Vespa-Ciao.NL
:: alle begrenzingen op een ciao blok !

Home Forums Techniek Opvoeren alle begrenzingen op een ciao blok !

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 40)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

TerroRLaG
    Topic starter

ik heb een vespa piaggio bravo, is dus hetzelfde blok als een ciao, en wil die dolgraag 40a45 laten bollen. De veel besproken maar eigenlijk onbestaande luchtfilterbegrenzing heb ik mooi opgelost (achteraan de luchtfilter 4 gaatjes van ca. 4 mm gemaakt), nu trekt ie toch ietske beter op maar veel sneller rijdt em niet, eigenlijk totaal niet sneller. Dus ik zoek nog manieren, begrenzingen, die eenvoudig en zelf, gratis, kan oplossen waardoor hij toch dicht tegen de 45 zou rijden 🙂

Greetz,

TerroRLaG

PoliniCiao
      Bijdrager

Koop je eerst eens een fijne uitlaat en je hebt zeker een snor omdat je em 45 wilt laten gaan?

TerroRLaG
        Topic starter

PoliniCiao :
          Koop je eerst eens een fijne uitlaat en je hebt zeker een snor omdat je em 45 wilt laten gaan?

idd een snor, rijdt (geeft aan) 30km/h. Kan ik zelf niet iets wijzigen aan die uitlaat ? 🙂 mijn maat zei iets van een begrenzing op de gaskabel ofzo dat ze hadden weggenomen in de winkel oO

R.oel !

lees anders eens goed hier op t forum, staat genoeg 😉

bijv.

– inlaat vijlen
            – andere uitlaat
            – trekveertjes voor beter optrekken
            – kleinere poelie
            (- andere cil, maar kost dan wat meer geld)

begrenzin in de gaskabel is 100% onzin !! heb k nog nooit wat van gehoord/gelezen

TerroRLaG
            Topic starter

R.oel ! :
              lees anders eens goed hier op t forum, staat genoeg 😉

bijv.

– inlaat vijlen
              – andere uitlaat
              – trekveertjes voor beter optrekken
              – kleinere poelie
              (- andere cil, maar kost dan wat meer geld)

begrenzin in de gaskabel is 100% onzin !! heb k nog nooit wat van gehoord/gelezen

ja maar thoeft geen snel optrekkend racemachiene te worden eh 🙂 gwn 10a 15km sneller. 2 van mijn vrienden rijden met een ciao en bij geen 1 daarvan is de inlaat bewerkt en ze rijden beiden 45. ( alleen geen enkel dat weet hoe dat gedaan is oO )

woe
              Bijdrager

tjek de how to’s bovenaan de pagina

R.oel !

haha nou denk maar niet dat je opeens 100 kmu gaat ofzo, als je kleinere poelie erop zet en je inlaat bewerkt zoals in de howto staat, ga je wel “wat” harder natuurlijk… maar overdrijven kan ook :):D

cittatuner
                  Bijdrager

mischien heb je een snorklok in het achterwiel(dat aluminium ding waar je pouli op zit):! moet je ff tellen : zet je wiel met het ventiel bij de achterveer===>>draai je wiel 1 keer helemaal rond en tel tegelijk ook hoeveel keer je pouli rondraait (ff streepje op zetten) 8)pouli ong. 7 x rond is brom klok
                    pouli ong. 12 keer rond is snor:thumb

TerroRLaG
                    Topic starter

R.oel ! :
                      haha nou denk maar niet dat je opeens 100 kmu gaat ofzo, als je kleinere poelie erop zet en je inlaat bewerkt zoals in de howto staat, ga je wel “wat” harder natuurlijk… maar overdrijven kan ook :):D

nu meen ik mij te herinneren dat ik 2 post hierboven gezegt heb dat hij enkel 45 hoeft … is dat dan zo’n probleem voor die brommer ?

TerroRLaG
                      Topic starter

cittatuner :
                        mischien heb je een snorklok in het achterwiel(dat aluminium ding waar je pouli op zit):! moet je ff tellen : zet je wiel met het ventiel bij de achterveer===>>draai je wiel 1 keer helemaal rond en tel tegelijk ook hoeveel keer je pouli rondraait (ff streepje op zetten) 8)pouli ong. 7 x rond is brom klok
                        pouli ong. 12 keer rond is snor:thumb

8.5 maal draait ie rond, dus ik heb een brom klok die rijdt een 30km/h ?? wat is een klok precies ? 😐

cittatuner
                        Bijdrager

welke maat van pouli zit erop?:?

TerroRLaG
                          Topic starter

cittatuner :
                            welke maat van pouli zit erop?:?

diameter van 105 mm …

cittatuner
                            Bijdrager

ow das niet zo gek ,poep er maar es een 85 pouli of een 70 op dat rijd wel beter alleen trekken is met de 70 pouli nogal slecht denk ik :omaar dat ligt eraan wat jij wil ==> hoge snelheid of hard trekken

mzzls:thumb

TerroRLaG
                              Topic starter

cittatuner :
                                ow das niet zo gek ,poep er maar es een 85 pouli of een 70 op dat rijd wel beter alleen trekken is met de 70 pouli nogal slecht denk ik :omaar dat ligt eraan wat jij wil ==> hoge snelheid of hard trekken

mzzls:thumb

kga mij een 95 pouli zoeken 🙂 zal wel al tegen de 40 aanrijden zeker ?

cittatuner
                                Bijdrager

hm l zou eigelijk niet weten of die 10mm zoveel verschil maakt hoor:conlet wel: met een ander pouli moet je je snaar weer aanspanne of een kortere snaar kopen !!probeer met je 95 pouli eerst of je hem nog kan aanspannen anders moet je een andere snaar kopen:o

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 40)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.