Home › Forums › Techniek › Elektrisch › Allen vonken achteruit
- Dit onderwerp bevat 13 reacties, 4 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 1 jaar, 9 maanden geleden door zevenenergie.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
26 juni 2024 om 00:18 #825546
Goedenavond alle,
ik heb vandaag een ander blokje onder mijn citta gehangen. Ik ben nu van electronisch naar puntjes gegaan, alleen vonkt hij nu alleen als de krukas de verkeerde kant op draait.
ik heb dit getest met behulp van de “mond” van een boormachine vast te klemmen aan mijn krukas en dan te draaien. In eerste instantie draaide ik de juiste kant op, maar toen was er geen vonk. Daarna probeerde ik het dus achteruit en toen vonkte hij wel.
daarna toch de koppeling er opgezet of hij het dan wel voor uit deed meer dit hielp niet.Dus kort samengevat:
weet iemand hoe ik mijn ontsteking om draai?met vriendelijke groet
lesley26 juni 2024 om 10:12 #825558Goedenavond alle, ik heb vandaag een ander blokje onder mijn citta gehangen. Ik ben nu van elektronisch naar puntjes gegaan, alleen vonkt hij nu alleen als de krukas de verkeerde kant op draait. ik heb dit getest met behulp van de “mond” van een boormachine vast te klemmen aan mijn krukas en dan te draaien. In eerste instantie draaide ik de juiste kant op, maar toen was er geen vonk. Daarna probeerde ik het dus achteruit en toen vonkte hij wel. daarna toch de koppeling er opgezet of hij het dan wel voor uit deed meer dit hielp niet. Dus kort samengevat: weet iemand hoe ik mijn ontsteking om draai? met vriendelijke groet lesley
Je weet natuurlijk al dat een Ciao blok altijd achteruit draait. 😉
Dus met de klok mee.Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.26 juni 2024 om 10:27 #825561Hallo @semmad
dat dat hij dus niet
hij vonkt als ik de boormachine links om zet dat is dus tegen de klok in26 juni 2024 om 12:09 #825563Als je het nokje omdraait dan heb je het effect van een andersom draaiend blok.
Alleen maakt het niet uit hoe het nokje er op zit. 😉
Kort gezegd er klopt iets niet aan de situatie.Ik denk dat je ergens een draad hebt die aanloopt tegen je vliegwiel.Een dat je bij de tegenovergestelde draairichting er net geen last van hebt.
26 juni 2024 om 12:38 #825567Of.
Spie en spiebanen nok, krukas en vliegwiel perfect en in lijn?
Contactpunten op 0,45mm?Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.28 juni 2024 om 15:49 #825609Hallo daar ben ik weer.
ik heb even een filmpie gemaakt van het probleem.
De eerste keer draait de boor met de klok mee
de tweede tegen de klok in28 juni 2024 om 16:11 #825611Zit je ontstekings spoel wel goed om gemonteerd?
28 juni 2024 om 16:15 #825613@ewaus
dat ga ik nu kijken. Ik zag ook gelijk dat er wat los zit. Hoort dit?28 juni 2024 om 17:00 #825614Is dit goed?
28 juni 2024 om 17:31 #825617In dat filmpje zie je het bewegen en dat is natuurlijk niet goed.
Je moet de draden op de puntjes (Die gele) op een of andere manier lager zien te krijgen zodat dat niet tegen het vliegwiel aankomt.Ik zou de zwarte draad en de gele van je lichtspoel aan de andere kant van je condensator laten lopen, zo dat die ook niet tegen je vliegwiel aan kunnen komen.
Tis niet zo moeilijk, maar je moet er wel even de tijd voor nemen om het netjes te monteren dat scheelt je veel werk achter af. Ik ben er meestal een uur a 3 kwartier mee zoet, om het helemaal optimaal te maken.
28 juni 2024 om 20:18 #825622Zou het eventueel kunnen liggen aan mijn bobine?
28 juni 2024 om 22:29 #825625Nee, het is echt door dat je vliegwiel tegen dat gele stukje isolatie aanloopt.
29 juni 2024 om 00:22 #825628het is me eindelijk gelukt
maar het was toch de bobine, want de kabels waren vanuit de fabrikant verkeerd om aangesloten.dus de onsteking zat als aarde en de aarde als ontstekingen
29 juni 2024 om 11:32 #825633Ik ben blij te horen dat hij het weer doet.
En ik hoop dat je ook dit verholpen hebt:
https://youtube.com/shorts/Bab2-q2hLSQ?si=Ycs22ODFcNFPScYQ
Geniet schaamteloos van het mooie weer
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.