Vespa-Ciao.NL
:: Alrik's Ciao special

Home Forums Perso’s Projecten Alrik's Ciao special

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 107)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

AA-T
    Topic starter

Thanks

@ Javad
      Oef, 45-50 is ver voorbij de “wok-melding-grens” waar ik eigenlijk onder wil blijven.
      Het zou gaan om een Malossi voorvario, voor een standaard voorvario zijn niet echt rollen te krijgen om hem af te stellen, en opboren zie ik niet zitten. Qua vertanding heb ik volgens mij pech, ik meen dat dit 1:10,5 was maar weet het niet meer zeker.

Als je met rollen gaat begrenzen, krijg je dan niet een gigantische variodip, of enorme overtoeren?
      Ik denk dat ik het begrenzen moet zoeken in de vario-ring, carburateur en luchtfilter. Door bijvoorbeeld van de 12/12 af te zien en een 12/7 te nemen, eventueel met snor luchtfilter.
      Ideeën/aanpassingen in de setup zijn welkom, om maar onder, maar wel tegen die 35km/u aan te blijven.

Edit:
      Van de vario afzien en snorvertanding icm poelie 90/100 is natuurlijk ook nog steeds een optie. Deze vertanding is wel 1:13. Maar vario is gewoon leuk, wil ik dan een keer wat harder (voor een tourtje) is het simpel het blok om te wisselen en de rollen aan te passen, ipv de hele naaf ook te moeten vervangen.

PoliniCitta
      Bijdrager

Mooi project. Hebben al de nodige uren ingezeten als ik dat zo zie. Waarom zo bang voor een Wok melding? Dacht dat de tijd van de vervelende brommer agentjes inmiddels alwel voorbij was. Het word toch niet je daily vervoersmiddel?

AA-T
        Topic starter

De bedoeling is wel om er zoveel mogelijk op te rijden, als het weer het toestaat. Over het algemeen moet ik altijd in/om Groningen zijn en zou ik de meeste ritjes prima op de brommer kunnen doen, dus het zou zo goed als wel m’n daily driver worden.

Verder heb ik gewoon geen zin in geouwehoer ermee, rij altijd door de binnenstad en wat ik laatst heb begrepen zijn ze weer flink actief met de rollerbankcontroles. En aangezien ik toch altijd door de binnenstad ga, heb ik ook weinig aan een opgevoerde setup omdat ik de snelheid simpelweg toch niet zal gebruiken. Dus waarom zou ik onnodig risico lopen als ik toch niks heb aan een setup waarmee ik een WOK melding kan krijgen..

Javad
          Donateur

Ja, een kleinere carb met snorfilter, dat zou al heel wat uitmaken denk ik. (sproeiertje 38/40?)

Dan kun je de vario verder ook normaal afstellen maar je komt zowieso hoog in de rollen met die setup 8 gram ofzo denk ik wel.
            Als je begrenst op de rollen, krijg je met te lichte rollen overtoeren en met te zware dat hij niet in zijn powerband komt, daar heb je een puntje, is misschien niet de beste optie.

<3 Thunderstone
            Check mijn perso!

AA-T
            Topic starter

Voor het begrenzen van de vario zelf kan ik denk ik toch het beste kijken naar de varioring. Deze zou ik eventueel ook nog dunner kunnen maken..
              Ach we zien het ook wel met de setup.
              Draai de boel in elkaar bij mijn compagnon AA-T Racing, dus genoeg spul om te testen.
              In ieder geval bedankt!

AA-T
              Topic starter

Update

Vandaag eens alle brommerspullen uit de schuur getrokken en wat gesorteerd.
                (Bijna) alles wat ik (mogelijk) wil gebruiken voor de brommer heb ik nu op een plank uitgestald.

Kwam er tot mn verbazing ook achter dat ik helemaal niet met een 43 Creco reed maar met een 41 AR! Dus de 41 AR behoort nu ook tot de opties, samen met een standaard 50cc waarvan ik dacht dat ik die niet meer had maar er blijkbaar 2 van heb :P.

Ook kwam ik nog een setje losse variovertanding met deksel tegen.
                Dus tandjes tellen in de hoop dat deze overbrenging iets groter is.
                Rekenen…… en ook 1:10,5 :con Of eigenlijk 1:10,73 om precies te zijn.

Oh, en mn snorvertanding is ook 1:10,5 :haha

hansieb
                Moderator

Nice dan gewoon voor die 41 ar gaan. Ik had de 41mm polini op een std kickstartblok met 12mm en dat liep echt mooi! Met vario maakt het denk ik weer wat teveel toeren gok ik, misschien dan maar voor pulley 80-90?

Ben ook erg benieuwd wat beter optrekt en niet teveel toeren maakt, 41mm met pulley of 50cc met vario 😉

Herr Flick
                  Sleutelbeheerder

Had nog niet eens gereageerd. Maar de kleurencombi en paint is erg nice geworden 😀
                    Een 41AR/Polini is niet echt een optrek cilinder, voor poelie doet hij het wel leuk is de ervaring.

Ik zou eerst alles compleet rollend maken en later over de setup gaan nadenken.

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
                    Gele Racefrikandel

AA-T
                    Topic starter

Ik mistte je al 😉 en de setup zijn van die dingetjes waar je over na gaat denken als de verf droogt en je even niks te doen hebt. Maar zal het inderdaad laten rusten, en later proefondervindelijk bepalen wat het wordt. Het carter blijft standaard, dat is een ding wat zeker is, maar alles daaromheen kan ik blijven vervangen tot ik tevreden ben.

Update:

Vandaag een grote bestelling binnengekregen, althans ik dacht groot, de doos is het misschien wel, maar qua inhoud was het vooral lucht :lol. Desalniettemin zijn er een boel onderdelen binnengekomen, vooral klein spul maar zeker nodig.

Verder nog zo’n dingetje waar je over na gaat denken als je even niks te doen hebt.. Verlichting. Ik vind de verlichting van een Ciao maar wat magertjes en zou hier graag wat meer van maken. Nu kan je 2 lampjes in je koplamp kwijt maar er brandt er altijd slechts 1 tegelijk. Mijn idee was om dit alles zo om te bouwen dat ik kan kiezen tussen 1 lamp of 2 lampen aan.
                      Om dit te laten werken zou ik de schakelaar als aarde moeten gebruiken, en volgens mij is dit theoretisch mogelijk, maar zou graag nog een bevestiging van jullie krijgen. Ik zou dan namelijk 2 spoelen aarden op hetzelfde punt.. Een simpele tekening:

Is dit mogelijk of gaat dit voor problemen zorgen? 😕
                      Volgens mij zou het moeten kunnen; verlichting, toeter, remlicht, knipperlichten… Alles wordt uiteindelijk toch geaard op het frame.

AA-T
                      Topic starter

Iemand nog iets te zeggen over mijn elektra vraagje hierboven?

Update:

Velgen dinsdag opgestuurd naar vlechtservice.nl en donderdag alweer in huis, supersnelle service!
                        Spaken zitten er super strak in en in de voorvelg zit nu een slag dikkere spaken (zelfde als achter).

Verder nog een klein pakje van JMPB binnen, nu nog maar 1 bestelling te gaan en wat boutjes & moertjes kopen.
                        Ook zit er weer een verse laag 2k lak op (laten doen), helaas met aardig wat druipers dus dat wordt nog een aardig klusje om weer strak te krijgen.

Martino
                        Moderator

Die dikkere spaken staan de velgen goed. Ook de witte laklaag icm met de chroomkleur komt mooi tot zijn recht.

zevenenergie
                          Donateur

Wow, netjes…….:thumb

hansieb
                            Moderator

Nice, die velgen zien er lekker poetsgevoelig uit 😀

AA-T
                              Topic starter

Update:

Afgelopen tijd vooral bezig geweest met het herstellen van de lak, dat was een aardig karweitje. Gezien de temperaturen heb ik vervolgens een kamer omgetoverd tot spuitcabine waar ik (dit keer zelf) de 2k lak heb gespoten.

Met behulp van AC RACING heb ik gisteren dan eindelijk een begin gemaakt aan de montage van het frame en we zijn al aardig ver gekomen. Het kroonstuk werkte een beetje tegen, maar ook dit is uiteindelijk ook goed gekomen.

Nou volgen er een boel kleine tijdrovende klusjes, ik hou jullie op de hoogte.

Crullie
                                Donateur

Nice :whistle Awesome :swinging

AA-T is weer Top of the Line ?

Zie de witte velgen al shinen in het frame :thumb

TICKLING BARN
                                15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 107)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.