Vespa-Ciao.NL
:: alle voordelen/nadelen op n rijtje tussen malossi en athena

Home Forums Techniek Opvoeren alle voordelen/nadelen op n rijtje tussen malossi en athena

6 berichten aan het bekijken - 16 tot 21 (van in totaal 21)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

jordykee
    Topic starter

oke, bestel m wel, bij me malossi is het cilinder hemd gescheurd 😛

rij dr wel gewoon nog mee maar er zitten al dikke sporen in 🙁

Martino
      Moderator

Als ik het goed begrijp wil je dus het verschil tussen alle 43mm cilinders weten. Mag ik je er dan op wijzen dat er per cilinder al heel mooi beschreven is wat de meningen en ervaringen zijn hier op het forum. Wil je gewoon een andere 43mm cilinder dan kom je prijs/kwaliteit toch altijd uit bij een 43mm dr evo.

speedbuxy
        Bijdrager

Martino :
          Vele italianen zweren juist weer bij dit merk omdat ze in tegen stelling tot zijn voorganger (Eurocilindro) langer mee zouden gaan. Dit zal onder andere komen door de nicasil wand wat eerst een chroom wand zal zijn.

Kleine offtopic.

Waar haal jij vandaan dat eurocilindro een chroom wand heeft? want heb je dit al meerdere keren horen zeggen.
          En volgens mij heeft eurocilindro gewoon een nikasil wand.
          Want een chroom wand is haast niet te bewerken gezien erbij een chroom wand heel snel grote stukken afknappen als je erin gaat slijpen.

En ik heb al 2x in een eurocilindro lopen te haken zonder dat er klein of groot stukje afbrak dus dat maakt het in mijn ogen haast op zeker geen chroom wand.
          Vroeger namelijk wel zundapp cilinders bewerkt die dat wel hadden en das haast niet te doen braken zo stukken ter grote van een dubbeltje vanaf.

Martino
          Moderator

Ik wil de offtopic niet te groot maken, maar jij vraagt ik geef antwoord.
            Dat de Eurocilindro een chroom wand heeft komt van een 2 tal italianen waar ik wel eens wat mee corrospondeer. Juist ook de hele discussie over de Athena gehad terwijl er hier in NL juist wat gemengde gevoelens over zijn.
            Ook heb ik juist wat jij vertelt over oude zundapp cilinders een aantal keer gezien met de Eurocilindro. Stukken die los laten of afbreken van de “chroom” wand. Ook heeft de coating een wat meer geel donkere gloed dan nicasil. Helaas op een foto moeilijk te laten zien. Maar hieronder een voorbeeldje van een ernstig toegetakelde Eurocilindro.

Als je het interessant vind neem ik deze cilinder anders wel even mee naar de tour volgende week?
            Ik heb nog eens een aantal andere Eurocilindro’s bekeken. Het zal heel goed kunnen dat Eurocilindro op een gegeven moment is over gestapt naar nicasil coating, maar dit omslag punt weet ik zo niet te dateren helaas.

jordykee
            Topic starter

Offtopic is altijd goed, was dr zelf ook benieuwd naar namelijk!

speedbuxy
              Bijdrager

Martino :

Ja jij doelde op die oude versie met dezelfde poort layout als athena, maar ik doelde op m,n eigen trouwe eurocilindertje:D
                Maar die jij laat zien heeft idd duidelijk een chroom wand, want herken die schade meteen dat kan al gebeuren als je er maar met de vijl naar kijkt:D
                Echt kut wandjes zijn dat om te tunen.

Maar het hoeft niet sneller te slijten, alleen moet je bij chroomwand heel goed erop letten dat je de juiste veren erin stopt.
                Verkeerde veren kunnen namelijk een reactie hebben op de wand waardoor ie slijt al een trein.
                Heb vroeger eens een 80cc pinasco kemuru onder m,n scooter gehad met ook een chroom wand en blijkbaar verkeerde veren erbij want ding had al een dikke stootrand binnen 300km.

6 berichten aan het bekijken - 16 tot 21 (van in totaal 21)
              • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.