Vespa-Ciao.NL
:: alweer problemen

Home Forums Techniek Problemen oplossen alweer problemen

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

tnuzz
    Topic starter

hallo,

ik reed net ff met mijn ciaotje en toen viel de snelheid weg…de motor draait wel ook goed maakt genoeg toeren maar ik kom nie egt best voor uit…

en soms start hij helemaal niet en als ik dan even een kwartier wacht doet hij het gewoon weer:?

zou iemand mij kunnen helpen om deze problemen op telossen

TimoO_
      Donateur

zou het misschien aan de koppeling kunnen liggen?

joey636
        Bijdrager

kijk eens je gehele linkerkant na dus snaar koppeling poulie.
          als het dat niet is post dan hier even wat je wel gezien hebt en wat hij precies doet

tnuzz
          Topic starter

er is niks bijzonders te zien alleen de snaar is niet meer als nieuw… maar als ik rij trek hij eerts wel best maar als ik daarna gas door geef heeft hij wel toeren maar het lijkt als of de koppeling hem nie pakt

joey636
            Bijdrager

koop dan even een nieuwe snaar.
              of leg het blok eens wat naar voor als hij het dan nog steeds doet dan hoor ik het wel.

.-{2F4OV}-.

Ligt idd aan de v-snaar..

Of je blok ff naar voren zetten waardoor de v-snaar weer strak komt te staan…

Of, als de v-snaar al ver versleten is…

ff een nieuwe erop zetten en goed spannen..

Ik doe dit zelf altijd door de bouten van het blok los te late en achter een koevoet tussen blok en frame zette.. Dan duwen tot de snaar strak staat en schroeven aandraaien:thumb

PoliniCiao
                Bijdrager

Een koevoet tegen je blok :con
                  Ik zeg niks..

Maar ik doe normaal kijken voor mn gevoel hoe ver t blok naar voren moet om de snaar goed te laten staan zo zet ik hem dan vast. Dan de snaar achter op je poulie leggen en met naar voren lopen wipt hij er vanzelf op! Als hij niet strak genoeg staat steek je even een platte schroevendraaier ertussen en wip je hem met achteruit lopen eraf en verplaats je je blok nog wat naar voren!
                  Suc6!

joey636
                  Bijdrager

normaal doe ik het zo als sil zegt dan heeft je snaar het niet zo zwaar te voorduren.
                    alleen pak ik geen koevoet maar een dikke platte schroevendraaier:P

tnuzz
                    Topic starter

hahaha…jongens bedankt voor de reacties het is weer gefixt :thumb wat moet ik toch zonder jullie;)

hebben jullie ook een idee waarom hij soms niet wil starte en als ik ff wacht dat hij het dan gewoon doet

PoliniCiao
                      Bijdrager

Misschien is je kraan een beetje ‘gaar’ dan laat hij af en toe wat minder bezine door. heb ik ook eens gehad, heb me toen rot gezocht naar het probleem bleek het die pokke kraan!

tnuzz
                        Topic starter

okej bedankt

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.