Vespa-Ciao.NL
:: alles lijkt in orde maar start niet

Home Forums Techniek Problemen oplossen alles lijkt in orde maar start niet

• Dit onderwerp bevat 11 reacties, 7 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 18 jaren geleden door JayL.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

vespa-mickie
    Topic starter

ik heb hier een vespa ciao

alles std
      alleen een bijna nieuwe 12/10 carb met sproeier 42 (liep niet met een 12/7, andere carb geprobeerd maar daar lag het dus niet aan)

hij vonkt
      is afgesteld op 0,45
      krijgt benzine

maar start niet niks geen kick

ik zou het egt niet weten wat het zou kunnen zijn

sombrero
      Bijdrager

heb je een koppakking?
        en kijk eens of je decompresseur niet open blijft staan:!!!
        en zuigerveren ff checken
        en msschn zuigt die valse lucht aan (moet je de carburateur eens sowiso er goed op duwen ik weet niet of je dat hebt)

vespa-mickie
        Topic starter

@sombrero

heb je een koppakking? jah die heb ik erop gezet maar tevergeefs

en kijk eens of je decompresseur niet open blijft staan: dit was eerst wel het gaval maar na enig smeerwerk is dit verholpen gaat dus netjes dicht

zuigerveren ff checken : hier is niets mis mee

en msschn zuigt die valse lucht aan (moet je de carburateur eens sowiso er goed op duwen ik weet niet of je dat hebt): hoe bedoel je precies met goed erop duwen hij zit helemaal tot aan het einde van het inlaat buisje hoe kan ik controleren of er valse lucht wordt aangezogen??

Mike
          Bijdrager

hmm naja als je de carb echt vast hebt gedraaied zodat er dus geen speling/beweging inzit kan er niks mis mee zijn haast. of je moet al helmaal vergeten zijn om het aan te draaien. dat je miss alleen de carb eroverheen hebts geschoven en meer niet

Mike

frf
            Bijdrager

hmmm als die valse lucht krijgt maakt ie nog wel compressie en in dit geval dus niet..

dus conclusie is dat het tog ergens anders aan ligt ik zou het eerder bij je cil zoeken..

vespa-mickie
              Topic starter

hij maakt ook compressie

de carb zit goed vast

wat bedoel je met cil??

*Cilinder*

frf
                Bijdrager

ja idd cilinder

maar ik zou tog eens goed kijken naar decrompressie kabel etc.

want ja compressie,benzine,vonk zou moeten betekenen dat ie moet lopen mischien licht het tog wel aan je sproeier ??

veel te grote of te kleine mischien …

vespa-mickie
                  Topic starter

nou ik heb het blok schoongemaakt pakkingen vervangen enzo

en hij STARTE!… maar viel vrijwel direct wer uit

dan geeft ie wel kickjes bij het verdere aanrennen maar egt lopen doet ie niet de setup is nog steeds hetzelfde als in de eerste post

wat te doen

Vincent Vario
                    Bijdrager

je moet even wat benzine in je bougiegat gieten, bougie er weer in en dan weer ff starten met vol gas. Als die dan een paar tellen goed loopt moet je je carburateur eens goed nakijken. als die dan nogsteeds beroerd loopt gewoon ff je ontsteking checken en kijken of je genoeg compressie hebt

vespa-mickie
                      Topic starter

dat had ik al geprobeerd, vergete te meleden. maar ik heb me door een andere brommer laten aanduwn en met het gas gespeelt
                        op het einde van de straat starte hij egt. na een tijdje kreeg ik snelheid. ik ben meteen gaan tanken en heb een hele tijd rondgereden. maar na stilstand duurt het heeeeeel lang voordat hij op snelheid is en hij trilt heel erg als ik op snelheid ben. ik weet niet waar dit vandaan komt hoe kan ik dit verhelpen

alles is goed aangedraaid!

superindo
                        Bijdrager

voor het moeilijk starten:
                          1: veren achter uit de koppeling halen,
                          2: nieuwe bougie al geprobeerd?
                          3: als je er al een nieuwe bougie in hebt zitten dan zou je de condensator moeten vervangen
                          &
                          4: voor het trillen, je blokje goed vast zetten en snaar gespannen.
                          suc6 :thumb

JayL
                          Bijdrager

probeer es met een grotere sproeier.. 46 misschien?

bij een te kleine sproeier trilt t blok ook heel erg

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.