- Dit onderwerp bevat 8 reacties, 5 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 17 jaren, 5 maanden geleden door Donnom.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
18 oktober 2008 om 11:17 #184018
Hallowa,
Eindelijk heb ik alles erop zitten, m’n 41 mm cylinder, en ik had een leo vince besteld, maar dat is toch even een techno geworden. Ook zit er nu een 13 mm caburateur op, en een malossi luchtfilter.
Nu het probleem. De brommer start met moeite en blijft alleen aanstaat als ik gas openhou, sluit ik gas, dat doet ie niks meer. Ook hoor ik mijn zuiger bewegen, alsof ie aanloopt op iets, maar hij beweegt goed van onder naar boven. Deze heb ik ok met een beetje xtra olie ingevet net als de cylinder.
Ook rookt de brommer behoorlijk.
Wat te doen ?
18 oktober 2008 om 11:34 #187146dat de brommer rookt is niet raar, als je alles lekker hebt ingevet. Weet je zeker dat je de goeie sproeier er in hebt zitten? Heb je je carters gevijlt? Meer info!
18 oktober 2008 om 12:20 #187147IK heb niks gevijlt, Alles is strandaard op zuiger cylinder, cylinderkop, cabu en luchtfilter na.
Moet ik dan groter of kleiner in sproeier.
18 oktober 2008 om 13:13 #187148Welke sproeier heb je erin.
18 oktober 2008 om 19:32 #187149Er zit nu een 66 in, deze kreeg ik bij mijn carburateur
18 oktober 2008 om 19:48 #187150Is de cilinder spik splinter nieuw, als dat zo is moet je er toch gewoon wat meer olie bij je benzine in doen (denk aan een dopje ofzo) en dan gewoon even laten pruttelen, ook dan is het normaal dat je de zuiger ”hard” hoort maar dat is naar een 10 minutjes inlopen toch wel verholpen.
– Ik zou er gewoon een paar maatjes grotere sproeier in doen
– Iets meer olie in de tank
– Laagtoerig stationair 10 minuten laten indraaien en daarna pas beginnen met wat extra gas te geven.En over sproeir 66 is niets te zeggen wat dat moet toch wel lopen.. 😉
19 oktober 2008 om 00:25 #187151zoiezo heb ik de cylinder en zuiger goed ingevet met olie, en een scheutje olie in de tank gedaan. Stationair krijg ik hem niet, omdat als ik geen gas geef ie uitvalt.
Opvallend is is dat ie met de standaard luchtfilter niks doet en met de malossi aat ie aan, maar wilt ie zonder gas te geven uitvallen :S
19 oktober 2008 om 13:24 #187152Dat van het luchtfilter is vrij logisch, met een 66 sproeier. Dan laat je standaard filter niet genoeg lucht door om het mengsel goed te krijgen. Dus Malossi filter er op laten.
Miscchien loopt de nieuwe cilinder/zuiger combi nog wat zwaar en is de boel ook nog wat vettig.
Een nieuwe set-up draait meestal niet meteen heel soepeltjes…Wat voor 41mm cilinder heb je? en heb je de inlaat ook bewerkt/gevijld? Als je zo’n 41 PW/ DMP achtige cilinder hebt en niet je inlaat bewerkt, dan is de sproeier te groot. Dan zul je rond de 58/60 moeten zitten en is een Polini filter beter geschikt..
I came, I saw, and I forgot what I was doing...19 oktober 2008 om 19:48 #187155Inderdaad een DMP cylinder,
http://www.jmpb.nl/shop/view_product.php?product=VE3529
En ook is mijn inlaat niet uitgevijld, omdat ik bang ben teveel te slopen. Aangezien dit mijn eerste hobby brommertje is, en ik zoveel mogelijk van jullie wil leren. Wat bijzonder goed gaat.
Dus er moet een kleinere sproeier op. Ik hoor totaal niet dat ie verzuipt ofzo door sproeier 66, alleen start ie wat moeilijk, en als ie gestart is en ik laat gas los valt ie uit. Maar dinsdag heb ik weer lekekr de avond vrij dus kan ik m’n andere sproeiertjes is gaan testen, ik heb al bij mijn caburateur een aantal sproeiertjes gekocht.
En ook de polinie gaan we proberen. Dus sproeier 58 / 60.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.