Home › Forums › Techniek › Opvoeren › Alles geprobeert maar gaat nog steeds stapvoets!!! raad Welkom!
- Dit onderwerp bevat 13 reacties, 9 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 17 jaren, 11 maanden geleden door AA-T.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
17 april 2008 om 20:41 #183832
3 maanden geleden kocht ik een vespa ciao mix allemaal heel leuk en aardig.
maar al 3 maanden heb ik niet normaal kunnen rijden.
ik heb van alles geprobeert maar doet nog steeds niet wat ik wil.mijn brommer start prima maar heeft geen kracht als ik volgas geef kan ik hem tegen houden met me pink.
dit is niet de bedoeling en er op zitten en vooruit doet die dan ook helemaal niet!
ik heb momenteel een nieuwe carb 13.13 standaart uitlaat enzv.dit heb ik al geprobeert:.
nieuwe carberateur 13/13
gaskabel vervangen en aangedraait.
uitlaat los en uitgebrand ook zonder geprobeert.
bekabeling nagekeken en bleef hangen bij de bobine kabels mischien intresant.in de bobine zitten 3 kabels ik geloof een rode/witte/groene
het gekke is dat als deze er alle 3 in zitten hij het even slecht doet maar als ik de groene eruit haal dus los dan doet ie precies het zelfde geen mindering geen verbetering.nu vraag ik mij af is dat mischien de oorzaak.
kan het komen door dat 1 van de 3 kabels geen tot slecht contact maakt.wel heeft ie het 2 minuten gedaan naardat ik die kabels aanraakte en starte toen deed ie het top maar helaa voor korte duur.
wie heeft wat advies???????? alles welkom.zou het aan die bekabeling kunnen komen of iets ander?
gr foad
17 april 2008 om 21:14 #186104ik zou eens kijken naar de kering die achter je oliepomp zit.
Als je de oliepomp loshaalt zie je de krukas met daarom heen een rubberen ring(de kering) Als er olie achter de oliepomp zit kan dit duiden op een lekke kering.
Gewoon even vervangen, kost maar een paar euro.
Het groene draad is het massa draad voor het de bobine. Doordat de bobine (cdi) ook al op het frame is aangesloten met een apart mindraad is dit draad eigenlijk extra( om er voor te zorgen dat de massa van het frame met de massa van het blok is aangesloten. Gewoon laten zitten dus.
17 april 2008 om 22:08 #186105Ik verdenk je zuigerveren.
Vervang die maar eens, samen met de linker en rechter kering;)21 april 2008 om 13:10 #186118koppeling miss of je afstelling mischien
2 mei 2008 om 21:33 #186170hahaa hij is inmiddels gemaakt door een monteur leuk geintje 138euro hahha
hele waslijst aan onderdelen en 70 euro aan arbeid haha.
zadel veer
let-mat
v snaar
bougi
carb luchtfilter schoonmaken
sproeier
gaskabel
schakel
strart kabel
arbeidtotaal 138,-
haha dus waarschijnlijk gewoon mijn sproeier was de oorzaak maar hij doet het weer en ben heeeel gelukkig haha
iemand een tip hoe ik ervoor kan zorgen dat mijn handvaten niet glijden de rechter vooral niet handig met gasgeven
2 mei 2008 om 21:38 #186171nieuwe handvaten kopen met grip 🙂
http://www.jmpb.nl/shop/index.php?cat_id=92&catname=Handvatten
3 mei 2008 om 07:21 #186180138 euries??? Er zitten op dit forum ook jongens die je wel willen helpen voor een habbekrats. Meestal is het vergoeden van de onderdeeltjes al genoeg hoor 😉 Bij jouw in de buurt zitten er nog wel wat. Dan had je wat goedkoper uit geweest.

Vraag daar voortaan even na want ik denk dat je bij 75 euries had kunnen besparen!
Die glijdende handvatten moet je inderdaad even vervangen voor nieuwtjes.
3 mei 2008 om 08:51 #186181Je handvatten ff inspuiten met blankelak!
Dan direct op je stuur drukken en ff wachten tot het droog is.
Helpt altijd!
Suc6
3 mei 2008 om 08:59 #186183haha jha je hebt gelijk maar ik had al 3 mensen naar mijn brom laten kijken en iedereen heeft er aan gesleuteld haha.
onderdelen gekocht die miss niet nodig waren majah.
dus toen werd ik het zat en bracht hem maar is weg bij euromotor hoevenlaken.maar in het vervolg advies vragen is goedkoper jha hahaah !
bedankt voor de tip voor mijn handvaten ga het proberen.
ojha sneller optrekken grotere of kleinere poeli?????
3 mei 2008 om 09:04 #186184grotere poeli voor sneller optrekken,
maar dat gaat wel ten koste van je top snelheid3 mei 2008 om 10:27 #186187hoeveel kan dat schelen hoeveel minder word top snelheid???
3 mei 2008 om 10:33 #186188minimaal 5km/u minder
3 mei 2008 om 16:32 #186197das balen en allemaaaal legaaal???
mjah sneller trekken is wel makkelijker hahahanog een vraag kan het kwaad dat je volgas geeft als je wegrijd???
wat dat doe ik nu3 mei 2008 om 18:56 #186202das allemaal legaal..
zolang je maar niet boven de constructie-snelheid uitkomt..volgas wegrijden kan geen kwaad
het wordt echter wel gezegd dat je cilinder langer meegaat als je je cilinder eerst even laat warm lopen
dus bij een koude start de eerste paar minuten even rustig rijden..maar inmiddels begint dit meer op een kleine vragen topic te lijken en zo’n soort topic bestaat al
gezien dat feit en het feit dat je probleem al is opgelost sluit ik dit topicWelkom op ons forum!
Breng een bezoekje aan mijn Ciao project. -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.