Home › Forums › Algemeen › Even voorstellen › Alle mensen bedankt!
- Dit onderwerp bevat 9 reacties, 5 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 4 jaren, 8 maanden geleden door Revo.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
24 juni 2021 om 21:21 #810799
Beste mensen.
Via deze weg wil iedereen bedanken voor alle info die ik hier heb mogen vinden. Ik heb de afgelopen maand mijn citta opgeknapt en daar heb ik heel veel plezier aan beleeft. (Af en toe ook niet).
Special thanks to Moparts Racing!
Tis uiteindelijk compleet uit de hand gelopen. Want zou alleen ff een citta kopen om ff rondje te rijden. Met het mooie weer.
Ik zet hier ff een paar foto’s. Dit is nog met de originele setup. Als hij straks gekeurd is bij de rdw kan mijn snelle setup erop.

En nog 2 foto’s zoals die was toen ik hem kocht.
Nogmaals dank!
Groeten René.
7 juli 2021 om 23:38 #811017Ff een update. Eindelijk na heel veel zoek werk en diverse teleurstellingen toch een polini 46 mm op de kop weten te tikken in Engeland. Voor 180 pond 💷😔😅. Hierbij wat foto’s

Mazzuchelli nuovo race Krukas in de speedengine. Had wat problemen met het monteren van de krukas lagers. Had ze 10min op 120 graden in de oven. Aan de ontsteking zijde gleed hij er zo op aan het kleine Carter was een ander verhaal. 2 keer geprobeerd maar was niet te doen. Toen krukas maar paar uur in de vriezer daarna ging het redelijk. Ik moest een dop op de binnenring van de lagers zetten en daar op slaan met kunstof hamer. Ook draaide de krukas niet echt soepel toen ik de boutjes in het carter draaide (kruislings) en vast zette op 8 NM. Door met een rubber hamer een paar tikken op het kleine Carter te geven en met een kunstof hamer op de spie van de koppeling liep die uiteindelijk wel soepel. Ik heb er voor gekozen om er een viton keerring in te zetten. Heb er spijt van dat ik niet aan beide zeiden van de krukas de C3 lagers heb gezet.

16 mm carb pas gemaakt moest behoorlijk wat weg dremelen. Zoals te zien op de foto Op het Carter zelf moest ik maar een heel klein beetje dremelen maar dat mocht geen naam hebben. Maar zit uiteindelijk best mooi zo.

Vliegwiel afgedraaid door zevenenergie. Had een nieuw aftermarket vliegwiel besteld. Zag er volgens zevenenergie wel goed uit. Uiteindelijk afgedraaid met een gewicht van 550gram. Toen op het Carter gezet, helaas liep hij met de magneetband aan tegen de spoelen. Met een dremel en schuurpapier nog een aantal mm eraf gehaald. (Rondom uiteraard) Kwam nog 12 gram magneetband vanaf dus uiteindelijk kwam het gewicht op 538gram.

Polini 46mm. 🤩 de aluminum voetpakking aan de kant gegooid en een papieren gesneden van 0,5mm. Koperen koppakking er tussen gezet. Aangedraaid op 11nm. Nu hopen dat alles goed dicht zit. En geen valse lucht trekt. En dat de kop goed vlak is. Had echt geen zin om die te vlakken.

SCHITTEREND🤩
Specs
46mm polini
speedengine
Mazzuchelli nuovo race krukas
16mm carb dellorto SHA
poelie 60/70/80
Simonini calibrata of proma cc
ngkb7hs bougieHebben nog mensen tips met welke sproeier maat ik moet beginnen. Zat zelf te denken aan 78 of 80? En welke polini trekveren?
Dit is uiteindelijk het totaal plaatje geworden. Kan niet wachten om het te horen lopen.
Bij deze ff een update. Hoop mensen te zien op de tour van 8 augustus. Eerst de 20e te keuren met orgineel blok bij de rdw. Zodra hij gekeurd is het originele blok eronder uit en die tunen met een DR EVO .
Groet Revo
8 juli 2021 om 02:07 #811022Ik denk dat je met sproeiers wel in de goede richting zit.
Je zal snel genoeg merken hoe het loopt.Qua trekveren kan je best polini blauw monteren als je het setje van 3 hebt.
Maar als je een dergelijk blok in elkaar kunt bouwen kom je daar ook wel uit denk ik.
Ziet er goed uit in ieder geval!
8 juli 2021 om 08:06 #811029Nice, perfect blok voor die mooie Citta
TICKLING BARN8 juli 2021 om 08:10 #811030Erg mooie citta met een lekker toure blokje 👌🏻
8 juli 2021 om 09:51 #811031Mooie citta!
Geïnteresseerd, welke winkel verkoopt de 46 mm polini in Engeland? Ik ken geen fatsoenlijke brommerwinkels in Engeland
8 juli 2021 om 13:29 #811033Allemaal bedankt voor de hartverwarmende reacties. Brok in me keel 😜😁.Supersi
Ik zal beginnen met een 80 denk ik. Begin liever wat aan de ruime kant. Dan te schraal. Straks naait ie warm of vast. Ik heb idd de set met 3. Blauw it is.Crullie
Ik ben heel erg benieuwd wat het gaat doen. Wilde in eerste instantie alles van malossi maar dan kon ik nog meer geld uit geven. Er staat straks een citta waar ik ook een kleine auto voor had kunnen kopen. 🤦🏼♂️Brian
Thanks zou mijn vriendin het nog leuk vinden om achterop te gaan?Chaos824
Ik had hem bij euroscooterparts gekocht. Als je daar gaat bestellen moet je ook invoerrechten betalen en dergelijke. En vrachtkosten.Ik zal later nog een zooi foto’s plaatsen van het gehele proces. Of misschien met terug werkende kracht een perso aan makenHier nog 1 foto van de citta in ze natuurlijke habitat. Mijn vriendin vervloekte dat barrel. Tot hij klaar was. Toch wel leuk beetje rond touren samen
Ja ik heb toestemming gevraagd om deze te plaatsen. 🤣😅👍🏻8 juli 2021 om 23:32 #811038Update.
Ik heb het snelle blok eronder gehangen hij loopt mooi. blijft ook mooi stationair lopen. Alleen heb ik echt een probleem. Ik heb hem gestart met een boormachine. Had dus een de koppeling moer erop gedraaid. (Ja had dr 2 tegen elkaar aan moeten draaien) 🙄 Helemaal tot het eind. Maar door het overslaan van de boormachine is de moer er scheef opgekomen of is het schroefdraad van de moer beschadigd vanwege de terugslag bij het aanslaan. Het laatste stukje van het draad van de krukas is nu dus beschadigd. En de moer ook. 🤦🏼♂️😔 Iemand ideeën hoe ik deze eraf krijg? Waarschijnlijk met de dremel hem eraf slijpen

Heb hem voor de foto’s een klein stukje terug gedraaid. Maar baal als een stekker. 🤨
9 juli 2021 om 21:42 #811050Wat is er beschadigd?
Het stukje tegen je platte kant aan?9 juli 2021 om 23:00 #811051Even voor de mensen die, net als ik om 2400 snachts na een drukke werkdag vanaf 0600 sochtends nog even willen kijken of het blok het doet. En dan besluiten om snel nog ff een bout op de krukas te draaien en met een boormachine te gaan starten. Doe dit niet! Of althans in ieder geval met 2 bouten tegen elkaar aan. 🤣
Doordat ik een enkele bout had gebruikt is bij het aanslaan van de motor het schroefdraad van de moer beschadigd. En zat dus behoorlijk vast op het einde van het draad van de krukas.
Ik heb vanmiddag met een dremel de bout door geslepen. En gefreesd. Dat ging goed. De bout is er af en de schade viel mee.

Heb vandaag een kilometer of 40 gereden met het blok. Dat ging best aardig. Maar moet echt nog goed afgesteld worden. Loopt wat hard stationair maar kan de stelschroef niet verder in draaien. Heb er nu een sproeier 80 in en daar lijkt hij het goed op te doen. Maar heb nog niet vol gas gereden.
Ik vind wel dat de uitlaat wat laag tegen het wegdek hangt. Wat is daar aan te doen? Hierbij ook nog een foto.

als iemand tips heb dan hoor ik dat graag. Ook met betrekking tot afstellen want dat heb ik ook nog nooit gedaan.
groeten Revo
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.