Home › Forums › Techniek › Problemen oplossen › alles lijkt in orde maar start niet
- Dit onderwerp bevat 11 reacties, 7 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 18 jaren geleden door JayL.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
4 maart 2008 om 21:55 #209120
ik heb hier een vespa ciao
alles std
alleen een bijna nieuwe 12/10 carb met sproeier 42 (liep niet met een 12/7, andere carb geprobeerd maar daar lag het dus niet aan)hij vonkt
is afgesteld op 0,45
krijgt benzinemaar start niet niks geen kick
ik zou het egt niet weten wat het zou kunnen zijn
4 maart 2008 om 22:18 #218830heb je een koppakking?
en kijk eens of je decompresseur niet open blijft staan:!!!
en zuigerveren ff checken
en msschn zuigt die valse lucht aan (moet je de carburateur eens sowiso er goed op duwen ik weet niet of je dat hebt)4 maart 2008 om 22:37 #218831@sombrero
heb je een koppakking? jah die heb ik erop gezet maar tevergeefs
en kijk eens of je decompresseur niet open blijft staan: dit was eerst wel het gaval maar na enig smeerwerk is dit verholpen gaat dus netjes dicht
zuigerveren ff checken : hier is niets mis mee
en msschn zuigt die valse lucht aan (moet je de carburateur eens sowiso er goed op duwen ik weet niet of je dat hebt): hoe bedoel je precies met goed erop duwen hij zit helemaal tot aan het einde van het inlaat buisje hoe kan ik controleren of er valse lucht wordt aangezogen??
4 maart 2008 om 23:50 #218832hmm naja als je de carb echt vast hebt gedraaied zodat er dus geen speling/beweging inzit kan er niks mis mee zijn haast. of je moet al helmaal vergeten zijn om het aan te draaien. dat je miss alleen de carb eroverheen hebts geschoven en meer niet
Mike5 maart 2008 om 09:39 #218833hmmm als die valse lucht krijgt maakt ie nog wel compressie en in dit geval dus niet..
dus conclusie is dat het tog ergens anders aan ligt ik zou het eerder bij je cil zoeken..
5 maart 2008 om 09:43 #218834hij maakt ook compressie
de carb zit goed vast
wat bedoel je met cil??
*Cilinder*
5 maart 2008 om 12:29 #218837ja idd cilinder
maar ik zou tog eens goed kijken naar decrompressie kabel etc.
want ja compressie,benzine,vonk zou moeten betekenen dat ie moet lopen mischien licht het tog wel aan je sproeier ??
veel te grote of te kleine mischien …
7 maart 2008 om 17:31 #218859nou ik heb het blok schoongemaakt pakkingen vervangen enzo
en hij STARTE!… maar viel vrijwel direct wer uit
dan geeft ie wel kickjes bij het verdere aanrennen maar egt lopen doet ie niet de setup is nog steeds hetzelfde als in de eerste post
wat te doen
7 maart 2008 om 19:49 #218860je moet even wat benzine in je bougiegat gieten, bougie er weer in en dan weer ff starten met vol gas. Als die dan een paar tellen goed loopt moet je je carburateur eens goed nakijken. als die dan nogsteeds beroerd loopt gewoon ff je ontsteking checken en kijken of je genoeg compressie hebt
7 maart 2008 om 23:06 #218861dat had ik al geprobeerd, vergete te meleden. maar ik heb me door een andere brommer laten aanduwn en met het gas gespeelt
op het einde van de straat starte hij egt. na een tijdje kreeg ik snelheid. ik ben meteen gaan tanken en heb een hele tijd rondgereden. maar na stilstand duurt het heeeeeel lang voordat hij op snelheid is en hij trilt heel erg als ik op snelheid ben. ik weet niet waar dit vandaan komt hoe kan ik dit verhelpenalles is goed aangedraaid!
1 april 2008 om 13:15 #219093voor het moeilijk starten:
1: veren achter uit de koppeling halen,
2: nieuwe bougie al geprobeerd?
3: als je er al een nieuwe bougie in hebt zitten dan zou je de condensator moeten vervangen
&
4: voor het trillen, je blokje goed vast zetten en snaar gespannen.
suc6
1 april 2008 om 13:21 #219094probeer es met een grotere sproeier.. 46 misschien?
bij een te kleine sproeier trilt t blok ook heel erg
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.