Home › Forums › Algemeen › Kroeg praatjes › Amsterdam heeft besloten, milieuzone per 2018
- Dit onderwerp bevat 47 reacties, 17 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 9 jaren geleden door Kinderbrueno.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
24 juni 2016 om 19:59 #33381
zevenenergie :
@Guido
Over Rotterdamse lucht kwaliteit en schepen gesproken.De diesel motoren van zeeschepen lopen niet op diesel maar op stookolie van de slechtste kwalitijd die er is. Het overgrote deel van het chemisch afval wat rond de havens, op de maasvlakte en raffinaderijen geproduceerd word, word verbrand in de dieselmotoren van zeeschepen.
In de machinekamer is een groot deel van de apparatuur geweid aan het stook klaar maken van deze smerige teer achtige drap.
Ik denk dat als je bij de burgemeester een map met bewijs hiervan op zijn bureau zou gooien, dat hij een eventuele beslissing om brommertjes te weren uit het centrum van Rotterdam misschien wel zou herzien.
http://www.vpro.nl/speel.POMS_VPRO_1460097.htmlSinds dit jaar 1 Januari is het verboden voor schepen om op Zware olie te varen in SECA gebieden, dat zijn zogenaamde Sulphur Emission Control Area.
Onder andere de Baltische zee en de Noordzee vallen onder dit gebied.Betekend dat alle grote schepen aangepast zijn om op Marine Diesel te varen, dit is in feite gewoon Diesel maar iets minder schoon dan autodiesel. (Qua vuil etc)
Overigens ligt de grens van dat gebied ergens bij Noord Frankrijk dus op de rest van de wereld mogen ze het nog wel verstoken.24 juni 2016 om 21:10 #33383Als ze in Poeldijk een brommer vrij centrum invoeren, stap ik ook uit Europa.
Een zevenenergiexit dus.
6 juli 2016 om 16:31 #33384
Cеть-2Vandaag per post, brief Gemeente Amsterdam als je 1 of meerdere 2T’s hebt:

6 juli 2016 om 20:31 #33385Man man man, wat een symboolpolitiek weer. Zelf vermoed ik dat dit meer gedaan wordt om de klagende grachtengordel mensen tegemoet te komen. Dit ivm overlast door te hard rijdende, lawaai makende en/of asociaal rijdende tweewielers. vandaag was de aanvliegroute van Schiphol aangepast waardoor al het vliegverkeer recht over Amsterdam gaat. één zo’n dagje vervuild meer dan die enkele brommers in de spits. Daarnaast is bewezen dat roken een zeer groot aandeel in de fijnstof uitstoot heeft, waarom niet daar op focussen, of alle panden met enkel glas die de gehele dag hun verblijf warm stoken etcetc.
7 juli 2016 om 05:54 #33372Kun je dan niet gewoon een ciao zonder kenteken kopen en die vervolgens op kenteken zetten?
7 juli 2016 om 07:18 #33371Frankp :
Kun je dan niet gewoon een ciao zonder kenteken kopen en die vervolgens op kenteken zetten?Dat idee had ik dus ook al 🙂
7 juli 2016 om 18:51 #33386
Cеть-2Amsterdam is klote!
at5: http://www.at5.nl/artikelen/158020/post-voor-amsterdammer-met-foute-scooter-u-mag-stad-niet-meer-inn.a.v. dit geneuzel ga ik m’m oldtimerverzameling terug brengen naar 2 stuks, dit ivm evt. kosten ontheffing aanvragen/alleen weekends kunnen rijden (geen zin in torenhoge boetes).
..een dezer dagen zal ik een miniciao, oldtimer ciao bj.’78 (rood, geel kenteken) en bj.’73 (geel, kompleet, gedemonteerd in doos, geen kenteken) te koop aanbieden voor de liefhebber!
Misschien een all-in prijs?Bij interesse kan natuurlijk al een en ander opgevraagd worden.
7 juli 2016 om 19:16 #333877 juli 2016 om 19:44 #33388Wacht even.
Waarom je gewonnen geven?
waarom je ciao,s niet ombouwen tot army ciao?En vervolgens het sper gebied binnen dringen!!!!
Hier een filmpje ter inspiratie:
7 juli 2016 om 20:20 #33390Ik zou eens bij het RDW informeren of je niet een kentekenregistratie van 2016 kan krijgen voor de oldtimer zonder kenteken 😉
7 juli 2016 om 20:40 #33391
Cеть-2@RIDINGSOLO: de grijze is vrij recent verkocht! ..aan ’n oldtimerliefhebber.
@zevenenergie
😀 zoals je kan zien/info was ik diegene op de blauwe ciao, italia 2014
nou moe, de intro tekst klopt ook nog ..blabla 2014, soldier ..war 2017 etc hahahamaar goed, deze ciao blijft + ‘de meest gare schuurvondst aller tijden’, ..de groene bobine-loze Черно́быль-ciao! !
—
btw. in september ga ik naar Oekraine, 2-3dg in de ‘verboden zone’ vertoeven met ’n pers. gids. (papieren zijn al in orde!)
..reactor, overnachting in het chernobyl -hotel + klim in de 140m hoge ‘forbidden’ military OTH (over the horizon radar) antenne installatie ..duga-3
https://en.wikipedia.org/wiki/Duga_radar
1 maart 2017 om 10:26 #33507Nu met de komende verkiezingen ligt de toekomst van onze hobby weer bij de populisten.
Ik las dit op de site van de NOS.Pas op, getoonde beelden kunnen misselijkheid veroorzaken!
[spoiler]
[/spoiler]Wil Denk scooters nou verbieden of niet?
Lijsttrekker Kuzu, vanmorgen te gast bij de NOS, werd op de radio en op Facebook gevraagd naar het standpunt van zijn partij over tweetakt brommers. In het verkiezingsprogramma staat dat er om de luchtkwaliteit te verbeteren een verbod moet komen.
“Is dat niet gewoon een verbod op scooters?”, vroeg politiek verslaggever Joost Vullings in het NOS Radio 1 Journaal. “Ik ben niet zo mechanisch onderlegd”, antwoordde Kuzu. “Maar het is niet de bedoeling om alle scooters te verbieden.”
Even later legde Kuzu op Facebook uit wat zijn partij nou precies wil. “Het gaat om de meest vervuilende soort scooters. De huidige modellen scooters zijn viertakt. Die willen we niet verbieden.”
1 maart 2017 om 17:04 #33508Hoe het ook went of keert met bepaalde politici, verbrandingsmotoren gaan eruit. Duurt nog wel een jaartje of, 15-20? Maar het is onomkeerbaar. En ik ga die putlucht in Nederland niet missen. En politici moeten toch dingen doordrukken want de doorsnee mens koopt gewoon weer een stinkende dieselbak, kijkt liever de kat uit de boom. Als goedkope 2 takts nog vol in de handel waren zouden die ook goed verkopen. Want men is te dom om vooruit te denken. Geld is alles.
Jammer van de brommerhobby ja, maar er zijn toch belangrijker dingen?
Wat ze met vliegtuigen en boten doen is wel de vraag, want daar zet je niet zomaar een elektromotor in of wel?
1 maart 2017 om 17:25 #33509@edjuh
Boten gaan nog vrij makkelijk. Kijk maar naar de rondvaart boten in amsterdam.
Grote scheepvaart en vliegtuigen word een uitdaging maar dat word denk ik een kwestie van “het kan niet anders”.1 maart 2017 om 18:01 #33510Edjuh :
Duurt nog wel een jaartje of, 15-20?Maak daar maar sowieso 2050 van.
Want Exxon mobile heeft net een dikke miljoenen investering gedaan bij de Rotterdamse haven om olie om te zetten naar hoge kwaliteit brandstof, omdat hun er nog minstens tot 2050 markt in zien.
En een stinkende diesel bak is schoner dan een elektrische auto.1 Een elektrische auto moet meerdere uren opladen voor een beperkt bereik. En het opladen van z,on auto neemt veel stroom.
(2000kw per jaar bij normaal gebruik)2 De accu’s gaan in het beste geval maar 10jaar mee en daarna is het toxic waste.
Dus z,on elektrische auto is een wassen neus die alleen on the spot maar schoner lijkt en overkomt.
Maar verderop staat de kolen centrale nog na te loeien van het opladen.En daar zit ook meteen het knelpunt. Want in deze digital age zal de vraag naar stroom alleen maar toe nemen.
En de meeste landen zullen dit ten alle tijden met kolen of gas moeten opwekken.
Dus vervuiling zal er altijd blijven.Of we moeten iets anders baanbrekens uitvinden.
(maar dan nog word de olie echt wel eerst opgereden, want is all about the money) -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.