 16:57 #33522Edjuh :
Toch wordt steeds meer stroom met zon- en windenergie opgewekt.Het solar park in California is 13 vierkante kilometer groot en heeft 350.000 spiegels om de zonnepanelen een extra boost te geven. En toch is dit hele park maar goed voor 140.000 huishoudens.
Ik hoef dus niet uit leggen dat wij hier in nederland (en vele andere) nooit genoeg vierkante kilometers hebben om er miljoenen huishoudens mee te voorzien.
En dan laten we nog buit beschouwing dat in California de zon altijd schijnt en dat het park daar dus veel meer opbrengt dan het hier zou doen.Een wind molen leverd nog minder op met nog geen megawatt per jaar.
Solarpark 377megawatt per jaar.
(cijfers zijn 2014, park leverd anno 2017 400megawatt, maar is ook weer een stuk groter geworden)
Je hebt dus meer dan 400 molens nodig op die 13 vierkante kilometer om gelijk te spelen met het solar park.Dus met zoveel mensen op deze aardbol zal zon of wind energie in het mooiste geval een 20% van de vraag kunnen voorzien.
Een electrishe auto blijft dus voor 80% op kolen, gas of houtsnipers rijden.
En dan zwijgen we over de hoeveelheid accu,s die na 10jaar toxic waste zijn.
Dus electrish rijden is geen oplossing.3 maart 2017 om 19:39 #33523Stel dat de prijs per kilowattuur stroom afkomstig van groene energie (denk aan windmolens, zonnepanelen, potentieel energie-installaties) binnen 5 jaar goedkoper wordt dan die van vervuilende energiebronnen als bijvoorbeeld steenkool, dan zal dit de economie een impuls geven waardoor zij zich razendsnel zal aanpassen; er wordt dan in rap tempo overgestapt op deze goedkopere groene energiebronnen. De economie ziet geen verschil tussen niet- en wel-vervuilende energiebronnen; zij kijken voornamelijk naar het kostenplaatje.
4 maart 2017 om 09:13 #33524Noetiepoerker26 :
Stel dat de prijs per kilowattuur stroom afkomstig van groene energie (denk aan windmolens, zonnepanelen, potentieel energie-installaties) binnen 5 jaar goedkoper wordt dan die van vervuilende energiebronnen als bijvoorbeeld steenkool, dan zal dit de economie een impuls geven waardoor zij zich razendsnel zal aanpassen; er wordt dan in rap tempo overgestapt op deze goedkopere groene energiebronnen. De economie ziet geen verschil tussen niet- en wel-vervuilende energiebronnen; zij kijken voornamelijk naar het kostenplaatje.Dat is zo ver:
http://www.nl.ghsolarpanel.com/news-3369487Alleen willen de oliemaatschpijen door politieke macht uit te oefenen (Trump) vol op inzetten op fosiele brand stoffen om zo nog wat geld er uit te persen.
Door een eind te maken aan globalisering (Amerika first)gaat dat lukken.
4 maart 2017 om 11:15 #33526zevenenergie :
Dat is zo ver:
http://www.nl.ghsolarpanel.com/news-3369487Alleen willen de oliemaatschpijen door politieke macht uit te oefenen (Trump) vol op inzetten op fosiele brand stoffen om zo nog wat geld er uit te persen.
Door een eind te maken aan globalisering (Amerika first)gaat dat lukken.
Amerika heeft een 220 miljoen inwoners.
Als een highly advanced solar park van 13 vierkante kilometer maar stroom oplevert voor 140.000 huishoudens hoeveel parken moet Trump dan wel niet bouwen:D
220 miljoen inwoners is minstens 100 miljoen huishoudens, So do the math.
En hij hoeft ze niet aan de eastcoast te bouwen. Want daar is het net zoals hier niet zonnig genoeg.
Dus gewoon totaal niet haalbaar.En dan hebben we het alleen maar over Amerika.
China heeft 1,4 miljard inwoners hoeveel parken hebben die dan wel niet nodig:D
India ook een 1,3 miljard.
So keep on dreaming dat solar panels deze vraag aan stroom ooit kunnen voorzien.
Al maken ze de panelen gratis.We hebben namelijk ook al een te kort aan landbouw grond om iedereen goed van eten te kunnen voorzien.
Dus de ruimte om allemaal van die parken te plaatsen is er simpel weg ook niet eens.4 maart 2017 om 11:52 #33527Ok ik doe het rekensommetje:nerd
140.000 huis houdens is voor het gemak 420.000 inwoners 13 viekante kilomter
220.000.000 : 420.000= 524 524 x 13 vierkante kilometer = 6812 vierkante kilometer.
Dat is 100km lang en 68km breed geen probleem voor Trump,lijkt me:D
4 maart 2017 om 13:22 #33528En dan nu de bedrijven nog even berekenen;)
Want daar zitten groot gebruikers bij die per jaar alleen die 140 huishoudens aan stroom afnemen.
Maar voor Amerika zou het qua ruimte nog mogelijk wezen gezien dat land nog vrij leeg is omdat het nog maar 400jaar bevolkt is.
In Europa of andere delen van de wereld gaat dit vaak niet op.Daarbij is de solar park in Amerika ook de meeste positieve qua opbrengst gezien de 350.000 spiegels en hij staat in death valley waar het 365 dagen per jaar zonnig is.
Dus met de hedendaagse techniek zal 100% groene stroom nooit lukken.
(hoogstens de 20% die ik eerder aangaf) -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.