Vespa-Ciao.NL
:: als je stopt valt de vespa de uit

Home Forums Techniek Problemen oplossen als je stopt valt de vespa de uit

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 47)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

heuvel85
    Bijdrager

hey hey…

ik denk dat het in de brandstof toevoer zit..
      dus of juh carb vies of je aanvoer ervan(tank of brandstofslang)

gewoon alles even goed schoon maken en daarna weer kijken..

suc6

Greetz!

!Japieoh!_!Ciao!

vespalimburg :
        contactpunten?

rickgeurten113 :
        – ik heb cdi dus elektrische ontsteking– ik heb geen gaasje tussen de carb en luchtfilter
        maar ik kan wel ff zo een ertussen duwen en dan nog meteen ff schoonmake ben beniewd

Juulie
        Bijdrager

Hey

Ik heb laatst ook een ciao gekocht en had precies het zelfde probleem 😉
          Ik was maar blijven zoeken maar ik denk dat jij ook het zelfde probleem als mij had
          Ik zou de vlotter kamer schoonmaken de sproeier ff schoonmaken en de contact puntjes afstellen met een voeler maat op 0.50 en als het ook het geval is dat hij langzaam rijd zou ik ook nieuwe contcact puntjes halen (hoeven niet zo duur te zijn) ik had ook het zelfde heb gedaan wat ik nu tegen jouw zegt en hij loopt nu perfect

suc6:thumb

ciaoracer
          Bijdrager

Kunnen jullie niet lezen? :con

Hij zegt dat hij elektronische ontsteking heeft.:!

rickgeurten113

danke ciaoracer vond t beetje overdreven om het 4x te zeggen
              maar ik heb 72 sproeier nu erin
              denkd at ie t nu wel doet;) met 70 was de bougie netjes bruin maarja dat zegt niets ligt ook aan de hoeveel olie enzo die je erin gooit dus;)

barry
              Donateur

Ik lees dit nu allemaal eens door;Een kameraad had een gelijkaardig probleem.
                Na lang zoeken bleek dat de keerring van de krukas niet echt goed meer was.Na het vervangen ervan liep het peugeotje “vogue” weer als een zonnetje.
                Misschien het proberen waard , maar schiet niet op mij als dit het probleem niet is.

erwinko
                Bijdrager

is het een mixblok?

zoja heb je de olie nippel goed afgesloten?

(ik had laatst dat de kneedbaar staal waarmee ik het had afgedicht eruit geknalt was. toen liep hij dus ook niet stationair..)

rickgeurten113

nee gewoon standaard blok ik ga vanmiddag eens even rondr ijden hier door t dorp met die 72 sproeier kijke of die t dan wel doet;)

Harleyman
                    Bijdrager

anders is zonder tankdop rijden, je hebt kans dattie vacuum zuigt ofzoow

rickgeurten113

nou met die 72 sproeier deed ie t de eerste km wel maar daarna ook weer niet weer tzelfde principe…t zou toch iets simpels moeten zijn

cdi werkt
                        blok zit goed in elkaar
                        bougie vonkt
                        bougiekabel is goed
                        carb is niet verstopt
                        sproeier is goed en de luchtfilter ook

t kan niets anders meer zijn eigg meer zit er niet op een vespa

rickgeurten113

net zonder kappen reed ie een rondje goed en met kappen viel die weer uit..dus toen weer zonder kappen en toen deed ie t zonder ook niet meer ik snap er niets meer van..ik heb toch een hele normale brommer waarom heeft niemand anders dit probleem

rickgeurten113

koud gaat ie wel iets beter maar valt ie toch nog uit

Lekkere Bekker
                            Bijdrager

Ik heb precies hetzelfde probleem sinds vorige week heb ik al een aantal keren kunnen lopen.
                              Ik heb de bougie nagekeken andere sproeiers geprobeerd maar het probleem blijft zich aanhouden.

Ik heb een vermoeden dat de mijne gewoon te warm word of ergens valse lucht trekt..

Juulie
                              Bijdrager

Maak in iedergeval ff die koelvinnen schoon had ik ook en de cilinder werd veel te snel warm maar er zat ook heel veel troep tussen

ciaoracer
                                Bijdrager

Nou volgens mij heeft heel veel volk dit probleem. Net bij een vriend van mij geweest die sinds gister een ciao mix heeft gekocht. Deze wilt ook niet stationair draaien of af en toe wel dan draait hij hoogtoerig stationair en dan valt die gewoon zonder reden in eens uit. En op top snelheid begint hij te stotteren. 😕 Heel raar vind ik dit. Het probleem vind ik ook niet. Sproeier was ook niet verstopt. Luchtfilter was schoon.
                                  Het is dus een mix blok. Zou iemand mij tips willen geven wat ik zou kunnen doen met zijn ciao. Ik vond eerlijk gezegd de bougie kleur wel wat aan de lichte kant. Mss eens een grotere sproeier proberen of zou dit niks uit maken?

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 47)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.