Vespa-Ciao.NL
:: Alleen andere zuiger plaatsen in std cilinder

Home Forums Techniek Opvoeren Alleen andere zuiger plaatsen in std cilinder

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

deDerde
    Topic starter

kan je ook alleen een andere snellere zuiger plaatsen in een standaart cilinder?

zo ja, gaat hij dan ook sneller?

mvg

zevenenergie
      Donateur

Ja dat kan.
        Je kunt de kop van de zuiger afvijlen zo kun je de uitlaattiming en ook de spoelpoort timing veranderen.
        enkel de inlaatiming is bij vespa niet te veranderen via de zuiger.

Martino
        Moderator

Er bestaan niet zogenaamde “snelle zuigers” voor een Piaggio standaard cilinder. Ook het bewerken heeft weinig tot geen zin.
          Wil je sneller of meer vermogen zal ik toch kijken naar een “echte” upgrade.

Bijvoorbeeld hier al gekeken?
          http://vespa-ciao.nl/page.php?id=274

ritze
          Bijdrager

nou?

ik heb ooit een zuiger gehad met een hele dikke kroon en 2x c zuigerveren, die zuigertjes geven ziekelijk veel compressie en maakt het heel makkelijk om vanuit de zuiger spoelpoort timing en duration te verhogen.
            gezien er wat massa in zit kan het ook nog eens tegen een stootje. wel kom je deze zuiger vaker schoon aan het maken omdat er meer zuiger oppervlak is.

ik ben al lang aan het zoeken naar deze zuigers en zijn nieuw niet meer te krijgen voor zover ik weet, misschien dat zo een meteor zuiger wel goed is maar dat weet ik niet.

50cc tunen kost veel tijd en je moet er een klein beetje verstand van hebben, maar een inlaatje vijlen en grotere carb doet al wonderen

De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
            Link naar Mijn collectie / Projecten.

Wilk1985
            Moderator

Het wordt wel een beetje offtopic hier, maar ik neem aan dat de vraag van de topicstarter nu wel beantwoord is en was toch nog even nieuwsgierig.

Ritze ik neem aan dat je het over onderstaande zuiger rechts hebt?

Dat is de zuiger die standaard in de 38,4 oldtimer cilinders zit. Als het geen originele zuiger is zal het meestal een GOL zijn, en nieuw zijn ze inderdaad lastig te vinden. Maar waarom zou deze zoveel meer compressie hebben dan? De vorm lijkt me toch hetzelfde alleen de plek van de veren is anders.

Ze zijn ook wel als 38,2 gemaakt, maar die zie je niet zo veel. De meesten zijn voor de 38,4 cilinder.

Gebruikt zijn ze nog wel makkelijk te vinden, dus als dit hem is zou ik zeggen plaats even een gezocht advertentie :thumb

ritze
              Bijdrager

ja dat is hem. ik het 2 keer met zo een zuiger gereden en die ging echt goed.
                ook in mijn speedengine liep dit bizar goed 😀

het blok van mn vriendin toen had zo veel compressie dat ik het vliegwiel niet eens rond kreeg gedraaid. dat zegt wel wat vind ik

die nieuwe zuigers met die L veer is kantel gevoelig en naait altijd een dikke kras bij de uitlaat poort.
                dit heb ik nu 2 keer binnen 150 km gehad dus ik vind die nieuwe imi zuigers maar bagger, ook compressie is ernstig slapjes

De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
                Link naar Mijn collectie / Projecten.
              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.