Home › Forums › Algemeen › Kroeg praatjes › Amsterdam heeft besloten, milieuzone per 2018
- Dit onderwerp bevat 47 reacties, 17 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 9 jaren geleden door Kinderbrueno.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
22 juni 2016 om 18:14 #24081
Cеть-222-06-2016:
http://www.at5.nl/artikelen/157462/milieuzone-scooters-bestelautos-en-touringcars-definitief-ingevoerd..Op initiatief van de SP, CDA en PvdA komt er komt een uitzondering voor oldtimer brom- en snorfietsen van voor 1988, zij kunnen een zogenaamd weekend-vignet aanvragen.
22 juni 2016 om 18:21 #33099kunnen ze leuk proberen ja ik zal er gewoon blijven rijden.
22 juni 2016 om 18:29 #33098Weten we gelijk weer welke partijen we bij de volgende verkiezingen in ieder geval niet serieus hoeven te nemen, wat een onzin weer dit.
Belachelijk ook dat ze het per leeftijd doen, een 4 takt scooter hoeft niet perse milieu onvriendelijker te zijn als een viertakt scooter uit 2016.
De viertakt scooters zijn ook nog eens met gemak een stuk zuiniger te krijgen, als dezelfde partijen ophouden met het bedenken van belachelijke regels om ze op allerlei vreemde manieren te begrenzen wat het verbruik en de uitstoot weer omhoog brengt.
Wat betreft tweetakt ga ik er niet op in, ik kom nooit in Amsterdam maar ik stel me zo voor dat 80% toch wel viertakt is en die paar Tomosjes hebben een houdbaarheid van een jaar of 5 dan vallen ze uit elkaar. Met andere woorden binnen nu en een paar jaar zal de tweetakt zo goed als uitgestorven zijn in Amsterdam, met uitzondering van een paar Ciaotjes van de starter van dit topic.
Nou was ik al niet van plan om op de SP, CDA of PVDA te stemmen overigens.
22 juni 2016 om 19:44 #33097Amsterdam heeft even buiten het centrum een gigantische elektrische centrale staan gestookt met brandstof uit het stenentijd perk.
De rook uit die schoorsteen is van 30km in de omtrek te zien.En elektrische auto,s krijgen subsidie?
Ik snap best dat je boven op die vele tonnen kolen per jaar ook nog niet eens olie houdende benzinedampen wil in ademen.
Maar nu mag de wethouder en de top ambtenaar met dito salaris op de grachtengordel, de stad in met zijn elektrische auto, maar jantje met zijn minimum jeugdloon mag niet op zijn brommertje omdat die te vervuilend is.
Wat een waanzin.
Als iedereen nu eens niet stemde, zouden ze dan wakker worden?
22 juni 2016 om 19:58 #32839Oldtimertoer door Amsterdam ?:)
22 juni 2016 om 20:52 #33086Ik ben voorstander van het initiatief, maar dan moeten ze ook de kolencentrale sluiten en de duizenden auto’s die door en langs de stad rijdenaan strengere eisen onderwerpen. Dan hebben we de binnenvaartschepen die op gore diesel varen etc. Maar het zou mooi zijn als de lucht een keer schoon wordt.
23 juni 2016 om 07:56 #33373zevenenergie :
AAls iedereen nu eens niet stemde, zouden ze dan wakker worden?Dat is niet de oplossing.
Juist wel stemmen op een partij die deze belachelijke plannen niet op de agenda heeft staan. Of het liefst het tegenovergestelde.Ik hou mijn hart vast voor wat men voor Rotterdam in petto heeft.
Als ik het zo mag geloven heeft het huidige vrachtautoverbod nog geen significante verbetering van de luchtkwaliteit bewerkstelligt. Ook het verbod van bepaalde oudere auto’s zet geen zoden aan de dijk.We zien wel, anders wordt het tijd om zelf een partij op te richten?
23 juni 2016 om 08:33 #33374@Guido,
We zien wel, anders wordt het tijd om zelf een partij op te richten?Ik denk dat een beetje tegengas op het binnenhof* wel eens leuk kan zijn.;)
Jij wilde toch nog iets organiseren deze zomer?*(een demonstratie in de vorm van een toertje in den haag bedoel ik dan).
Ik vrees namelijk ook een beetje dat nu de hoofdstad deze maatregelen er door heeft gekregen, dat andere steden het voorbeeld gaan volgen.
De wethouders kunnen nu veel te gemakkelijk scoren.:con
De brommers verbieden die zo asociaal over het fiets pad racen en 1000x zo veel kanker verwekken dan een bestelbus, dat bekt natuurlijk heel lekker.
Ik denk dat het ver van de werkelijkheid is.We zouden natuurlijk ook allemaal solidair met de astma patiënten kunnen zijn en massaal de kentekens inleveren.
Want als we niets doen vrees ik dat het binnen niet afzienbare tijd de 2tackt vaarwel moeten zeggen.
Ik had nooit gedacht dat die dreiging werkelijkheid zou kunnen worden.23 juni 2016 om 11:22 #33375Het net wat Jos ook zegt, geef het nog een 5 jaar en er rijden alleen nog maar liefhebbers op een 2takt.
(en dat zal nooit meer worden dan een handje vol)
En als ze dan een katalysator voor de 4takt scooter verplicht stellen.(want dat is volgens mij nog niet eens het geval)
Dan kan je niet schoner rijden. Want dan is 50cc genoeg om 1 of 2 personen te vervoeren, daar waar auto,s meestal ook maar gevuld zijn met 1 of 2 personen en minimaal een 1500cc is.Daarbij gaat het natuurlijk sowieso negens over, want als we over de lucht kwaliteit van Adam gaan praten dan kom je inderdaad op die kolen ”kachel” uit aan de rand van Adam wat Zevenenrgie ook al aangeeft.
Maar wat dacht je van schiphol en de hoeveelheid vliegtuigen wat daar per dag land en opstijgt. Dat is haast niet te tellen.
En dan ga je zeuren over een scootertje:con
Als het niet zo DOM was dan zou je er haast om lachen.
En dan zeggen ze dat de mens nog steeds evalueert qua intelligentie:D
My ass they do.23 juni 2016 om 12:36 #33376Het is natuurlijk ook nog eens zo dat het regenwoud bijna verdwenen is.
En dat waren wel de longen van de aarde.
Het is dus niet zo gek dat we het probleem van geen frisse lucht willen oplossen.Er is wereld wijd een zeer belangrijke kentering geweest.
Namelijk dat Zonne Energie definitief goedkoper is geworden dan fossiele brandstof.
Dit hebben we aan de chinezen te danken die hebben grootte moderne fabrieken gebouwd voor zonnepanelen.Zij verwachte binnen 10 jaar het probleem van lucht vervuiling in hun grote steden opgelost te hebben.
Zo zie je dat Chili al gratis stroom weg geeft om dat ze een overschot hebben aan zonne energie .En dan Nederland:
Een paar jaar geleden heeft Nederland op de maas vlakte een enorme kolen centrale gebouwd.Je hoort wel eens zeggen dat de mens slechts 3% van zijn intelligentie benut. Maar ik denk dat politici de 2% niet eens halen.
Dat komt natuurlijk, omdat wij naar ons onderbuik gevoel luisteren als wij stemmen.
Dan krijg je niet alleen idioten op tv.
Maar schep je ook een rampzalig klimaat in de wereld.Er zitten nu zo veel idioten in de politiek dat ik me afvraag wat er zou gebeuren als we eens op niemand zouden stemmen.:D
23 juni 2016 om 13:11 #33377Ik heb laatst een stuk gezien waarin naar voren kwam dat zonnecellen niet zoveel opleverde.
Een heel veld vol zonnecellen werd er qua stroom winst al uit gedraaid door 2 wind molens.
Maar winst is er zeker wel te behalen. Alleen 100% groen zal het nooit worden denk ik.
Maar ze zouden zich wel beter daarop kunnen richten ipv een klein verbrandings motortje de schuld proberen te geven.@Wilk
Ik zien jou een hoop partijen noemen behalve D66 en VDD.
En dat zijn nou juist partijen waar niemand op dit forum op zou moeten stemmen gezien die lui voor boven midden modaal staan en dat soort mensen zie ik niet bij onze club/forum rond lopen.De VVD is voor de rijke yuppen en de enige reden waarom hun groot zijn geworden is omdat bijna iedere woning eigenaar zich bij de bank rijk heeft laten rekenen. Dus toen het woord hypotheek rente in op spraak kwam en VVD beloofde daar niet aan te tornen ”moesten” deze zelfde mensen dus wel op hun stemmen.
Ik stem (mits het punten mij een beetje aanstaan) altijd SP.
De SP is namelijk de enige partij die een normaal salaris ontvangt. Dus zelfs Roemer krijgt maar een paar 1000 per maand als loon.
Ook de wacht geld regeling doe je als SP kamer lid afstand van.
Dus daar zitten geen mensen bij die er zitten voor het leuke salaris.
(das pas sociaal)23 juni 2016 om 13:18 #33378@ speedbuxy
Dat van dat salaris wist ik niet van de sp dat klint wel heel positief.
waarom alternative energie gaat lukkenIk stem al jaren voor de partij van de dieren, omdat ik vind dat we met dieren net zo omgaan als ze in Amsterdam met brommertjes omgaan.
En dieren kunnen niet stemmen dus doe ik dat voor ze.
Helaas voor iedereen op het forum ik blijf dat doen ondanks dat ze tegen het brommertje gestemd hebben.zo denk ik dat veel problemen in de wereld op gelost gaan worden op een alternatieve manier.
daarom is het belangrijk om niet te snel “onzin” te zeggen.Er is maar 1 wet en dat is de wet van de kosmos 8)
Dat wet boek heeft maar een pagina,
en op die pagina staat 1 woord geschreven.Ben ik nog on topic?
23 juni 2016 om 16:29 #33369zevenenergie :
Ben ik nog on topic?Wat mij betreft wel en politiek technisch gezien helemaal:D
Om het interessant te houden.
Toen het nog echt was.
(en dan doel ik niet alleen op de 2takts)23 juni 2016 om 20:48 #33379@speedbuxy
Ik heb ouderwets genoten van de link
Ik had vroeger een boekje met daarin het verslag van het jaar dat Jan de Vries wereldkampioen werd, dat heb ik wel 1000x gelezen.
Al die plaatjes van die kreidler blokken,
die spannende wedstrijd verslagen, de sweer in het rennerskwatier de anekdotes… Geweldig.Dan ging ik in mijn werkplaatsje met een autogeen brandertje uitlaatjes lassen op zoek naar pk tjes Vijlen fresen en dan met vrienden op de polder wegen hier in het westland kijken hoe hard het wilde lopen. Met 130 over de dijk met de Wateringse politie op je hielen, wat een feest.
Als de ambtenaren nou eens wat van die vreugde zouden kunnen proeven, dan kwam het helemaal goed met de 2 takten.
@Guido
Over Rotterdamse lucht kwaliteit en schepen gesproken.De diesel motoren van zeeschepen lopen niet op diesel maar op stookolie van de slechtste kwalitijd die er is. Het overgrote deel van het chemisch afval wat rond de havens, op de maasvlakte en raffinaderijen geproduceerd word, word verbrand in de dieselmotoren van zeeschepen.
In de machinekamer is een groot deel van de apparatuur geweid aan het stook klaar maken van deze smerige teer achtige drap.
Ik denk dat als je bij de burgemeester een map met bewijs hiervan op zijn bureau zou gooien, dat hij een eventuele beslissing om brommertjes te weren uit het centrum van Rotterdam misschien wel zou herzien.
http://www.vpro.nl/speel.POMS_VPRO_1460097.html24 juni 2016 om 10:04 #33382Dat wist ik al, ik ben namelijk niet achterlijk.
Wat mij opvalt, is dat er vooral symboolpolitiek bedreven wordt.
Chinascooterrijders rijden als gekken op fietspaden.
Oplossing: we laten alle scooters op de weg rijden!
Is dit een oplossing? Tuurlijk niet. Maar de politiek heeft ten overstaan van de onwetende burger wel wat gedaan aan het probleem.2takt verbannen uit de stad ten behoeve van de luchtkwaliteit? Ze kunnen beter R747 verbieden. Want het gaat niet om de hoeveelheid fijnstof, maar om die tere zieltjes die bij het stoplicht naast een stinkend brommertje staan te wachten.
Bij het touren zie je vaak van die ouwe sokken met dichtgeknepen neuzen als we langsrijden.
het echte probleem wilt men niet aanpakken. Wel die 0,0005% vervuiling die onze 2taktjes veroorzaken. Want een verbod daarop scheelt de regering niets in de staatskas. Het gemis van een paar boten of een kolenkachelcentrale wèl.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.