Vespa-Ciao.NL
:: Aluminium cilinder inrijden

Home Forums Techniek Motorisch Aluminium cilinder inrijden

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Bas Wallet
    Topic starter

Hallo,

ik heb een gloednieuwe, niet gebruikte polini 42mm gekocht. Dit moet natuurlijk ook ingereden worden, maar dan is mijn vraag: Hoe rijd je het best een aluminium cilinder in.

zevenenergie
      Donateur

Inrijden daar zijn de meningen over verdeeld.
        Ik houd dit aan:

*Het is belangrijk dat je motor wel belast wordt (Dus niet eerst heel lang stationair laten lopen of heel langzaam rijden) Want je wil de scherpe kantjes er zo snel mogelijk af.

*Maar ook niet gelijk vol gas.
        Want het zijn voornamelijk je zuigerveren die ingereden moeten worden en je wil niet dat de zuiger bruin wordt van de verbranding gassen die er langs stromen.

*Na een kilometer of 80 is hij redelijk ingereden.

Als je deze 3 punten in de gaten houd zit je goed.

mean-machine
        Bijdrager

Ik heb de 1e 100km met gevarieerde snelheid, maar niet vol-gas, gereden.
          Dat kostte idd veel discipline!

Bas Wallet
          Topic starter

Top, ik houd de 100/120km wel aan voor het inrijden. Want ik weet zeker dat hij wel is op zijn flikker gaat krijgen, dan liever iets te veel dan te weinig.

Discipline kost het zeker. Na 10 km wilt hij al flink gaan, zie je dan maar in te houden.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.