- Dit onderwerp bevat 106 reacties, 26 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 7 jaren, 5 maanden geleden door speedbuxy.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
21 maart 2018 om 15:45 #754236
Breng me niet op ideeën zevenenergie 😉
Natuurlijk zijn er wel wat imperfecties, ook al is het moeilijk, op een gegeven moment moet je het ook voor lief nemen.Niet alleen de brug @grindpad (zie hier).
Welkom op ons forum!
Breng een bezoekje aan mijn Ciao project.21 maart 2018 om 15:58 #754239Ik ben nu vreemd gegaan met een Citta maar de Ciao blijft toch eigenlijk wel mijn eerste liefde. Het jeukt.
21 maart 2018 om 16:29 #754246Ik hou je niet tegen, polygynie is wat mij betreft toegestaan 😉
Welkom op ons forum!
Breng een bezoekje aan mijn Ciao project.27 maart 2018 om 15:46 #767876Mooi heel mooi 😉  😀
1 april 2018 om 18:09 #769077Update:
Het is alweer even geleden, en gekeken naar het totaalplaatje lijkt het misschien alsof er weinig is gebeurd, maar dat is zeker niet het geval. Hoogtijd voor een update dus.De Citta voorvork zorgt voor nogal wat “problemen”, laatst heb ik de voorvork al ingekort maar helaas was het daar nog niet mee gedaan. Ik kreeg met geen enkele mogelijkheid de kabels mooi naar het kabelgootje. Het balhoofdkapje heeft er uiteindelijk aan moeten geloven en deze is verwijderd.
Ik had al een paar beugeltjes om mijn lamporen zitten voor de kabels, deze waren vervolgens nutteloos maar lieten bij het verwijderen wel een beschadiging achter, dit heb ik inmiddels weer bijgewerkt.Maar het vloeken met de kabels was nog niet gedaan. Ciao kabels waren te kort en Citta kabels te lang. Uiteindelijk heb ik de Citta kabels gemonteerd welke ik later nog moet inkorten als eenmaal alles is gemonteerd. Het kabeltje van het toeterknopje heb ik ook vervangen voor een langere kabel en voorzien van een betere mantel.
Ik ben er al vaker tegenaan gelopen, maar ook dit keer weer kreeg ik het bovenste schroefje van het kabelgootje niet vast. Een zoektocht naar een kleine schroevendraaier leverde geen resultaat op, zodoende heb ik er dus M4 draad in getapt zodat ik het gootje met een inbusje vast kan zetten, probleem opgelost.

Samen met AC RACING heb ik een snorklokje omgetoverd naar 1:10,5 vario-vertanding. Het vario-deksel had nog geen loopstand, dus deze hebben we ook doorgeprikt. De perspassing waarmee het hendeltje vastzit kregen we zonder het juiste gereedschap niet voor elkaar. Om dit op te lossen heb ik daar draad in getapt en het geheel met wat Loctite en een boutje vastgezet.

Aangezien m’n brommer al volledig in elkaar zit met inbusboutjes heb ik de vario-vertanding ook voorzien van inbusjes.

Ook kwam ik tot de ontdekking dat het voorwiel er niet helemaal zuiver in stond, met wat gewurm staat inmiddels alles weer mooi recht en in lijn.

Verder heb ik nog de carters bewerkt voor de 50 Athena en de zuiger aangepast zodat alle poorten worden gevoed. Het blokje zit inmiddels ook in elkaar en onder de brommer, net zoals het achterwiel er nu inzit en de brommer eindelijk van het kratje bier af kan. Als laatste heb ik nog een rand-bescherm-geval-ding op de tank aangebracht in plaats van het originele dikke rubber en de tankdop gemonteerd (en ik ben vast nog wel wat vergeten). De brommer staat er nu zo bij.

Het einde nadert nu toch echt. Nog een paar ditjes en datjes, de tank ontroesten, uitlaat opknappen, een kleine bestelling en dan kan hij de weg op! (Stiekem staat het volgende project er al naast, een Gilera CBA tourbrommer)
Welkom op ons forum!
Breng een bezoekje aan mijn Ciao project.1 april 2018 om 19:34 #769114Leuke opdate weer, ze wordt echt heel netjes.

Het is alleen een beetje jammer dat je je voorband er verkeert om in heb zitten waardoor de lijnen niet mooi doorlopen.1 april 2018 om 19:38 #769116Haha 😆 kan niet wachten tot m’n banden zijn versleten.
Welkom op ons forum!
Breng een bezoekje aan mijn Ciao project.1 april 2018 om 21:48 #769146Damn ! 😉
mooi op te zien dat die tegen zijn einde loop en dat je kunt shinen met dat apparaat 😀
waar is die dit jaar allemaal te bewonderen ? Hoop ook bij de VCM kan ik hem is goed bekijken2 april 2018 om 11:44 #769767Super net en ook uniek beestje geworden

Ben zeer benieuwd hoe de cba gaat worden. Knappe cba,s zie je niet veel.2 april 2018 om 12:43 #769814@tiesman1986, poetsen poetsen poetsen 😆 Twijfel nog of ik deze meeneem naar de VCT, op de aanhanger vind ik toch wat spannend, maar bij de VCM zal hij zeker staan blinken.
@speedbuxy, ga hier waarschijnlijk een boel mensen mee tegen de haren in strijken, maar hij zal niet in originele staat terug gebracht worden. Voor nu staat hij lekker in de woonkamer dan kan ik er mooi naar staren en ideeën opdoen (al eist de Ciao wat meer aandacht op momenteel).Welkom op ons forum!
Breng een bezoekje aan mijn Ciao project.2 april 2018 om 15:38 #769968Volgens mij is m’n uitlaat ook lek…
Welkom op ons forum!
Breng een bezoekje aan mijn Ciao project.8 april 2018 om 22:07 #770909
Het einde komt toch echt in zicht
Hopelijk komt morgen mijn pakketje van JMPB aan zodat ik de laatste puntjes kan afwerken.Welkom op ons forum!
Breng een bezoekje aan mijn Ciao project.8 april 2018 om 23:23 #770913Nog wat bijzonders tegen gekomen in de open gewerkte uitlaat ?
Zo te zien aan de lijst is het zo klaar, komt mooi weer aan maar overhaast je niet straks foutjes 😉TICKLING BARN9 april 2018 om 08:59 #770936Niks bijzonders tegengekomen eigenlijk, wel leuk om te zien hoe hij verder in elkaar zit. Het is best wel een uitlaat met veel ademruimte.
Het ijzer was wel op meer plekken dunner als ik had gehoopt (overal met een kleine schroevendraaier en lichte hamer gecontroleerd of ik er niet doorheen tikte). Dat is als het goed is nu allemaal, op 1 plekje na hersteld.
Overhaast zal ik niet te werk gaan, een dag meer of minder op een project van 4 jaar maakt ook niet meer uit 😉
Vergeet nog wel eens te eten 😆Welkom op ons forum!
Breng een bezoekje aan mijn Ciao project.15 april 2018 om 16:43 #771163Gisteren was eindelijk de dag aangebroken! Het hele lijstje afgewerkt, brommer naar beneden tillen (wat best kut is als je 2 hoog woont) en starten die handel. Na 5 keer trappen sloeg het blokje aan en reed al best lekker.
Maar toen viel hij uit en gutste de benzine uit de carburateur, blok compleet verzopen, stond ik daar kilometers van huis. Met veel moeite de brommer uiteindelijk weer aangekregen en zolang ik het gas er maar op hield kon ik blijven rijden, dus snel naar huis!
Na wat zoeken bleek een klein gaatje in de vlotter de oorzaak te zijn, de vlotter vulde zich met benzine, en deed vervolgens dus niet meer zijn werk.

Vandaag heb ik de vlotter vervangen en was het probleem weer opgelost. De sproeier moest nog 2 maatjes omlaag en is nu ook perfect 🙂

De vario vergt nog wel wat aandacht. Het rijdt zeker al leuk maar wil toch naar de originele trekveertjes en drukveer. Woon dicht op de stad en kom er regelmatig doorheen, dus wil m’n gas makkelijker kunnen doseren. Nu schiet hij er gelijk als een speer vandoor.
Echter krijg ik de koppelingsschaal er niet vanaf en moet ik dus even wachten op een poelietrekker.Foto’s van de brommer houden jullie nog van me tegoed, in alle enthousiasme ben ik gelijk op afstellen overgegaan en heb ik voor foto’s niet de tijd genomen. Maar met het baggerweer van vanochtend heeft hij alweer een poetsbeurt nodig voordat hij op de foto gaat 😉

Het wordt nu ook tijd om m’n schuur eens op te ruimen en in te richten om te sleutelen.
Welkom op ons forum!
Breng een bezoekje aan mijn Ciao project. -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.