Home › Forums › Algemeen › Brommers algemeen › Aliexpress Drijfstangen
- Dit onderwerp bevat 3 reacties, 3 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 5 maanden, 3 weken geleden door brammie4x4.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
24 september 2025 om 12:10 #830110
Ik kreeg het verzoek een aantal krukassen te reviseren en er waren drijfstangen mee gestuurd.

Aan het doosje meende ik al te zien dat het van aliexpress kwam.
Dus ik hield mijn hart al een beetje vast.Zo ziet het er uit:

Op het eerste oog niet zo slecht.
Maar de ringen zijn van messing en niet van lagerbrons, zoals bij de orginele.
En het bigend lager maakt lawaai als je het ronddraait. Dus een kwalitatief slecht lager.En als je dan naar het bigend kijkt:
Dan zie je dat het een rechte pen is, met twee schuine kanten.
En de orginele pen heeft tapse uiteinden.
Bijna niet zichtbaar, maar een wereld van verschil.
Pers je deze bigend-pen in je krukwangen, dan kan je de krukas gelijk bij de oud ijzerboer brengen.Even gekeken of ik het item kon vinden bij AliExpress:
https://nl.aliexpress.com/item/1005002444773020.html?dp=042e2146d69ba1a0af37ec367c235ce1&isdl=y&aff_fsk=_ooD0gls&src=TwengaNL&aff_platform=aff_feeds&aff_short_key=_ooD0gls&pdp_npi=4%40dis!EUR!16.99!16.99!!!!!%40!12000020685223168!afff!!!&gad_source=1&gad_campaignid=22336507660
Niet kopen dus. Je hebt er helemaal niets aan.
- Dit onderwerp is gewijzigd 6 maanden geleden door zevenenergie.
24 september 2025 om 20:18 #830116Pff zo zie je maar.
Jij had toen voor mij een Mazzu drijfstang gemonteerd, weet alleen niet meer waar ik die toen heb gekocht. Bij Van den Burg misschien? Ik meen iets van 20 euro. Misschien dat de persoon in kwestie daar nog een ‘echte’ drijfstang kan scoren.Op de Italiaanse forums zag ik deze aanbeveling: https://www.ebay.it/itm/334219588057 als zijnde een goede krukas voor weinig geld.
24 september 2025 om 21:47 #830118Dat zal waarschijnlijk een NOS drijfstang geweest zijn. 🙂
Er gaat nog steeds niets boven een orginele, dus reviseren is de moeite waard.
Er zijn voldoende goede nieuwe drijfstang-setjes te vinden op internet.Ik kijk altijd even naar de prijs van zo,n krukas zoals in je link. Hij wordt verkocht door een handels maatschappij en dus kost tie inkoop 25 euro (natte vingerwerk 😎 )
De fabriek maakt er ook nog winst op zeg 5 euro + beetje materiaal 10 euro (als het echt chroomstaal is)Dan zijn de fabricatie kosten 10 euro. En hij wordt aanbevolen door Italianen.Ik heb een keer een krukas gebroken en dat komt altijd op het verkeerde moment.
Voorbeeld:
Tis vrijdag avond. Je wil naar huist, je vliegt laag, het regent en je rijd ergens in een polder zonder openbaar vervoer. Het is donker en koud. En plots Krak!Je belt je vriendin of ze je op wil halen maar je batterij is leeg, 😯 dus je ziet ook op maps niet waar je bent. Je hebt je werkschoenen met stalen neuzen aan, waar je al de hele dag in gewerkt hebt en je wilt ze uit 😡 . Je kijkt op je horloge, al 23:00 uur 🙄 en je hebt om 15:00 uur voor het laast gegeten, je hebt hoger en dorst en je wou dit weekend naar het festival waar je een toegangskaartje van 300 euro voor gekocht hebt, maar je hebt de hele week moeten overwerken en je pilletjes van het darkweb zijn nog niet binnen. 😯 en het is minstens 2 uur lopen naar huis.
O shit, ik ben de loopstand vergeten te repareren….
Even kijken of ik hier een passend emoticon bij kan vinden.
Edit:

- Deze reactie is gewijzigd 6 maanden geleden door zevenenergie.
6 oktober 2025 om 10:47 #830255Klinkt erg bekent……alleen waren telefoons nog niet mobiel.
Brommer in de dichtst bijzijnde greppel en liften! Alweer!!
Shit Uddel, daar neemt niemand je mee op zondag.
Lopen naar Elspeet….zelfde ellende maar ik mocht aar huis bellen bij een klasgenoot.
Niemand thuis dus maar weer lopen richting Nunspeet.
Halverwege bij de kazerne eindelijk een lift voor de laatste 5km.
Mooie tijden! -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.